Mac question...

Diverse d.  01. september. 2005, skrevet af Ru113
Vist: 288 gange.

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2005 22:54:59
Svar/Indlæg:
316/65
jeg har før spurgt om dette i en af mine egne tråde. meen fik intet svar, så nu prøver vi igen. :)

spørgsmålet er:
Kan en mac koble op på et trådløst netværk der kører følgende:
En RDP-klient der kører op mod en windows 2003 server...

og så noget med mstsc... ?:(

håber på et svar, for vil ikke købe den hvis ikke den kan koble op på min skoles netværk... :)

MVH Rulle

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 00:23:35
Svar/Indlæg:
611/26
Der er ingen problemer, trådløst netværk er det samme som på PC og der findes RDP til mac som kan connecte til w2k3 servere

http://www.microsoft.com/mac/o...

Men jeg synes ikke at det er et godt argument for at afgøre om en mac er værd at købe.

Arbejder man hovedsagligt i PC netværk med andre folk, så er det en kæmpe ulempe at have mac. De fleste ville nok vælge en mac og word for at arbejde samme med deres windows venner. Men verden er ikke så enkel, for dokumenterne ser ikke ens ud på begge systemer og derfor er alt text ofte rykket rundt når man bytter dokumenter - ikke så fedt i en afleverings situation :(

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 11:10:18
Svar/Indlæg:
511/123
Nu har jeg arbejdet med både MAC og PC i 15år og jeg har ikke aldrig haft de store problemer med tekst der stod forskelligt i dokumenterne. Det kræver måske lidt øvelse at bruge den rigtige konvertering(specielt til wordgrafik), men ellers er der ikke noget problem.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 12:00:42
Svar/Indlæg:
611/26
#2 så kan jeg fortælle dig at jeg har arbejdet med mac og pc siden Macintosh II kom på gaden. Det er vel 16-17 år siden...

Nu taler du om konvertering og det er jo lige netop det man ikke skal - det er ikke meningen at man skal konverteret noget når word til mac og pc benytter samme formater. Problemet er jo at de 2 versioner fortolker dokumenterne forskelligt.

Selv på PC sker der ombrydning i mange word dokumenter, bare ved at skifte printer eller ændre i opløsningen på printeren.

Men bruger man layout programmer som QuarkXPress, InDesign, CorelDraw eller PageMaker. Så sker der ikke ombrydning med samme skrifter på de forskellige systemer. Dog kan PageMaker godt indimellem finde på at ombryde. Men det er ikke kun ved skift fra mac til PC, men mere et problem med printerne.

En studerende som vælger en mac istedet for pc for at benytte office programmer. Han tager jo ikke stilling til hvordan wordgrafik skal konverteres. Han er jo typen som kunne finde på at skrive:

"Jeg har vedhæftet jpeg-filen i word format for nemheds skyld" :e

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 12:33:28
Svar/Indlæg:
316/65
vil det sige jeg skal connecte til serveren med den der remote desktop klient jeg kan downloade på "Windos" ' HP??

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 13:13:23
Svar/Indlæg:
611/26

Var det ikke det som du spurte om???

" Kan en mac koble op på et trådløst netværk der kører følgende:
En RDP-klient der kører op mod en windows 2003 server"

Er det du spørger om, hvorledes du kan sætte din mac til skolens netværk trådløst og hente filerne fra deres server. Så er svaret ja, det kan du godt, mac har en Samba client som kan tilgå Windows servere.

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 16:21:12
Svar/Indlæg:
316/65
okay.. mange tak.

Og derfra kan jeg vel også gå på nettet osv??

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2005 20:05:10
Svar/Indlæg:
316/65
...