Moderator
Tilføjet: 31-08-2005 18:24:57
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er ikke det samme. Har selv haft en bærbar med en p3'er i. Den fylder meget mindre til en bærbar. Dem til desktop er enten socket 370 eller slot 1.
Hvad vil du give for en 433 MHz mobile? Jeg har sådan en men sælger kun hvis prisen er god da det gør at jeg ikke kan sælge den notebook den sidder i hvis den ikke er der. 🙂
Det kommer først og fremmest an på hvad der i forvejen sidder i computeren.
Der er tre (faktisk 4) sokler/pakkeløsninger til Pentium 3: Slot 1 (katmai eller Cu-mine) Socket 370 (typisk tualatin men også enkelte Cu-mines) Socket 479 Socket 495
De to første er de mest gængse. De to sidste er til Server og workstation CPU'er.
Anyways. Jeg går ud fra, at du snakker om en CPU til en decideret bærbar computer. Der findes en CPU der hedder "Pentium 3 Mobile". Dem jeg kender til, er allesammen CU-mine og ser sådan her ud:
De nyere Pentium 3'ere, er til s370 og hedder "Tualatin". En ny kerne, der kan køre højere clockfrekvenser. Mener ikke at have set dem i bærbare computere.
Kan du ikke skrive hvad det er for en computer det drejer sig om?
WTF ?:( Det er sgu da Pentium II der sidder i dem, eller husker jeg forkert? :r
Men ved du så til gengæld, om køleløsningen kan klare en vildere CPU? Jeg ved, at der findes visse "modul" (måske det du har tænkt på?) CPU'er. F.eks. ligesom Pentium MMX'ere der kunne køre "overdrive" i socket 5, i stedet for socket 7 ( ).
Jeg har selv lavet min bærbare computer. Har også smidt en rimelig kraftig CPU i, en Pentium 3 1 GHz - blæseren kører konstant. Så med mindre du kan klare blæserstøj eller der sidder en fair køleløsning i forvejen, vil jeg ikke anbefale en større opgradering.
Alt i alt, så tror jeg du skal lede efter en "reservedel", da de ikke produceres mere. Du kan være heldig at finde det i en forretning, men forvent det ej.
Men, det er jo en slags socket 7, den sidder i. Så det må være noget lign. det jeg kører med. Dog kører jeg ikke med modul CPU. Men tjek det lige, evt. på nettet, om de er til at opdrive :i
Nej, jeg husker rigtigt. Har lige tjekket. Din må være en "modul" CPU. De sælges ikke længere. Som sagt, du er nødt til at købe en brugt eller søge i div. forretningers reservedele :)
der findes noget der hedder en Mobile Pentium 3 (til bærbare) den har samme størrelse som Pentium M Cpuen, sådan en sidder der i min IBM T23 nu kan jeg ikke huske modelnumret på den der sidder i min men kan se på intels hjemmeside at min er enten en 478 eller 479 pins
jeg fandt en Mobil P3 900 MHz da jeg prøved at lede efter en hurtigere cpu til min men da jeg har en Mobil P3 T 1GHz 512kb model kunne jeg ikke bruge den så meget :(
det her hellerikke sikkert at det chipset der sidder i din maskine kan tage meget mere