12k og BA2, jeg ved godt at i inderligt BRÆNDER for at hjælpe alle og enhver Athlon 64 ejer med jeres uendelige viden om tweaking, OC'ing og indstilling af Athlon 64, men (nothing personal) kan i ikke gemme det til nogen der har brug for det?
I sidder og diskuterer frem og tilbage om hvad der er bedst og hvilke timings man skal køre og hvilken multiplier og hvilken spænding og hvilke temps og hvilke temperaturer... Og jeg kunne blive ved... Alt imens bliver jeres sprog bliver mere og mere grimt jo længere i kommer hen i diskussionen.
Jeg kan ikke se hvad formål det skal tjene, men jeg kan se at det absolut ikke tjener det formål, som tråden blev oprettet for. Det tjener kun at forvirre størstedelen af Athlon 64 ejerne, fordi de ikke har et ønske om at bruge lige så meget tid på at tweake deres system til det yderste, for de sidste få % ydelse, som i har.
De vil i langt de fleste tilfælde blot have et system, som de kan OC'e en del (uden at gå til yderligheder) og derved spare et par kroner.
Ret mig endelig, hvis i mener jeg tager fejl.
Jeg har indtil flere gange set, at i er røget ud i den slags diskussioner, så kan vi ikke lave en aftale om, at i holder lidt lav profil overfor hinanden og beholder jeres hardcore (og tit forvirrende samt direkte modsigende - still nothing personal) viden, indtil der bliver spurgt om den?
--------------------------------------------
For nu at vende tilbage til trådens indhold, så vil jeg gerne sige hvad jeg fik ud af den 4800+ jeg testede til Hardware-Test i sin tid (hvis nogen skulle have glemt det)...
Det foregik på et Asus A8N-SLI Deluxe med en beta BIOS (husker ikke hvilken), med 2 stk. 512MB Corsair XMS PC3200 RAM og en ThermalTake luftkøler.
Den omtalte CPU kunne overclockes fra stock 2,4GHz til 2,66GHz.
Der var ingen mulighed for at ændre multiplier eller Vcore (heller ikke da jeg satte CPU'en i mit DFI NF4 Ultra-D) og jeg kunne godt tænke mig at vide, om det også er tilfældet ved i andres X2 CPU'er eller om det kun er tilfældet med den testede CPU?
Btw. BA2, AMD64 er et instrukstionssæt, Athlon 64 er en CPU :).