Forsendelse problem.

Hyggehjørnet d.  29. august. 2005, skrevet af mbm
Vist: 369 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 10:35:57
Svar/Indlæg:
3746/627
Havde sendt min cpu til RMA hos *******.
Var lagt ned i den tilhørende plastikæske, og jeg havde pakket noget skum uden om den. -Lagt den i en konvolut og sendt den.

Modtager så i dag pr. efterkrav (150kr) en kasse fyldt med flamingoting hvor min brev er lagt ned i.
******* forklarer at garantien ikke dækker fordi jeg har sendt den uforsvareligt. x(

Jeg er pissed..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 10:45:33
Svar/Indlæg:
6624/113
Sendt som pakke eller brev?

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 11:27:36
Svar/Indlæg:
3746/627
brev.
Det var åbenbart det der var problemet.
Den skulle være sendt i kasse der kunne tåle tryk på eks. 10kg.
At jeg havde viklet en masse skum omkring var ikke godt nok.

Men at de gider sende den tilbage til mig og opkræve 150kr. Jeg modtager jo i den tro det er en ny cpu.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 12:37:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Du selv ude om det, med mindre der ikke står andet angivet i aftelen du har indgået med forretningen.

Tjek deres regler vedr. retursager, og se hvor uretfærdigt behandlet du bør føle dig.

Jeg støtter forretningen i denne ombæring. Du er selv ude om det, med mindre forretningen skriver: "Send som brev, det er ok".

Det er ikke det enkeltstående, men princippet.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 12:43:39
Svar/Indlæg:
3746/627
men hvorfor sende den retur pr. efterkrav -jeg gider jo ikke betale 150kr for en cpu der ikke virker. Så kunne de jo lige ringe eller skrive en mail, og spørge hvad de skal gøre med den

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 13:05:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Fordi de vil have penge for forsendelsen :)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 13:37:24
Svar/Indlæg:
3746/627
-Altså jeg betalte jo selv for forsendelsem til dem. (forstår ikke lige hvad du mener?)
De kan jo for min skyld kyle den af helvede til hvis de mener garantien ikke dækker. Jeg behøver jo ikke få en defekt cpu igen.
Og gider da slet ikke betale 150kr for den.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 14:30:55
Svar/Indlæg:
6052/189
#6:

Du betaler fragten fra forhandler til dig, og der kommer nok et lille gebyr oveni fordi de i teorien har spildt tiden på at behandle din sag / pakke i og med du har pakket den uforsvarligt. Det er ganske lovligt og normalt.

Mvh

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 15:12:24
Svar/Indlæg:
4263/107
Der har du sgu jokket i spinaten mester.

110% din egen fejl IMO :l

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 16:01:32
Svar/Indlæg:
3746/627
ja det kan du sige, men hvis man ikke ved bedre!
Mener stadig ikke der er nogen grund til at returnere den til mig (150kr)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2005 16:05:27
Svar/Indlæg:
3746/627
"Ved CPU'er, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medfører at dine rettigheder bortfalder."

taget fra butikkens hjemmeside.

Den var pakket ind i en "kasse" med skum viklet udenom.

"Skade som følge af mangelfuld emballering kan medfører at dine rettigheder bortfalder."
-Skaden er ikke sket som følge af mangelfuld emballering!!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 00:45:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Der står sikkert også et sted, at hardware skal sendes som "pakke" og ikke som brev.

Om så du sendte den i skumgummi, bobleplast og stødpude, er den stadig sendt som pakke :)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 08:33:46
Svar/Indlæg:
3746/627
Alt dette ved jeg godt.
Læste det først efter jeg havde sendt den. -Jeg brugte bare min sunde fornuft, -pakkede den forsvarligt ind og sendte den.
MY BAD. Ingen tvivl om det.
Kender ikke helt forskellen på pakke og brev. -En pakke skal afleveres på et posthus right?

-Det er princippet, forløbet og konsekvensen jeg synes virker latterlig.

1. At det SKAL sendes som pakke kan jeg ikke helt se logikken i?

2. At man overhovedet ikke gider kigge på cpu om den har taget skade -(Nej det har den da ikke. Den var jo pakket ordentligt ind)

3. Sender den retur pr. efterkrav og samtidig fraskriver garantien på baggrund af forsendelsesmetoden.

Det lader til jeg åbenbart er helt alene om synspunkterne, men sådan er det jo bare. -Jeg må jo bare ud og købe en ny cpu. Det bliver dog ikke i den pågældende butik mere.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 09:54:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

1: PostDK dækker ikke forsendelser som "breve". Derfor :)

2: Forstår jeg til dels godt. De "ved" ikke om pakken har taget skade. Så i stedet for at kunne lægge "lorten" ved PostDK (hvis den havde været sendt som pakke), ligger den nu hos dig.

