Synger mine diske på sidste vers?

Diverse d.  05. september. 2005, skrevet af DJ Alban
Vist: 261 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2005 22:08:16
Svar/Indlæg:
1431/233
Hey folkens.

jeg er begyndt at få nogle seriøse problemer med min dislke syntes jeg..

det hele startede da jeg forsøgte at overclocke lidt, og det gik også fint i et stykke tid (1-2dage)
men så begyndte pc'en at drille, jeg satte det hele til standart igen og installerede windows igen.. men efter noget tid kom den op med blå skærm og ville slet ikke starte i windows..
ny installation med windows, og den kører sådan set udemærket men nogle gange i opstart kan den ikke finde mit RAID. og skriver "diskaflæsningsfejl" det sker 2 ud af 3 gange ved opstart.

men nogle gange starter den op, men i windows ved nogle "tilsynladende" tilfældige film går den ligesom i stå, i et stykke tid og kommer med klikkelyde fra hardisken. men andre gange er der ingenting!!

men hva sker der?? syngen den på sidste vers??

mit sys:
2500+ barton
2*120 GB maxtor Sata (RAID 0)
512 ram

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2005 22:13:06
Svar/Indlæg:
1996/65
harddiske som siger klik lyde, plejer at synge på det sidste ord ... ikke bare sidste vers ... normalt går der under 2 timer fra man høre de første kliklyde ... til at disken ikke længere kan læses ... hvis du har mulighed for det, lav en backup af alle vigtige data ... :i

Det er meget muligt at det kun er en af diskene som defekt ... men det er det største problem ved RAID 0, for når en disk fejler, crasher det hele ...

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2005 07:19:37
Svar/Indlæg:
1776/116
Min sagde nu klik lyde i et par måneder før den gik ned. Tog jacob backup, det tror jeg ikke han gjorde... Min var dog en seagate.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2005 11:51:19
Svar/Indlæg:
1431/233
hmm.. nå men så må jeg jo vist kigge mig om efter en stor HHD i købes rubrikken!!!

Tænkte nok det var sådan en sidste krampetrækning!