Hovedtelefoner

Diverse d.  21. august. 2005, skrevet af exeo
Vist: 721 gange.

exeo

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:26:33
Svar/Indlæg:
288/19
hej forum.

Håber ikke dette emne er totalt mal-placeret, men jeg søger altså en der ved lidt om hovedtelefoner, og som kan anbefale mig et par. (jeg har også oprettet denne tråd på dahf.dk)

Jeg er efterhånden træt af at rende rundt med mine medfølgene earbuds som hørte med til min iPod, og jeg vil gerne have et par "rigtige" (lukkede) hovedtelefoner, også selv om de ikke just er mobile - men jeg er rimelig ligeglad med om jeg kommer til at ligne prinsesse Leia fra Starwars når jeg har dem på ude i byen

Jeg har kigget på nogle Sennheiser modeller, bla. andet:

http://www.edbpriser.dk/Listpr... (HD 200)

http://www.edbpriser.dk/Listpr... (HD 555)

http://www.edbpriser.dk/Listpr... (HD 570 som er min favourit indtil videre)

og

http://www.edbpriser.dk/Listpr... (HD 590 - som er toppen af mit budget).

jeg leder også efter nogle der har erfaringer med ovenstående, og som har lyst til at knytte en kommentar eller to til vedrørende hovedtelefon. (godt lydspektre osv?)

---

Altså en max pris på 1100,- kr.

Jeg leder naturligvis efter nogle velspillende hovedtelefoner som først og fremmest skal levere en god bas. Det mener jeg nemlig tit er problemet, eller også er jeg kræsen.
Jeg er midlidertidigt godt klar over at jeg først og fremmest bør lytte til dem i en forretning, Så det råd behøver jeg egentlig ikke.. men før jeg gør dette vil jeg bare lige høre jer herinde om der er andre modeller jeg bør kigge på? Måske andre mærker ud over Sennheiser, og som du/i kan anbefale?

spør løs hvis i skal bruge flere detaljer.

mvh. kristian

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:40:07
Svar/Indlæg:
2192/67
Hvis det var mig så ville jeg gå en tur ind i en lyd butik eller hvad det hedder. Altså et sted hvor de sælger mixere og den slags. Fx aage musik. De ligger sådan lidt rundt omkring.

Men noget du i hvertfald skal være opmærksom på at de skal have lillle modstand. Da forstærkeren i Mp3 afspillere ikke er så kraftige. Jeg har selv haft et sæt Sennheiser HD590, men de kunne spille specielt højt sammen med en Mp3 afspiller. Hvilket jo ikke er så fedt. Så derfor vil jeg allerede nu sløjfe de almindelige hovedtelefoner som er beregnet til at sætte til rigtige anlæg.
Du skal derimod gå efter nogle som tidligere nævnt med lidt modstand.
Jeg har selv købt nogen i aage der hedder Stanton, kvaliteten er ikke skide god. Men den er sådan rimelig. De spiller faktisk utrolig godt, så vidt jeg husker kostede de 400-500 kr. De har dem hos aage (bare ikke på hjemmesiden).
Ellers så hvis du skal have nogle virkelig lækre hovedtelefoner så er Grados utrolig lækre. Men de er bare ikke så gode til Mp3 afspillere heller.

Men umiddelbart er det nemmeste klart at gå ind i en special forretning som aage. Der kan du få en masse hjælp og prøve dem først. Så kan du bare tage din Ipod med.

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:42:58
Svar/Indlæg:
475/12
De HD200 vil jeg i hvert falde ikke anbefale... syntes de er ringe at have på. De andre har jeg ikke selv prøvet.

Jeg har selv et par Sennhiser EH2200 - og de funger godt på min iPod Shuffle i hvert falde. De trækker godt nok noget mere størm, selvfølgelig.

En anden ting, som jeg nok ville tænke over, hvis de KUN skulle bruges på en iPod - kan det betale sig at smide så mange penge efter hovedetelefoner der kun skal bruges sammen med så ringe en lydkild som en iPod?

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:55:07
Svar/Indlæg:
3169/185
Kig på audioreview.com ? ;)

HD200 er okay, men de er sq små, og lyden er ikke fuldend, men udemærket...

Har selv HD280 pro, de owner for grumt mht. lyd, men de er ikke super kønne, er lige pt. de bedst isolerede hørebøffer på markede, mht. udelukkelse af støj ;)

HD555 udelukker så godt som intet..

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:56:12
Svar/Indlæg:
1373/34
Hvis du går op i dog lyd. Så kig efter mærker som Grado. De spiller helt suverænt :e

De er meget mere neutrale end f.eks. Sennheiser (som har tendens til en smule bulderbas).

Men hvis de blot skal bruges sammen med en Ipod, vil jeg hellere vælge nogle billige hovedtlf. da en Ipod ikke just er jordens bedste lydkilde ;)

Silent

Skribent
Tilføjet:
21-08-2005 14:58:31
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Har du kigget lidt på dem her?