3: Der er jo porto og opkrævsningsgebyr på pakker sendt pr. efterkrav.

Jeg tror som ikke du skal føle dig forfulgt eller noget. Du er blot et offer for "bureaukrati" :l

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 10:18:08
Svar/Indlæg:
3746/627
1: PostDK dækker kun ting sendt rekomederet. -Det vil sige at sendt som pakke ikke nødvendigvis er rekomenderet. Et brev kan også sendes rekomenderet.

Føler mig heller ikke forfulgt. Bare pissed over at min garanti er røget pga en ligegyldig procedurefejl. Mener butikken slipper for nemt.

Kan stadig heller ikke forstå hvorfor de bruger energi på at sende den retur til mig. -Det er jo latterligt. -De kumme jo smide den af helvede til for mig skyld.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 14:41:30
Svar/Indlæg:
687/9
postDK dækker også pakker... ikke kun rekkomanderede forsendelser..

hvordan du har mistet garantien er mig lidt en gåde, men det retsmæssige har de garanteret styr på i den sag.

de bruger energi på at sende den retur til dig, fordi du har krav på at få den sendt retur... Det er din cpu, ikke deres, derfor kan e ik bare smide den ud..

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 16:50:08
Svar/Indlæg:
3746/627
Jeg har mistet garantien fordi den ikke er blevet sendt som pakke. -Det er jo det der er så latterligt.

-De har ikke behøves at bruge energi på at returnere den til mig,
de kunne have nøjes med en mail eller telefonopkald og forklaret mig sagen. Så kunne de have sparet besvaret med tilbagesendelsen og mig for 150kr.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2005 19:48:16
Svar/Indlæg:
3746/627
Har nu lige købt en ny cpu fra et andet firma.
Det var pakket "dårligere" ind end den jeg sendte.
Den var kun viklet ind i en musemåtte med lidt papir udenom og lagt i en papkonvolut. (Postbudet smed den i postkassen)

Nu er det så lige jeg godt kunne tænke mig at vide defenitionen for pakke -Kunne være jeg skulle spørge postDanmark om det.

Kan ikke lige finde ud af om jeg burde punke firmaet, eller jeg bare skal lade sagen ligge og aldrig handle i den butik mere?

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2005 21:53:53
Svar/Indlæg:
722/35
Lad sagen ligge og lad være med at handle i den butik mere - jeg er helt enig med dig i, at de sliper for nemt her. Det der med at "garantien ikke dækker på grund af uforsvarlig forsendelse" og dermed underforstået at den kan være blevet defekt undervejs, er selvfølgelig smart fundet på fra deres side - jeg mener, hvis den virkede ville du jo ikke sende den afsted overhovedet. Så der synes jeg bestemt at butikken optræder på en måde jeg vil karakterisere som direkte tarvelig.
Definitionen på en pakke er vel bare at der er pakkelabel på og dermed et t&t-nummer så den kan spores ved bortkomst. Det er også lidt dyrere selvfølgelig og bortkommer pakken i postdanmarks system så er de erstatningspligtige for indholdet (men helt sikkert med en øvre grænse). Og som Nonig siger længere oppe så kan en forsendelse sendt som pakke såmænd sagtens sende i en kuvert, bobleplast eller for den sags skyld en indkøbspose. Vær i øvrigt lige opmærksom på, at selv om man sender som pakke, så skal den sendes som forsigtig-pakke (d.v.s. yderligere omkostninger), hvis man vil være bare nogenlunde sikker på, at der i kæden ikke er et broddent kar der får lyst til at spille bold med din pakke. Alle pakker der sendes på normal vis har en "bumpy ride" foran sig inden modtageren står med den i hænderne.
x(

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2005 22:57:08
Svar/Indlæg:
687/9
den øvre grænse som #18 snakker om er iøvrigt 4200.- - og ja, vi eeeeeeeeeelsker fodbold ;)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 09:10:30
Svar/Indlæg:
3746/627
Har snakket med PostDanmark. De var ligeså uforstående overfor butikkens begrundelse omkring pakke/brev forsendelses problematikken.
Har mailet med butikken flere gange. Det eneste de henviser til nu, er at den pågældende medarbejder havde kasseret den pga mangle emballering. -Dette piser mig endnu mere af ,da idioten slet ikke har haft åbnet ind til cpuen. Kun konstateret at den var sendt i en kuvert.
Hvad fanden skal man gøre? Det er trods alt 1300kr.