Ny PSU medfører opstartsproblemer

Diverse d.  30. august. 2005, skrevet af Charly
Vist: 133 gange.

Charly

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2005 09:33:11
Svar/Indlæg:
0/1
Hej

For nylig fik jeg en Chill-Innovation 520 (CP-520A2 ) da PSUen var den eneste markante støjkilde som manglede at blive dæmpet - benyttet indtil da Chieftecs 360W som følger med.
Efter endt installation startede jeg computeren op og alt kørte ganske fint. Kørte både Prime95, Super PI og RTHDRIBL - vel egentlig mest for at se om nogle temps var faldet pga. PSU-skiftet (computeren kørte resten af dagen).
Næste dag ville den ikke starte (dioden foran lyset bare og PSUens blæser roterede måske max. en ½ omgang). Fandt ud af at den starter fint igen hvis PSUen bliver slukket omme bagpå.
Denne metode til start af computeren er blevet benyttet siden - og selvom den virker er det naturligvis ikke optimal.

Mit spm er om jeg skal sende PSUen til RMA eller om der er andre ting som kan forårsage ovenstående?

Bemærk at Chieftecs PSU starter systemet fint op - har haft den i igen bagefter for at tjekke. Endvidere virker knappen som sidder på bundkortet til direkte start af computeren også kun når PSUen har været slukket. Både hard og soft reset virker med begge PSUer, det er kun når computeren har været slukket at Chill'en brokker sig.

På forhånd tak - Charly

PS: Så blev man endelig bruger 8)

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2005 10:04:44
Svar/Indlæg:
1081/37
Hvis computeren ikke har det samme problem med en anden PSU, så er det PSUen som der er fejl på og ja så skal du sende den til RMA, men altså der er jo altid en hvis fejl procent i en produktion det kan ikke undgås.