Mega grafik fejl.

Grafikkort d.  07. september. 2005, skrevet af Poul_madsen
Vist: 372 gange.

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2005 22:30:17
Svar/Indlæg:
133/22
hey

jeg købte et Club3d AGP X800Pro Vivo @ XTPE, og det kører bare når det kører.. men.. jeg har nu oplevet næsten hvergang jeg har startet min computeren (nogle gange både i win og i bios) at der er mega fejl overalt på begge mine LCD skærme... Det er store trekanter og fejl både den ene vej og anden / både oppefra og ned og højre og venstre...

Jeg er sikker på det ikke er et varme problem da jeg har sådan en active cooling ting på med aktiv køling på gpu og passiv på ram..og den er fri fra støv... + der er 8 blæsere i mit kabi, faktisk 2 80mm lige udenfor mit GFX...

jeg må udlukke drivere, da det begynder allerede i bios nogle gange... men det begyndte omkring da jeg skiftede drivere til nyeste Omega... Det er et langt ude skud men KAN de ha noget at gøre ude i biosen?? altså åbne noget de ikke skal = fejl??

Jeg har ikek prøvet at flashe det tilbage til et alm PRo da jeg ikke tør og ikke har prøvet det andet end med mit 9800Pro -> Xt som gik lidt galt så jeg flashede tilbage i blinde hehe.. og det vil jeg ikke gøre med mit 4000kr gfx..

jeg mistænker nu min PSU... men hvordan skal jeg teste det??

Det underlige er jo at fejlen med det hele er kludder mudder kommer af sig selv.. jeg kan game i tmevis og benche i 10 programmer med max load (cpu @ 3,6 52C/Gfx XTPE 45C) og der ingenting sker ,og så kan jeg bare sidde i win og så fucker det hele...

Undskyld den store post men jeg er bare ved at nå dertil hvor jeg ikke ved hvad jeg skal prøve...

tak på forhånd

The

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2005 08:41:53
Svar/Indlæg:
270/78
Har selv prøvet samme problem..! det var bare med at Radeon 9800pro.

det var fordi strømstikket på selve GFX var ødelagt.
Du kan ikke tage en anden PSU og kortslutte den også sætte den til GFX? altså så den KUN trækker GFX.
da der så må være strøm nok.
Syntes bare det er mystisk, du nogle gange kan spille og andet uden der sker noget.. og andre gange så F****R den helt op..

som sagt: prøv ny PSU, Muligvis prøv nyt GFX hvis du har mulighed for det, kan være selve GFX er defekt og skal til RMA.

mvh. The Nax

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2005 12:36:45
Svar/Indlæg:
133/22

Det var nogle gode forslag, og mange tak for dem.. jeg kan prøve det med en anden psu kun til gfx'et , har nemlig prøvet at smide andet power stik på gfxet udne at det er blevet bedre....

Det med Rma bliver nok et problem for har købt det brugt og det er købt som et PRO og i tyskland....

Men det kørte helt uden problemer de første 14 dage :? kan det bare ske??? (nogle gange, for igen.. det virker jo perfekt andre gange)

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2005 14:23:51
Svar/Indlæg:
133/22
Hvis det er et ram problem, ville de så ikke lave problem enten når de blev varme og lavede fejl eller altid??

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2005 21:49:03
Svar/Indlæg:
133/22
Jeg har nu smidt det andet kort i og der er ingen fejl indtil nu... jeg er godt nervøs for det er mit X800 kort der er noget galt i, ellers kan det jo være min PSU.. jeg vil afprøve kortet i en anden maskine og så afprøve mit kort med en anden psu, kun til den....

Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kunne smide kortet i efter jeg afprøvede det jeg har i nu, og det bare virkede... det er som om det nogle gange laver fejl men man kan ikke finde et mønster.. hvis der finders en gfx ekspert der ved noget praktisk om det her hører jeg meget gerne fra ham / hende, så jeg kan få det afprøvet der....

teko

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 10:39:50
Svar/Indlæg:
873/19
Har du prøvet at se hvor varmt gfx ram bliver, evt. med rivatuner? Det er ikke 100% effektivt til at måle temp, men det kan give en idé om det.. Og har du prøvet at køre det ved std. hastigheder? Altså clocke det ned?

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 12:30:26
Svar/Indlæg:
133/22

Ja jeg har måle temp som jeg skriver i #0

"max load (cpu @ 3,6 52C/Gfx XTPE 45C)"

Så varme er ikke noget problem..

Jeg har også prøvet at clokke det ned men det forsvinder ikke, især når det starter ude i bioen nogle gange

teko

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 12:39:47
Svar/Indlæg:
873/19
#6 mente nu ram temp på gfx.. Men syns nu det lyder som om det godt kunne være en driverfejl!

Poul_madsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 13:01:01
Svar/Indlæg:
133/22

Nej jeg har ingen mulighed for at se temp på ram mener jeg...

Jeg har nu fjernet ALT ati driver da jeg har smidt et gammelt (ØV ØV) gfx kort i....

Kan forsøge mig igen hvis du mener det kan være en driver fejl

teko

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 13:27:29
Svar/Indlæg:
873/19
Vil tro det er en driver fejl, prøv med ATI's egne drivere og se om det stadig er der, er det det, har du et problem! :l