win xp 64bit på 32bit cpu?

Software d.  23. august. 2005, skrevet af lars j
Vist: 226 gange.

lars

Overclocker
Tilføjet:
23-08-2005 21:51:33
Svar/Indlæg:
140/15
Jeg er ved at være godt træt af win xp.

Jeg er ikke den første til at formatere min comp når der er noget galt, men aligevel har jeg formateret den dobbelt så mange gange, som jeg har skiftet hardware.

Jeg mener ikke det burde være nødvendigt, at formatere sin comp medmindre man skifter bundkort, men på et tidspunkt bliver man så sur på små fejl, at man gør det aligevel.

for eksempel så forsvinder det fleste filer på mit skrivebord, når jeg åbner internet explorer, problemet kan kun løses ved at genstarte.
samtidigt flyver mange af mine savegames, til spil som bf2 og nfsu 2

Mit spørgsmål er så, kan jeg bruge win xp 64 på min amd xp 2400+ mobile socket A.

Hved at win xp 64 kører på win 2003 server og skulle være mere stabilt.

Ja jeg er sku næsten parat til at smide win 2000 eller linux på.

hjælp en sur mand i nød før han sparker sin comp ud af vinduet.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2005 10:50:45
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg har aldrig haft problemer med XP, og nu har jeg haft det lige siden det kom... jeg tror altså du gør noget forkert, for at ikoner forsvinder er ikke helt normalt.

nej du kan ikke køre xp64 på din mobile 2400+

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2005 15:39:15
Svar/Indlæg:
6624/113
Husker du at hente alle opdateringer når du installerer - inklusive SP1 eller SP2 osv?

Hvad med Anti-Virus software?
Firewall?
Spyware og adware husker du selvfølgelig også at fjerne med jævne mellemrum?

wide

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2005 18:11:05
Svar/Indlæg:
449/80
Du kunne også bare lave et ghost af dit drev ;) ... så skal du ikke formatere, og det tager kun en ½ time, så virker lortet igen :00 ....

lars

Overclocker
Tilføjet:
24-08-2005 20:37:44
Svar/Indlæg:
140/15
jeg kan altså slet ikke køre win 64 bit edition på min gamle cpu.

jeg har anti virus program og anti spyware.

det jeg er mest iriteret over er en masse små ting.

for eksempel vil windows altid prøve på at lave alt muligt i baggrunden for at hjælpe, men det ender for det meste med at det bliver noget lort.

Den vil altid prøve på at finde en driver til noget man er i gang med at installere.

internet explorer siger at der er en fejl på siden når norton anti vir... blocker for virus og lignende.

trådløs net kobler op til andre folks netværk uden rigtigt at sige noget.

HD begynder at tygge rund når man ikke bruger comp uden rigtig nogen grund.

Windows xp skal aldrig mere genstartes, det var jo den bedste vits jeg længe har hørt.

undskyld for at jeg er så sur men syntes ikke jeg havde så store problemer med Windows 98, når det kørte så kørte det godt.
synd at det ikke er kompatibelt med alle nye programmer.

retter service pak osv. på de problemer?

jeg har også kun hørt skidt om service pak 2, er der kommet en ny som retter rettelserne?

Lars

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2005 11:13:27
Svar/Indlæg:
10398/435
"Den vil altid prøve på at finde en driver til noget man er i gang med at installere." ja men den holder vel op med det når du så har installeret.

"internet explorer siger at der er en fejl på siden når norton anti vir... blocker for virus og lignende." problemet er jo ikke IE, men norton... brug Kaspersky AV og Agnitum Outpost.

"trådløs net kobler op til andre folks netværk uden rigtigt at sige noget" vælg "dont connect to non-prefered networks"...

"HD begynder at tygge rund når man ikke bruger comp uden rigtig nogen grund" - My computer - properties på drev - Fjern indexing service.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2005 11:42:17
Svar/Indlæg:
3169/185
WinXP er sq ens med WinXP64bit hva driver installation angår.. :|

- 12k

PS: Ja, man kan så mene hva man vil om det - Men 98 / ME har liiige den flaskehals mht. ram mængde?? - Og en masse andre... Win2k er AAAAALT for sløvt at arbejde med... Tager en evighed..