Hvilket MB skal jeg vælge? IC7-G ell. IC7-Max

Bundkort / CPU d.  07. september. 2005, skrevet af brisen
Vist: 370 gange.

brisen

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2005 10:22:39
Svar/Indlæg:
9/2
Hejsa,

Mit gamle IC7-Max3 er stået af her for nylig. Havde lige monteret vandkøling, hvor kølehovedet på NB trak krogene ud af MB x( Og det var den sgu' ikke helt tilfreds med!!! Jeg er efter nogen tids troubleshooting nået frem til, at noget med memory controlleren på MB er stået af

Så derfor er jeg ude efter et andet/nyt MB, men med samme chipset.

Har læst at der er problemer med IC7-Max 3 med VDIMM > 2.8-2.9V, hvorfor jeg ikke er så interesseret i at genanskaffe mig et sådan. Og så larmer OTES jo lidt...!

Derfor har jeg kigget lidt på IC7-G Max II Advance. Men hvor højt kan VDIMM indstilles på dette? Jeg har nogle OCZ4331024ELDCPE moduler (BH5) samt en 2.4C SL6Z3, så jeg skal jo bruge en høj VDIMM spænding. Har dog købt en DDR Booster, da IC7-Max3's VDIMM er ustabil. Men vil gerne skifte til en 3.0C (SL6WU/SL6WK) på et tidspunkt, for at køre FSB:DRAM ratio på 1:1.

Hvad kan folk anbefale? Skal jeg købe et nyt Max II Advance eller skal finde et brugt Max3? Evt. et Max3 revision 1.1 eller højere (de skulle vist havde fået rettet noget af der der ustabilitet)? Lad mig høre Jeres mening.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 11:03:48
Svar/Indlæg:
6624/113
Du skal være mere end heldig for at falde over det reviderede Max3, så det bliver en satsning ligemeget hvordan man ser på det.

Når du alligevel har en DDR Booster, var det måske en ide at tage IC7-G, eller endda skifte producent til f.eks DFI eller Asus.
Sidstnævnte skal dog droopmoddes før det er rigtigt godt, men er til gengæld VTT stabilt hvis og såfremt man VDIMM modder det, eller bruger boosteren.
Det er også en nyere og bedre type MOSfets som sidder på Asus...

Du kunne evt opgradere til LGA775 hybrid mens du er igang. P4 600 serien sparker seriøst røv, og er nede i gode priser - og overclocker desuden som bare fanden.
DFI LanParty 875P-T er nok noget af det bedste du kan få i den kategori, og det kan desuden give 3,2 volt til RAM fra std. :D

Ikke for at tvinge dig til at skifte, men der sker jo intet ved at ridse mulighederne op. ;)

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 13:46:16
Svar/Indlæg:
8555/439
kommer an på hvor mange HD du har,eller er det de samme bundkort

brisen

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2005 16:06:45
Svar/Indlæg:
9/2
#2 Martin.v.R

Det må du lige uddybe?!?!?

brisen

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 18:49:52
Svar/Indlæg:
9/2
Update.

Nå, jeg fik fat i et IC7-Max3, selvom det holdt hårdt. Det ser endda ud til, at der er tale om en ny revision - så jeg se, hvordan den performer.

Så derfor - tråd lukket!