PSU i AOpen QF50C -> P4 stik

Bundkort / CPU d.  26. august. 2005, skrevet af McBiks
Vist: 829 gange.

McBiks
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2005 10:56:29
Svar/Indlæg:
7/1
Hej alle

Jeg har lige købt en mindre opgradering til min svogers PC, som bl.a. består af et kabinet AOpen QF50C og et ASRock K8UPGRADE-NF3 bundkort (samt processor, ram og grafikkort).

Problemet er at strømforsyningen i kabinettet umiddelbart mangler et ATX-12V stik (4-benet også kaldet P4-stik med 2 gule og 2 sorte ledninger). Der sidder et 4-benet stik 'klippet' på det 20-benede stik til strøm til bundkortet fra PSU'en, men det passer ikke ned i stikket på bundkortet (se billedet af dette her:
). Jeg har talt med CompuMail.dk hvor jeg har købt hardwaren og de var ikke klar over at det stik jeg skal bruge ikke er på strømforsyningen, så jeg skal ud og købe en strømforsyning med det rette stik.

Meeeeen - der er lige et issue omkring pris m.m. og derfor fandt jeg en strømforsyning fra Q-Tec, som ligger i et OK prisleje og har en OK bedømmelse på edbpriser.dk - i hvertfald i den tidligere version af selvsamme PSU ( http://www.edbpriser.dk/Listpr... ). Men jeg har ikke helt check på om strømforsyningen har det rette stik - hvilket jeg håber!

Er der evt. en af jer der kan hjælpe med et svar?

På forhånd tak!

/Claus

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2005 11:25:44
Svar/Indlæg:
6624/113
Det 4 benede stik, skal ganske rigtigt heller ikke passe ned i "P4 stik" soklen på bundkortet, så det er som det skal være.

Dog forstår jeg ikke helt hvorfor de kan sælge dig en strømforsyning med 24 pins ATX stik på, men som ikke har det rigtige P4 stik.... ?:(

Du har 3 muligheder :

1. Returnere kabinettet under din 14 dages frie returret - og købe et andet.

2. Du køber en HD MOLEX - P4 stik konverter og bruger bare power fra et af dine HD stik.

3. Du køber den Q-tec strømforsyning du har linket til. Men Q-tec er ikke verdens vildeste kvalitet, og desuden brænder du inde med AOpen strømforsyningen i så fald.



McBiks
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2005 12:23:11
Svar/Indlæg:
7/1
Hej Sajmon

Tak for info'en. Det skal så forstå's således at den Q-Tec PSU har det rette stik til mit bundkort -- ikk' ?

Jeg hælder lidt til løsning 3, da jeg har en anden computer jeg skal have samlet, som godt kan bruge den PSU fra AOpen kabinettet.

/Claus



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-08-2005 14:45:38
Svar/Indlæg:
15982/637
Hmm det er sku underligt. Min lillebror har et QF50C kabinet med PSU og der er P4 stik i ?.

Men ellers så køb en Q-tec, men vær opmærksom på at de larmer.... meget.