SENNHEISER PX 100
http://www.hifiklubben.com/dk/...

Dem har jeg selv, de spiller rigtigt godt god bas samt dynamik!
Det fede ved dem er at de kan pakkes sammen, så de ikke fylder det store når man skal til, bruger dem både til PC samt min mp3 afspiller.

De findes også i en lukkede udgave nemlig deres.
SENNHEISER PX 200
http://www.hifiklubben.com/dk/...

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 15:11:22
Svar/Indlæg:
3169/185

Så har du satme ikke hørt ret mange sennheiser da... :| - men ja, de små serier er ikke gode, men det er jo DISCOUNT ;)

Hmm, han skriver han vil have lukkede hørebøffer, så er PX serien nok udelukket ;)

Silent

Skribent
Tilføjet:
21-08-2005 15:18:11
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #6 Vil mene at de sagtens kan gå an:

PX 200 er til forskel fra modellen mindre en lukket hovedtelefon - en "High End" mini hovedtelefon for den kvalitetsbevidste "on the move"-hovedtelefon bruger.

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 15:29:20
Svar/Indlæg:
485/57
jeg kører med 280pro og en separat lomme forstærker. Det er noget der virker! Min Iriver giver ca. 20mw af sig, men med forstærkeren har jeg 200mw tilrådighed:) Bassen er super tight og nu er der power nok til at give den lidt extra på bass eq'en.

280 pro koster ca. 850kr i tyskland

PM mig hvis du vil vide mere om den lille forstærker

Jesper

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 15:34:32
Svar/Indlæg:
1373/34
->#6

Jo. Jeg har lyttet til masser af Sennheiser, også deres top modeller og jeg til enhver tid tage Grado.

De er fuldstændige neutrale, har en højere detajlerigdom. Desuden synes jeg at de er mere behagelige - men det er jo en smagssag

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 15:57:56
Svar/Indlæg:
2192/67
Vil tilslutte mig Jesse James og sige at Grado overgår Sennheiser. Især 325 modellen. DAMN! Sådan et sæt. For satan da, det er lige før man lægger en lille dej i bukserne så godt lyder det.
Jeg har prøvet mange, mange hovedtelefoner. Men intet har overgået Grados 325. De ser ikke udaf så meget (bortset fra guldskiften), men damn. Udover det så er de også god stil.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 15:59:12
Svar/Indlæg:
2192/67
Forresten, her et link til de Stanton som jeg tidligere snakkede om. http://www.topdjgear.com/stant...

petite_machine

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:10:18
Svar/Indlæg:
438/54
Jeg har for en uge siden selv været på jagt efter hovedtelefoner til min ipod.

Jeg endte med at købe en gang Senheiser HD 497 - ttp://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83483

De er rigtig gode, og så vejer de ikke det store... Sidder godt på hovedet, og nemme at have med rundt!

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:16:43
Svar/Indlæg:
3169/185
Hmm, #11

3 Hz stabilt? :|

Lyder voldsomt :|

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:20:49
Svar/Indlæg:
2192/67
13# Det er jo bare specs, har svært ved at bedømme om det holder. Men de er faktisk ret ideele til Mp3 afspillere.
Det var nu mere for at vise et billede af dem. Faktisk så er lyden temmelig god i betragtning af prisen. Derudover så er de HELT lukkede. Man kan slå græs med dem på uden problemer.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:35:49
Svar/Indlæg:
3169/185
Altså...

Når vi snakker sennheiser, så er der jo discount og de rigtige..

Prøv at hør:

HD600, 650, 280pro, 250-II, nogen siger også HD595 er gode, men synes helt ærligt ikke de er nær så klasse som de andre jeg skrev...

HD 250-II:
http://www.audioreview.com/cat...
(svagheden er også at de KRÆVER en forstærker, derfor er de ikke liiige et valg her... - er noget med 100 ohm)

HD 280pro:

HD 600:

HD 650:

Grado SR-325:

Hehe, dem jeg har valgt er jeg meget enig med folk, de er ikke liige til løb, og ikke særlig pæne... ;)

Mvh. 12k

PS: Mit råd, ta' ned i en hifi-klub og hør produkterne, og læs ellers en bunke reviews ??? - Der er tonsvis på nettet... - For over et kilo for hørebøffer er jo en sjat, og så skal det jo være value for pengene :P

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:37:18
Svar/Indlæg:
3169/185

Købte mine bl.a pga. jeg skulle bo 2 måneder hos min far... Gav mig over en times transport om morgenen og når jeg fik fri... - Sådan nogle børnehaver / folkeskoleklasser som er med en bus kan sq støje ret meget, kunne ikke høre dem ;) ;)

Mvh. 12k

PS: Har dog sine ulemper at de isolere godt, tror nok på min mor og søster er blevet sure på mig mange gange når jeg har hørt musik eller bare siddet ved compen og gamet - for kan simpelthen ikke høre når de klasker løs på mit vindue :D

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:43:27
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeps, det kan vi sagtens blive enige om. Men i bund og grund er det jo en smagssag hvad man foretrækker. Sådan er det jo med alting.

