DFI UT SLI-D Boot problemer...?

Diverse d.  01. september. 2005, skrevet af PRJ
Vist: 183 gange.

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2005 13:15:00
Svar/Indlæg:
1249/247
Hej OC

Jeg kan ikke boote på min pc derhjemme og må ud i byen for at låne en internet-forbindelse.

På DFI boardet er der 4 indikator dioder, som fortæller hvor langt den når. Her kommer der lys i tre ud af de fire dioder.

Problemet opstod efter at have rodet lidt i kabinettet. Nu siger den ikke den typpiske "BIB" lyd ved boot og der er intet signal på skærmen, ikke endgang bios eller noget.

Jeg har haft taget alt unødigt hardware fra, for at udelukke dette men vil stadig ikke.

Jeg har ikke noget ekstra hardware og prøve med og kender ikke nogen der har ( kedelige venner at have ikke ;) )

Jeg håber nogle kloge hoveder vil ligge nogen tips om hvad jeg kan gøre.

Læser først jeres svar når jeg igen kommer i nærheden af en internet-cafe eller lign.

Mvh PRJ / Pelle

Black

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2005 14:58:13
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 har du prøvet at resette C-mos... det plejer at låse de problemer af den type... ellers så undersøg om alle kabler sidder i .. for mig lyder det lidt som om at er kommet til at hive/rive nogle kabler lidt løst/ud ved et uheld.. de ka sagtens se ud som om at de sidder i.. men moske sidder de løst eller sådan noget.. enten det ellers også tror jeg at en CLEAR C-mos hjælper... ;)

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2005 22:41:03
Svar/Indlæg:
1249/247

Hej BA2

Så fandt jeg en Computer Café... :x

Jeg har prøvet at C-mos ligesom jeg har prøvet at tage batteriet ud i 10 min. Alle kabler er tjekket flere gange.

Det skete i forbindelse med....

1. Jeg vendte pc'en på hovedet ( uden strøm på ) for at tømme luft ud af radiatoren. Kan det have en betydning at vende den på hovedet?

2. Lagde et nyt lag køle pasta på cpu...

Nogen med en smart idé til hvad jeg kan gøre?

Mvh PRJ

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 06:31:56
Svar/Indlæg:
1478/40

Har du prøvet at starte op med 1 ram klods i den sidste gule slot??? (længs væk fra CPU) ?? har selv nogle gange boot besvær med 3 leds on, når jeg har skiftet HW. prøv også evt at smide dit gfx i det andet PCI-E slot..... :)

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 06:33:08
Svar/Indlæg:
1478/40

Lige en ting til. Har du prøvet at holde insert i bund når du starter op, så den starter i safe mode???

greves

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 09:22:18
Svar/Indlæg:
879/122
Har du prøvet at læse i din manual, havd der mangler at starte.. jeg tænker på de dioder. der tænder og ikke tænder....
kig i min profil der er et billede af de dioder og forklaring..

Jeg tror der er tale om en CPU der ikke bliver fundet.. hvis du siger 3 ud af 4 dioder lyser...

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 13:05:31
Svar/Indlæg:
1249/247
Jeg har lige sendt hele møjet til RMA, men ville gerne forstå hvad det var der er gået galt.

Jeg har en anelse om min PSU driller, den er løs i stikkene og er gemen skod.

Nej, det har jeg ikke prøvet :i

Jeg har prøvet i den ene orange port med én blok ram ad gangen.

Kendte ikke "tryk insert" metoden. Den vil jeg prøve.

Ok, du mener det er CPU'en den ikke finder, jeg syntes ikke helt at kunne forstå deres forklarring om indikator dioderne. Skal alle fire tænde under boot og så slukke?

Mvh PRJ

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2005 20:43:49
Svar/Indlæg:
1249/247
Har lige fået svar fra RMA fra PRC data...

Det var GFX ( Gainward 7800GTX Golden sample ) der var defekt og kortet har aldrig været OC...

PRC har dog ikke et nyt kort før om et par uger :x

Jeg er allerede træt af at gå på computer café :l

Mvh PRJ