PC crasher, og siger underlige lyde.

Diverse d.  04. september. 2005, skrevet af Hazek
Vist: 188 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2005 14:44:37
Svar/Indlæg:
715/51
Halløj!.

For en god uge siden begyndte min computer for første gang at skabe sig underligt.
Alt fryser, og der kommer en meget skarp lyd ud igennem headsettet.. det lyder faktisk som et gammelt modem.

Jeg pillede al vandkølingen af, og fik lavet chipsettet, hvor den ene bøjle var flået ud. Chipsettet var blåligt, og ikke grå som normalt.. ved ikke om det kan være grunden.

Jeg får monteret en anden cpu-køler, for nemmere at kunne skifte dele ud med min anden maskine.. og i går kunne den så boote op igen.. fint nok.

I dag begynder den så igen, med crash og hylen som i sidste uge. I dag så jeg tilmed, at den ved opstart skrev error ved CPU, og at CPU'n ikke var funktionsdygtig. Men hvis cpu er i stykker, så burde den da ikke starte op overhovedet?.. for det kunne den efter et par forsøg.

Når jeg nu forsøger at starte den, starter den umiddelbart som den skal.. med de rigtige biip lyde, og en hd der spinder.
Men ingen respons på mus, tastatur og skærm.

Lige pt er jeg lost om hvad det er, da cpu ikke så anderledes ud end normalt da jeg havde den ude.. mærker man efter på de forskellige komponenter er der ingen af dem der er specielt varme.

MFG Hazek