Chipset 945P vs 955X?

Bundkort / CPU d.  02. september. 2005, skrevet af Retro
Vist: 242 gange.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 12:21:27
Svar/Indlæg:
1643/172
Nogen der ved hvad forskelle på de to Chipset er ud over prisen på dem?

Har hørt rygter omkring nForce 4 Til Intel er lidt ustabilt i forhold til Intels egne chipset er der hold i det?

Nogen der evt ved hvad man mister ved at tage Abit A8W i forhold til Abit A8W-Max?

Det jeg er på jagt efter er et Chipset med 1066 FSB support og DDR2 667 og SATA 300. Og så lige PCI-E. Det er netop derfor jeg ser på disse 3 chipset, men syndes ikke rigtigt at man kan finde ud af hvad man mister på det billige Chipset i forhold til de to higend chipset.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2005 12:31:07
Svar/Indlæg:
667/20
Søster har skrevet forskellene, og du kunne starte med at tjekke forskellene der --> http://www.hardware-test.dk/ht...

Jeg kender ikke oc egenskaberne for 945/955X, i sidste ende det flere her på siden vælger kort efter, hvordan 945 kortene er skruet sammen hvad angår PCI-e lås ved jeg ikke...

nF4 kontra Intel chipset, ja flere kender testen fra toms hardware, om en ustabil Pentium D, men det bundede jo primært i effekt forbrug, og det kender Intel jo alt til, og burde vide hvordan de optimere deres egen chipset til deres strøm slugende cpu'er....

Men Intel beviser stadig de bedst har styr på det, hvad man så vil ligge i det.. ;)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 13:53:27
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvorfor er du efter 1066MHz FSB support? skal du have en Extreme edition? ingen andre Intel CPU'er kører standard med den FSB og stort set alle chipsettene kan overclocks til det niveau.

Jeg ved heller ikke hvordan 945P overclocker i forhold til 955X, men det burde være det samme. Forskellen på chipsettene er primært at 955X bruger nogen teknologier og optimeringer der gør ram og chipset ydelsen lidt bedre (ikke noget vildt).

Ved Legion Hardware nåede lige omkring 300Mhz FSB med Asus' 945P, men har også læst om andre der er stødt på en mur langt nede hvilket kunne betyde at problemmerne der har været med at låse PCI-E frekvenzen på 915/925 stadig er der på 945, men ikke 955... hvis man sørger for at købe en producent der går ind for overclocking som f.eks. Abit eller Asus

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2005 15:44:09
Svar/Indlæg:
3712/44
Du skal vælge et 955x chipset, enten et Asus P5WD2 eller et Abit A8W (Max) (kender faktisk kke den konkrete forskel, men mon ikke det står et eller andet sted på deres hp eller i en test). Længere er den ikke. De bedste chipsets (yield mæssigt) bliver til 955 de dårligste til 945. Det kan godt være at der ikke er den store ydelsesforskel clock for clock på trods af noget memory optimering på 955 ift. 945, men du kan li'

Og alle bundkort med Nvidia Nforce Intel IE skal du holde dig langt væk fra, hvis du vil overclocke seriøst. Du kan evt. checke min profil for yderligere oplysninger, jeg har skrevet en mindre stil om Nforce 4 IE's fejl og mangler. Og de er mange... Hvordan nogen overhovedet får det chipset op op 1066 Mhz fsb er en gåde for mig, og tilmed for mange andre på XS.