Men som sagt slå et smut forbi et sted hvor de har mange forskellige og prøv dig frem.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:54:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Ulempen ved Grado er jo at det er en piv åben hoved tlf., så enten skal side manden i bussen høre med, eller også kan du selv høre alt hvad der foregår omkring dig... Så Grado er nok bedre egnet til lytning hjemme i sofaen, hvor der er rimelig stille omkring dig 😉 Men de er efter mine mening helt klart bedre end Sennheiser, når man kigger i de respektive prisklasser.

Men som #4 også skriver, så har Sennheiser en del mere amerikaner bas end Grado... men det er jo smag og behag 😉

exeo

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 19:36:50
Svar/Indlæg:
288/19
Tak for de mange (og mange) svar ;)

Grado er udelukket da det efter min mening ikke er en "street" hovedtelefon, men en mere "seriøs" hjemmelytter hovedtelefon. Serien starter også i 1kilos klassen (husker jeg forkert?), så de er anyways for dyre.

Jeg skrev lukket fordi at jeg umiddelbart ikke har lyst til at dele min musk med alle andre i metroen ;)

Jeg har læst rigtig, rigtig mange reviews - problemet med lyd er bare at der er så mange forskellige meninger. Når man lige har læst et review der roser én model for super lækker bas, kan man læse det næste som skriver at den model overhovedet ikke har nogen bas - derfor ville jeg gerne høre nogle meninger i stedet for konklusioner.

Jeg glemte at nævne at hovedtelefonen ikke må være sølv.. alt andet tak. Min iPod er en Shuffle som jeg primært har med mig rundt. Er dog også ejer af en Mini.

Jeg har hørt folk sige at en iPod Shuffle sagtens kan trække HD 590 selv om de er 120 ohm #1. Du siger at de ikke spiller ret højt på det mp3 device du har prøvet dem på.. måske er det afspilleren der er problemet, og ikke hovedtelefonen?

Jeg har skam tænkt mig at tage ned i en hifi forretning som jeg også skriver, men jeg ville bare lige høre om der var nogle modeller i den prisklasse som jeg specielt skal være opmærksom på! Eller om der var nogle der havde indveninger imod F. eks. Sennheisers HD555 til HD590 ;)

Tak for hjælpen alle!

mvh. krede

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 22:21:09
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg har selv et par HD570, og de er IKKE lukkede, så de er vel heller ikke et muligt valg.

Selvom de er meget rare at have på, kan man efter et par timers brug godt blive en smule træt af at have dem på. Det er i hvert fald min personlige erfaring.

Og så ødelægger de håret man lige har sat :D

Og de har en lille svaghed for at tabe et stik i den højre side, så man tror de er i stykker :( (Er kun hvis man har tabt dem mange gange på gulvet tror jeg). Det kan dog nemt fixes med en skrutrækker (De kan skilles ad).

Ud over at de ikke opfylder dine krav, kan de klart anbefales :D

exeo

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 21:14:52
Svar/Indlæg:
288/19
mazlink de er semi-lukkede til lukkede :) desuden er de allerede med på min liste hvis du lige havde kigget efter. Faktisk er de min favourit indtil videre angående design osv.

Hvordan er de lydmæssigt? her mener jeg mest bassen.. er der noget dybde i dem? Og hvor kraftigt snakker vi?

mvh. krede

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2005 22:22:06
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg så skam godt de var på din liste. Jeg tror bare du misforstod hvad jeg mente. Jeg læste at du ville have et par lukkede, og tænkte at du måske ikke lige havde været opmærksom på at de IKKE var lukkede, derfor skrev jeg at de nok ikke var en mulighed.

Jeg er fuldt ud tilfreds med bassen i mine, har faktisk oplevet dem "vibrere" hvis der har været skruet helt op, og der var smæk på bassen i det jeg hørte, bare for at beskrive hvor kraftig den er :D

Men vil sige at bassen er flot, synes ikke jeg har oplevet musik endnu, hvor de har haft problemer (eller også kan mit SB Live! ikke følge med). De fleste af mine venner har samme sæt og er så vidt jeg ved også fuldt ud tilfredse. Har også nogle venner med nogle noget dyrere SONY (ca. 2500 kr. måske), og synes ikke det er en forskel der er værd at bemærke.

Desuden, jeg kan have dem liggende 40 - 50 cm fra mit øre (på bordet) og stadig fint høre hvad det er jeg har gang i.

Det eneste tidspunkt jeg har haft problemer med at de ikke spillede højt nok (kunne sagtens høre det, bare ikke højt nok til at udelukke verden helt ), var på en SONY MD jeg lånte af en ven. Der er simpelthen for meget modstand i dem. Det er måske lige en ting du måske skal overveje. Så find lige sted at høre dem, inden du køber, også gerne med din Ipod, da jeg ikke selv har haft fornøjelsen af den kombination endnu.