Der var, eller er måske stadig, en løbende test af AMD X2 vs Intel Dual Core på tomshardware.com - hvor Intel maskinen har haft en masse problemer med bundkortene.
Der er visse teorier om at det er de 130 watt din 840 forbruger, som dræber dem på række - men endnu er der vist ingen endelige konklusioner.
Jeg vil ikke være bange for din PSU og de spændinger du skriver. Mine er allesammen højere, og mit P5AD2-E Premium kører ganske fortrinligt på tredje måned nu.
Jeg ved at vanovich her fra siden, har overclocket en 820'er ganske betragteligt på et P5WD2 uden nogle problemer. Han er ihvertfald ikke kendt som en person der sparer på grejet, når han først går igang. :e
En ting som afgjort er værd at kigge på, er din chipset temp og dine MOSfets. Chipsetprofilen er MEGET mere end de 30-35 grader som Asus Probe normalt påstår - er min erfaring. Indtil jeg monterede vandkøling på mit, var det ihvertfald tilfældet.
MOSfets - ihvertfald de vigtige af dem, sidder under den lille køleprofil mellem din CPU sokkel og din printerport. De kan tåle pænt høje temperaturer - men er der INGEN blæs på den køleprofil, er det jo ikke utænkeligt at de kan blive for varme. Dog skulle din medfølgende køler sørge for det.... :00
En sidste mulighed, er at din PSU er ustabil, således at den lige i startøjeblikket giver SYGE spændinger.
Jeg ved godt det er lidt langt ude, men jeg har set det med nogle af de billigere mærker som Codegen og Q-Tec et par gange. Lige i startøjeblikket, eller hvis de er belastet skævt, går der 1-2 sekunder indtil spændingerne ligger stabilt på dem. -Og desværre er Chill Innovation ikke just verdens bedste kvalitet.
Det var ihvertfald en ting jeg ville prøve at bytte ud med noget bedre. Jeg har en Enermax 550 watt liggende som du godt må låne - og den gør IKKE sådan når den starter. :D
Jeg har mistet et par TEC elementer, på den konto tidligere...
EDIT : Gæt selv hvor lang tid det har taget at skrive det her. :D
Så #2 nåede at poste før mig. :D