Att.: SN95G5 brugere

Diverse d.  24. august. 2005, skrevet af NoNig
Vist: 166 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2005 21:35:25
Svar/Indlæg:
23132/740
Hi all

Så'n af ren nysgerrighed. Hvem har denne barebone?

V1, V2 og V3?

Jeg har selv en V1'er. Den med bundkortproblemet. Jeg har dog ikke selv (7-9-13 *bank bank bank*) haft det problem, men købte min barebone af Frede24, hvis barebone futtede af til OC-Lan '04.

Hva' har I puttet i af gode ting og sager?

PS.: Er sådan set kun interesseret i at høre fra (tidligere?) SN95G5 ejere, og ikke kun folk der har "hørt" om den :)

Silent

Skribent
Tilføjet:
25-08-2005 20:28:39
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0
SN95G5 v2, mit setup kan du enten se i min signatur, eller i profilen ;)

Har leget en smule med oc af den lille maskine, men det er dog ikke blevet til det store ca 220x10=2200MHz.
Dog en den en smule kræsen ang ram, har haft ADATA PC4000/crucial ballistic/G.Skill, fælles for dem alle er at de maxer ud omkring 225fsb.

Mistænker den lille 240w psu for at være synderen, hvis fsb f.eks sættes til 231 og højere, får man blot den såkaldte bug hvor blæseren kører 100%.

Ellers er jeg ganske tilfreds med den, udover at den nogen gange genstarter i BF2 :00 selvom maskinen IKKE er oc`et.
(Tror dog det er slamkoden i BF2 der fucker)

Der må da være flere end NoNig og jeg der har denne barebone, eller tager jeg fejl ?

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2005 20:46:28
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg har jo haft en så jeg tillader mig at lege med.
Jeg havde en FX53 i den først, den blev temmelig varm da en FX53 er med clawhammer core. Den havde jeg sammen med et X800 Pro Vivo som var flashet til XT PE. Det er med det system jeg har opnået de lidt over 30K i 3dmark 2001 med som der er link til i profilen. Sammen med den cpu havde jeg nogle Mushkin Level 2 ram med BH5 chips på. Hvilket i og forsig egentlig virkede fint nok. Da jeg alligevel ikke kunne nå særlig høj FSB.
Ikke så lang tid efter udkom de første winchesters og jeg købte sådan en.
Jeg investerede i nogle OCZ EL PC3200 Rev 2 TCCD ram med Brainpower PCB.
Med denne winchester clockede jeg til 2750 mhz som max clock, kan ikke lige huske vcore.
Til hverdag kørte jeg 2640 mhz, som var tilstrækkeligt.
Udover det havde jeg også to 74Gb raptorer i den.

1# ja det er rigtigt at PSU er forfærdelig begrænsende for denne barebone. Prøvede for sjov at sætte en North-Q Kingkong til (500 watt eller sådan noget). Der kunne jeg clocke min FX53 til 2700 mhz og min winchester ramte lige knap 2850 mhz (dog ikke så stabilt).

Men ak, løjerne måtte jo stoppe en dag. Hvilket så desværre blev Lørdag aften til OC lanet. Hvilket var lidt kedeligt. Men det var faktisk pudsigt, for det var fordi jeg ville sælge de omtalte Mushkin ram. Hvor jeg så lige ville teste dem i min egen maskine. Jeg pillede derfor mine TCCD ram ud af maskinen og satte mushkin rammene, hvorefter maskinen døde. Den spandt bare op i blæserene, men der skete intet.
Første troede jeg at det var rammenes skyld, så ud med dem og i med TCCD'erne. Det var ikke grunden. Så testede vi grafikkort (ja vi var jo nogle stykker) det var heller ikke grunden. Så PSU...Men vi kunne ikke finde nogen fejl.
Så jeg måtte hive bærbaren frem.

Ved RMA fandt jeg så udaf at det var et generelt problem.
Kort tid efter solgte jeg den til NoNig/Allan.