Til CPU, en ThermalTake Sonictower, har det selv, og kører passivt med det, dog på en turion, men når den er clocket til 2,56 ghz ligger den på 55 grader under load!
Til gfx, vil jeg anbefale en Zalman VF-700Cu, da NV Silencer ikke passer på!
Ved ikke helt med den cpu køler, det er til min bror i fødselsdagsgave, og han er ikke nørd nok til at måle temperaturer og tjekke hvordan det spiller, så tror ikke det skal være passivt.. med mindre i synes der ikke vil ske noget ved det?
Jeg *mener* at have læst, at Albatron udgav en mere lydsvag udgave af deres grafikkortkøler, og man skulle kunne få en sådan udleveret gratis fra forhandleren.
Du kan joprøve at kontakte forhandleren eller Albatron.
Cpu køleren kan jeg selvfølgelig være sikker på passer da det er Socket 754, men hvad med gfx køleren? Kan den sidde på alle kort, eller hvordan kan jeg være sikker på den vil virke på mit?
Ubehagelig > Jeg har nu fået svar fra forhandleren, og de har flere gange forsøgt at få en mere støjsvag køler uden det er lykkedes, så de mener ikke det er tilfældet.
Har Albatron en dansk repræsentant? Check deres hjemmeside. Hvis ikke ville jeg bare sende dem en mail omkring problemet med den larmende køler, for de må være opmærksomme på det.
Det ville ikke overraske mig, om de ville sende dig den nye mindre larmende køler.
Indtil videre holder jeg på Asetek Vapochill til cpu, men fandt lige ud af ZALMAN VF700-CU kan skabe problemer på agp kort. Nogle der har andre forslag til gfx?