Oooooookay...
Det var så sidste gang jeg pillede ved OC.
Jeg gik ind som anbefalet og ændrede RAM til 166MHz og satte derefter FSB til 250 (2500MHz).
Volt var sat til henholdsvis:
1.492 på CPU
1.75 på Mem.
1.60 på Nforce4
Da jeg tændte maskinen efter ovenstående indstillinger var gennemført, skete der INTET.
Jeg fik "trigger finger" på On/off knappen og af en eller grund så kom den efter 5 gang, dog kun indtil beskeden,
"BIOS CHEKSUM ERROR" og jeg blev bedt om at sætte en system disk i via A drevet.
Det gjorde jeg så, men intet skete.
Efter en 1 time sådan opgav jeg Drev A.. (God damn Floppy)
Det skal lige siges at jeg på intet tidspunkt havde mulighed for at komme til BIOS.
Jeg bootede nu op på en Win CD og gik ind i WIN setup, hvor jeg valgte "Repair Win Partition". Dette tog en 20 min. tid.
Derefter lagde jeg en ny BIOS på Start disketten fra før og bootede op på den igen for derefter at flashe den eksisterende BIOS i håb om at dette ville løse problemet.
Det gjorde det også......... troede jeg!!
(Flashede fra Ver. 1.5 til 1.6)
Jeg kunne nu starte maskinen op på ny, komme i BIOS (Hvor alt grundet den BIOS jeg lige have lavet, så normalt ud), men nå den skulle til at loade Win. (Win. logo kommer på skærm), så rebootede den.
Jeg erhvervede mig en ny BIOS Chip til MSI K8N Neo4 Plat., som jeg udskiftede med den "gamle" (Boardet er 3 måneder gammelt) og nu ser alt normalt ud igen, men wauv, hvor en tur!!
Jeg har virkelig kun fulgt de råd herfra, så forstår det ikke helt, jeg er HELT færdig med at pille ved det skidt!
En skam at det skulle gå så galt, men hvad kan man så lære af det... :00