Fjernelse af Toolbar?

Software d.  08. september. 2005, skrevet af PerFecTioN
Vist: 758 gange.

PerFecTioN

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2005 17:36:06
Svar/Indlæg:
32/30
Hej! Af en eller anden grund er der kommet en toolbar under den normale værktøjslinie i Internet explorer, og den er der også når jeg åbner andre vinduer. Jeg har prøvet at bruge ad-aware til at fjerne den, men det virker ikke! Er der nogle der har en idé til hvordan jeg kan komme af med det lort? Der ligger et billede af det i min profil. Jeg vil virkelig gerne af med den, så kom lige med en hjælpende hånd🙂

Teresa

Moderator
Tilføjet:
08-09-2005 18:32:42
Svar/Indlæg:
2458/91
Det er nok en gang spyware du dér har fået... Ad-aware fjerner kun adware, så hent fx. spybot search and destroy eller en trial af webroot spysweeper... hvis det ER spyware burde det i hvertfald kunne fjernes med ét af disse programmer....

Hvad sker der når du trykker "remove toolbar"?

Det kan sagtens være at du har hentet et eller andet program og sagt ja til at få en toolbar med i købet... ;)

PerFecTioN

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2005 18:43:48
Svar/Indlæg:
32/30
Når jeg trykker remove toolbar fører den mig bare hen til en søgemaskine, med en masse spyware programmer. Troede egentlig oz at ad-aware fjernede den slags, men det var bare der er dum🙂 Tror sq ikke jeg har sagt ja til noget, men et eller andet må jeg jo have gjort. Kender du nogle programmer som konstant overvåger computeren, og sørger for sådan noget skidt ikke kommer ind?

Teresa

Moderator
Tilføjet:
08-09-2005 18:56:20
Svar/Indlæg:
2458/91
ja det kan hurtigt ske at der ryger noget med ned...

spysweeper overvåger PC´en hele tiden... den har et skjold indbygget... men den koster dog noget at have... jeg kender umiddelbart ingen gratis programmer der har samme indbyggede skjold der advarer ved spyware...

inde på www.spywarefri.dk kan du læse om div. virus og spyware-removers og der er linket til alle...

Selvfølgelig skal du også sørge for at holde din PC opdateret med antivirus samt firewall ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2005 21:20:58
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

en toolbar kan tit afinstalleres fra "tilføj/fjern programmer"..

Kig deri.. Ellers hedder det at du skal igang med "ad-aware" - "spybot search and destroy" og evt "microsoft antispyware"..

Mvh

foo

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 13:34:34
Svar/Indlæg:
1685/240
De der toolbars er som regel næsten umulige at få væk....
Jeg har dog fået oparbejdet en næsten 100% sikker metode hvorpå man kan få lortet væk, selvom den er en smule risikabel...

Det du gør, er at du finder programmet HiJackThis og starter en søgning. Alle de steder hvor du har noget med EI\Toolbars som den har fundet, markerer du og huske lige hvad den siger indholdet af nøglen er (skulle meget gerne indeholde en sti til en dll eller activeX komponent)...

Når du har markereret de steder hvor der er noget med IE som ikke er som det plejer (oftest fucker de også med foretrukne) så trykker du på "Fix It!" og HiJackThis skulle gerne fjerne de nøgler.

Nu går du så ind gennem denne computer og finder frem til den fil som du skulle huske fra før og sletter denne med Shift-del... -> Genstart og så skulle du gerne være kørende....

Som sagt er det en lidt risikabel metode hvor du kan risikerere at slette noget som du ikke skulle i din registreringsdb, så tag evt en backup af den inden du begynder på noget (gøres i Start -> Kør -> "regedit" -> Filer") men oftest kan diverse tools som adaware og. lign. ikke klare det...

Håber det gav lidt mening, ellers må du lige kontakte mig... vil gerne hjælpe hvis du ikke tør pille for meget selv...

\\foo`

NielsPeter

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2005 11:36:14
Svar/Indlæg:
248/42
Nu ved jeg ikke lige om din toolbar hedder "Mysearchnow" men hvis det er så er der her en uide til at fjerne den.
http://www.lavasoftsupport.com...