2 controllerkort ikke muligt?

Diverse d.  07. september. 2005, skrevet af UmBa
Vist: 211 gange.

UmBa

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 12:19:48
Svar/Indlæg:
12/4
Hej

Har lige købt et Dawicontrol DC-100 raid kort. Har i forvejen et promise ultra 133 alm. controllerkort. Ved godt, at pci bussen bliver lidt overbelastet, men havde regnet med, at begge kort kunne installeres. Dawi bliver fint opdaget i bios og installerer scsi device. (Detecting drives etc.) Problemet kommer i forbindelse med selve XP installationen. Den siger at en INF. fil er for gammel. WOT :x

Helt precist "Driverinstallationen mangler en nødvendig post. Dette skyldes muligvis. at INF. filen er skrevet til windows 95 eller senere. Kontakt din hardware leverandør." Hvor får MS det fra :e
Skal jeg opgive raid sammen med min alm. controller eller er der nogen som ved noget...

Pft.
UmBa

d3l

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 14:41:09
Svar/Indlæg:
5/0
Har du prøvet at hente nyeste drivere og smide dem på en diskette og så installere dem mens win xp installationen loader ?

UmBa

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 15:14:01
Svar/Indlæg:
12/4
Yep, kører med nyeste drivere og nyeste bios. Diskette og drvere inde i windows prøvet uden held. Måske vil de 2 scsi divises (a337scsi og d347prt) arbejde mod hinanden.

Eller måske skal jeg komme et par diske på dawi'en, før den blive opdaget...

Den fortæller mig i raid setup, at controlleren ikke er fundet. Suk Suk Suk

What to do...
Mvh
UmBa

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 16:51:41
Svar/Indlæg:
743/13
#2 Du har sørget for at sætte dem i nogle PCI porte der ikke kollidere med hinanden ? Hvis nogle enheder har samme IRQ kan det godt give problemer nemlig.

UmBa

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 17:21:13
Svar/Indlæg:
12/4
ja, det har du ret i. Har faktisk haft netop det probelm før.

Men Dawi*en kører på irq 10 og promise på irq 18. Der er ingen deling på disse porte.

Jeg har prøvet at proppe en disk på dawi'en, Den bliver fundet fint i opstarten men i windos "No controller found"

Jeg må vist ud og låne en anden computer for at se om det er selve det, at der er to forskellige controllere tilstede som giver misæren...

Tak for hjælp

UmBa

balder

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 17:32:39
Svar/Indlæg:
367/3
Prøv at sætte den controller du vil boote fra i et pci slot over den anden controller (tættere på AGP porten). Det har tidligere løst et lignende problem for mig.

UmBa

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 18:51:32
Svar/Indlæg:
12/4
->Balder.

Har prøvet dit forslag.

Den eneste forskel er så, at så bliver Dawi'en opdaget hurtigere end promise og Irq'en ændres også fra 10 til 5. Men status er desværre det samme.

Men tak alligevel.

Mvh
UmBa