Du behoever ikke at koebe destilliseret vand, da det er spild af penge :)
Det jeg goer er, at jeg koeber noget demiraliseret vand og noget antikorrisions-stas... Jeg bruger ogsaa noget afspaendingsmiddel, men det har de fleste hjem staaende... Hvis man ikke lige er flyttet hjemmefra :)
Foerst koger jeg det demiraliseret vand i en gryde i 2 min, da en dybbekoger ikke er ren nok, hvis den ikke er ny... Det draeber alle bakterierne! Saa tager jeg det igennem et kaffefilter, saa faar du 99% af alle urenhederne ud af vandet. Saa har du naesten sterilt vand!
Men her kommer tricket! Naar du har faaet vandet igennem kaffefiltret, saa putter du det 60-70 varme vand i systemet! Det varme vand vil draebe mange af de bakterier der er i systemet, og saa er systemet meget rent! Saa har du faaet "skovlen under" mange bakterier og der vil gaa lang tid faar du skal skifte vandet, da bakterier er sat saa langt tilbage, at der gaar lang tid foer de udvikler sig til alger osv.!
Saa putter du antikorrisions/stats i og lidt afspaendingsmiddel! Afspaendingsmiddelet vil daempe stoejen fra din pumpe lidt og i nogle tilfaelde meget! :)
Saa er du done, og du vil forhaabenligvis ikk have nogle problemer i laaang tid! Det er ihverfald min erfaring!
En anden fordel ved at putte det varme vand i systemet direkte er ogsaa, at det varme vand bloedgoer slangerne og hvis du har nogle skarpe boejninger, saa vil de blive mindre skarpe!
Dog har det ogsaa den ulempe, at hvis du koerer med alm. fittings, saa udvider det ogsaa slangen omkring dem... Dvs. at du skal vaere 110 % sikker paa, at slangerne omkring fittings sidder 111% fast, og hvis du rykker lidt i nogle af slangerne, saa skal der ikke saa meget til, at flytter sig, og det kan give leaks!
Det har jeg selv oplevet! Dette var dog kun de steder jeg kun havde brugt en strip til at saette slangen fast med!
/Thomas