Hej alle! Jeg har en 2 måneder gammel Fujitsu-Siemens computer! Det er en AMD 64 +3200 og den kører super duper! Den har et ASUS A8NE-FM(micro atx) bundkort. MEEEN! Blæseren på northbridge chip larmer noget så grusomt! Ja ja køb en passiv ZALMAN( eller hva den hedder) tænker i nok! Men problemet er at jeg har et SB audiogy lydkort som lige rager ind over northbridge chippen! Så der er kun lige plads til en blæser med en tykkelse på 10-12mm. Det er fordi det er micro atx at der er nada plads!
Hva fanden gør jeg så? Hvor køber jeg en ny blæser? Kan ik klare den larm! Har læst på ASUS forum at alle MB fra A8N serien har lorte blæsere. En sagde jeg skulle ringe til dem og få tilsendt en ny blæser! Yeah right!
Du sætter dit PCI lydkort i anden PCI slot, såfremt du ikke har mulighed for det... Så kap nogle af finnerne af zalmannen som du selv nævnte ;) - er muligt og gjort...
Vi bør måske gøre opmærksom på at såfrem du begynder at ændre på ting, såsom skiftning af chipsæt køler bryder du garentien, syntes bare det skulle med.