orange spv e200 noget værd?

Diverse d.  27. august. 2005, skrevet af so/7ic
Vist: 530 gange.

so/7ic
 
Superbruger
Tilføjet:
27-08-2005 10:48:55
Svar/Indlæg:
289/79
Hej jeg overvejer at købe en orange spv e200, så ville lige høre om der var nogen som kendte lidt til den? og den har nogle svage punkter el. den er også kaldet qtek 8080..

http://www.gsmarena.com/qtek_8...

håber der er nogen der kan hjælpe..

so/7ic
 
Superbruger
Tilføjet:
27-08-2005 13:38:10
Svar/Indlæg:
289/79
har den cpu kraft nok til at man kan se divx og spille doom osv? evt. navigation på den også?




@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
27-08-2005 21:57:54
Svar/Indlæg:
4033/364
well det er en ret fed fon.. men den er vist ikke den nyeste (fx kun VGA kammera)- og batterilevetiden er vist ikke lige noget at skrive om.. desuden er jeg ikke sikker på¨at du kan få den billigt i DK.. en anden mulighed vil være nokia 6680 (3) - har selv en A1000 og den kan sagtens vise film (men skal bare huske at fonen ikke selv resizer så man skal selv encode om..



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
28-08-2005 19:33:27
Svar/Indlæg:
4033/364
enig med #3 - ms's mobil OS skulle være super hurtigt . og formodentlig mindre buggy end Symbian (Nokia/Motorola mfl) - tror dog softwaremæssigt er udbudet større med symbian...

#3
kiggede også på den, men A1000 kan trodsalt noget mere...
men er batterilevetiden ikke elendig??



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
29-08-2005 23:39:06
Svar/Indlæg:
4033/364
#5

well jeg er enig i at ms mobile kører bedre end symbian.. tror omvendt der er noget mere software til symbian.. an.g A1000 , jo den har GPS (er fedt med wayfinder!) , 3G (GPRS stinker for vildt!! - man gider ikke downloade billeder/docs til at læse på farten medmindre det går noget hurtigere.. omvendt er 3G så hurtigt at en mb (10kr) hurtigt ryger ned)... desuden er c500erens kamera ikke ligefrem det nyeste , og kan det optage film?

den største ulempe ved A1000 er dens manglende tastatur! - ellers funkler den ret godt.. og skærmen er noget større til at se film på en C500 mfl...

Pointen var nu ikke at A1000 var bedre - kun at den kan erhverves noget billigere simpelthen fordi 3 giver tilskud til den....

hvis jeg kunne købe en MS mobile med samme specs (og tastatur) til samme pris - så røg min A1000 også hurtig ud..



P4r4n0iD
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2005 23:44:19
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg sidder selv med en Qtek 8060/8080 (Kun lidt design forskæld der er ved joystik) Og hvis jeg ikke bruger min mobil kan den godt holde strøm i 2-3 dage men bliver den brugt bare en smule med opkald, sms og bluetooth så holder den ikke mere end 1 dags tid før jeg skal have den i lader igen. Jeg ville også sige at den rom som orange har smidt i deres udgave ikke er den bedste med hensyn til strøm så ville heller anbefale dig og købe en Qtek i stedet for.. jeg ville også kikke efter en model nyere da det jo er deres føreste mobil så windows mobile 2003 er ikke alt forstabil på den...

Med hensyn til navigation, dvix er der ingen problemer med og spille det bare dit sd kort er stort nok, jeg ville anbefale 512+ min i sd kort, for jo mere kort af en eller anden grund jo bedre køre film på fonen...

Hvis du bruger linux skal du nok ikke tage windows mobiler da det kan være et problem og få dem til og synce mellem pc og mobil, jeg har selv en gammel slæbbar til og køre med windows 200 bare til det ene formål da det ikke er lykkes og få ubuntu eller debian til og connecte til min mobil.

Jeg har selv haft en Orange classic og en E100 før jeg fik den her, og windows mobile er mere stabilt end det gamle 2002 var... Men vent 2-3 måneder til der kommer flere modeller med den nye windows mobile 5 (En 2005 model) kommer på markedet, da du nok kan få en C500 eller større model billigere.

Hvis der er noget du ville vide om den kan du bare skrive ville geren dele ud af de erfarninger/programmer/links og andet jeg kender til modellen..