Er der nogen der har en god ide til hvordan man bedst bukker en heat pipe til 90 grader?? Pipen er 5 mm tyk. Jeg har søgt på nettet og der henvises nogle gange til et specielt bukke værktøj men jeg har ikke kunne finde noget mere specifik omkring dette værktøj...
Tror at det du mangler er en rør-bukker - men ved sku ikke lige hvor du skaffer en der kan bukke så tynde rør - har lavet en solfanger i et skole projekt der bukkede vi rørene på sådan en dims - den er lavet så amn undgår at røret klapper sammen - selv om det godt kan gøre det indtil man får det til fungere helt (bruger de rigtige spoler (eller hvad man skal kalde dem!))
Smut du bare ned i dit lokale byggemarked og spørg efter en lille rør bukker som skal kunne bukke et 5mm rør, så skal de nok finde noget til dig! Du kan evt. også bukke det i butiken mens de kikker væk! :e
Er en heatpipe ikke et metalrør med en masse små tråde inden i som så "suger" væsken tilbage og som gør at gas kan transporteres uden problemer indtil at den fortættes?
Umiddelbart kan man ikke fylde den med sand og man skal vel også være uhyre påpasselig med at bukke den hvis den bliver flad - jeg tror nogenlunde at det er hvad #0 prøver at fortælle...
Nogen som iøvrigt ved hvor man kan købe heatpipes henne?