Store problemer med computeren

Diverse d.  27. august. 2005, skrevet af thygN
Vist: 310 gange.

thygN

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2005 15:41:20
Svar/Indlæg:
26/2
Efter at have smidt Zalman Reserator 1 Plus vandkøling i compen, har den ikke virket.
Så nu har jeg smidt det gamle standard køling tilbage hvor det tilhører, men her virker den heller ikke...
Min skærm siger "No signal inpur or cable disconnected" og mine harddisks loader ikke og mine dvd drev kan ikke engang åbnes.

Så nu står jeg på bar bund om hvad det kan være for et problem.

Derfor spørger jeg jer, har i en anelse om hvad det kan være??

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2005 15:45:46
Svar/Indlæg:
3329/182
Har du hardware nok til at kunne lave en udelukkelsesmetode. Altså prøvet at bytte et stykke hardware ud med et andet for at se om det kommer til at virke?

Er der slet ingen livstegn? En blæser der snurre? Et eller andet?

thygN

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2005 16:15:29
Svar/Indlæg:
26/2
Har prøvet diverse hardware i min fatter's comp, mit gfx, dvd rom fejler inter. Men når jeg starter med min harddisk så kommer kun den hvide streg når windows loader, og næste skerm er bare en streg oppe i venstre hjørne og ikke windows logoet som burde komme frem.
Mine tanker leder hen på at det er mit motherboard der er noget galt med...

MO

Superbruger
Tilføjet:
27-08-2005 20:04:13
Svar/Indlæg:
567/286
Det første du beskrev fra reserator artiklen lød meget somom cpu'en ikke blev kølet ordentligt.

Så vil den nemlig lukke ned kort tid efter start for at beskytte cpu'en mod overophedning.

Det der står på din skærm nu vil vel også stå der selvom computeren er slukket, så det er lidt svært at fejlfinde ud fra.

Det med din harddisk i din fatters computer er helt naturligt, da dit styresystem er sat op til det hardware der er i din computer og derfor ikke fungerer med hans, det er meget normalt.

Men problemet var at din computer ikke startede, kan ikke helt se ud fra det du skriver om der kommer nogen form for livstegne når du tænder den? kan du beskrive det lidt nærmere.

thygN

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2005 21:46:26
Svar/Indlæg:
26/2
Strøm stikkene de små 4-pins(tror jeg nok de hedder) får ikke strøm til harddisken, eller mine dvd drev, og mit gfx.

thygN

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2005 16:07:49
Svar/Indlæg:
26/2
#Update

Mine dvd drev og min hd reagerer ikke når jeg forbinder det lange tynde kabel mellem drevene og mit bundkort, så slår det ligesom fra, men hvis jeg tar det væk kan jeg enda køre mit dvd rom drev ud og ind.
Mit gfx reagerer overhovedet ikke når jeg tænder compen.