Brug af LCD tv skærm

Diverse d.  22. august. 2005, skrevet af Kaipiroska
Vist: 221 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2005 11:32:36
Svar/Indlæg:
71/31
Jeg har en LCD skærm derhjemme som jeg godt kunne tænkt mig at prøve til min computer...

Det er sådan en 23PF8946 fra Philips
Ved ikke om der er nogen der har prøvet at bruge en alm. LCD skærm.

Specifikationer:
Billede/display/skærm
Billedformat : WideScreen
Lysstyrke : 450 cd/m²
Kontrastforhold (typisk) : 450:1
Diagonal skærmstørrelse (") : 23 tomme
Diagonal skærmstørrelse (metrisk) : 58 cm
Skærmstørrelse (synlig diagonal) : 58 cm
Skærmtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Billedforbedring : 2D kamfilter, Progressive Scan, Justering af skarphed, Contrast Plus
Større skærmopløsning : Anti-refleksbehandlet skærm
Betragtningsvinkel (vandret) : 140 grader
Betragtningsvinkel (lodret) : 135 grader
Panel-opløsning : 1280 x 768 p

Understøttet skærmopløsning
Computer-formater : 640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz, 800 x 600, 56, 60, 72, 75, 85 Hz, 1024 x 768, 60 Hz, 1.280 x 768, 60 Hz
Videoformater : 640 x 480i - 1Fh

Er det noget som i tror man kan spille på ??? da det er det min computer bliver brugt til.....

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 11:40:33
Svar/Indlæg:
208/3
Du kan da prøve, den har jo indgang til PC..
Og med responstid på 21ms så hører den da ikke til i den værste ende af skærmene.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2005 13:24:48
Svar/Indlæg:
71/31
Men ud fra de ta, tror i så der er noget hold i den, eller skal jeg bare beholde den gamle skærm, og så vente til jeg får penge til en anden tft ??

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 13:30:33
Svar/Indlæg:
1373/34
Hvis den skal bruges til gamer skærm. Vil jeg klart anbefale at købe en skærm som ejner sig bedre til formålet.

Men du kan jo prøve og sætte det til. og se om du er tilfreds nok med den performance som den skærm leverer. Eller om du skal have noget bedre

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2005 13:46:07
Svar/Indlæg:
71/31
hvis jeg skal prøve at sammenligne den her med andre... hvad er det så man mest skal kigge efter....

Nogen herinde, siger at ms ikke har det store at gøre alligevel, da de alle måler den forskellig.... men hvis det så ikke er det, er det så kontrast og lysforhold eller hvad ????

Ved godt der kommer en del noob spørgsmål, men er ved at samle noget viden ind....

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 13:52:14
Svar/Indlæg:
1373/34
->#4

Jeg vil anbefale dig at gå ind og læse på http://www.flatpanels.dk/ ;)

De har en super guide, så du hurtigt at finde noget som passer til dit behov samt at der ligger en skærm test der inde.

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 13:53:53
Svar/Indlæg:
208/3
Kig efter trails eller ghosting, det er let at se hvis der billedet bliver uskarpt ved hurtige bevægelser. Nu er Phillips rimeligt gode til at lave fladskærme og 21ms burde være nok til at få et fornuftigt billede frem.
Faktisk er der mere rise/fall tiden (tændt -> slukket) på de enkelte pixels man skal kigge på, den kan godt være lidt tricky da producenterne ikke er helt enige om hvordan den skal sættes sammen.
Nogle siger f.eks. at skærmen har en responstid på 12ms, men glemmer at oplyse at det rent faktisk er rise/fall tider hvilket så giver 24ms ialt.. Andre angiver kun rise tiden og glemmer alt om fall tiden, og en tredje producent angiver den samlede tid..
Din skærm har et godt kontrastforhold, så du burde ikke få nogen problemer der.

Men som sagt, prøv din skærm sammen med computeren.
Er du tilfreds med kvaliteten så er alt jo godt, eller må du spare op og købe dig en anden og bedre skærm :)

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2005 15:23:17
Svar/Indlæg:
71/31
Er kommet ind i et problem....

Er kommet hjem og er ved at prøve det... og det ser helt vild godt ud, men..... kan ikke få den ud i WideScreen....

Ligesom mit grafikkort ikke rigtig vil.... den laver i hvert fald slærmen om til noget der virker helt underlig at kigge på...

Prøvede at lave min LCD om til widescreen, sådan så den bare brugte den gamle opløstning 1024*768, men så kan man se den bare trækker det hele ud.... og det ser jo ikke så fedt ud igen..

Så prøvede jeg at lave dem om til 1280*768 og så kan jeg næsten ikke læse hvad den skriver her på hjemmesiden....
Og den vil heller ikke gå helt ud i widescreen, i venstre side, der er der stadig en sort brælke....

Virker vildt inderligt og utrolig svært at forklare, men hvis der er nogen der har en ide.....

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2005 10:52:17
Svar/Indlæg:
208/3
Jeg fandt denne løsning på Philips hjemmeside:

In PC mode:

1. Press the 'MENU' button, then press the cursor up/down to select FEATURES and press cursor right.
2. Press the cursor up/down to select FORMAT and press the cursor right to switch to NATIVE or FULLSCREEN according to your preferences.

Note: NATIVE is 4:3 and FULLSCREEN is 16:9.

Ved ikke om det hjælper, men du kan da prøve.
Mit gæt er at du skal vælge fullscreen ved 1280x768 for at få billedet til at se ordenligt ud.