Computer problmer.

Diverse d.  07. september. 2005, skrevet af System
Vist: 139 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 15:04:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej kære oc brugere.

Jeg står med et lille problem med min computer. For noget tid siden købte jeg mig et Asus 6800 gfx kort, og det virker skam også fint.

Nu var det sådan at jeg skulle sætte mit cd rom drev og diskette drev til, da jeg skulle til at formatere ( de ligger normalt bare og roder rundt på gulvet da de normalt ikke er sat til)

Da jeg havde sat disse 2 drev til og skulle til at tænde min pc, kommer der en høj pive lyd fra mit gfx kort, og da jeg godt kunne tænkte mig til at det ikke var helt optimalt slukkede jeg igen. Jeg tog de 2 drev fra som jeg lige havde sat i og prøvede at tænde igen, den samme lyd kom. Jeg slukkede igen og lod computeren stå lidt. Efter lidt tid tændte jeg så igen og der kom ingen lyde, men når skærmen tænder kommer der en masse farver og den starter ikke op. Den kan ikke komme ind til bios da den bare bliver ved med at lave en masse "prikker" i mange forskellige farver.

Jeg har prøvet at tage alt fra og prøve, dvs uden hdd's 1 ram blok og sådan noget. Jeg har også prøvet at resætte min bios.

Jeg har desværrer ikke mulighed for at teste med et andet gfx kort så jeg ved ikke helt hvad jeg skal eller kan gøre.

min pc er som følgende:
bundkort: Asus P4C800 Delux
cpu: Intel P4 2.6 Ghz 800 fsb
ram: 2x Crosair 256 mb ddr pc4000
gfx: Asus v9999 /TD 6800
hdd's: 2x raptor 36 gb i raid.

Mvh
Terbium
Schimmell
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2005 15:22:48
Svar/Indlæg:
210/17
1.Har du prøver om gfx sidder rigtig, og check stikket til gfx om den får strøm nok.

jeg fik noget ligende da jeg fik mit første 6600gt, og problemet var strømen jeg havde en 400W. men der var kun 12amp på 12volt og det var ikke nok.




Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 16:39:07
Svar/Indlæg:
6052/189
#2:

Ved ikke om det har været fordi du har fået skubbet eller rykket til strømstikket til grafikkortet, og det dermed har haft dårlig forbindelse, og har haft prøvet at "advare" dig med dets hyletone. Sidst jeg oplevede sådan noget kom jeg ind i windows uden problemer, og der kom bare en simpel popup frem der sagde at kortet kørte med nedsat styrke.. dette var et FX5600.

Dit kort er jo noget kraftigere, så ved ikke om det 100% har haft brug for den ekstra strøm og dermed har haft skadet det.

En anden ting ville nok have været blæseren til køleren på kortet. Måske har det været det hyletonen advarede om..

Men jeg kan meget hurtigt konkludere at du skal sende dit grafikkort til RMA, da det med 100% er hardware-skadet. Det kan ikke laves af normale brugere. det bliver med sikkerhed byttet til et nyt af forhandleren.