underskriftsindsamling

Hyggehjørnet d.  08. september. 2005, skrevet af System
Vist: 807 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
08-09-2005 22:45:19
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej mit navn er Rosa

Håber det er ok at jeg poster dette her .

Justistsministeren er kommet med et udkast til en ny bekendtgørelse om pelsavl af burræve landet over. England, Holland, Østrig og Sverige har allerede fjernet denne industri, som Etisk Råd Vedrørende Husdyr har kaldt "uetisk". Ikke overraskende har samtlige af Danmarks dyreværnsorganisationer anbefalet et forbud eller store velfærdændringer for rævefarme.
Ræve lever i små 1 m2 trådnetbure. Ræven er en strejfer, og har stadig alle sine naturlige instinkter. Derfor gør indespærrelsen dem vanvittige og de, lever i frygt, udvikler stereotyp adfærd, dræber deres egne unger etc.
Når deres usle liv så skal have en ende, får de en elektrode i anus og mund, hvilket fremkalder et hjerteanfald, som ræven stadig føler mens den er i live.
Sæt jeres underskrift for en human og tidssvarende dyreværnslovgivning.
Her: http://www.anima.dk/kampagner/...
Vh og Tak Rosa
Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
08-09-2005 23:47:06
Svar/Indlæg:
2458/91
Godt arbejde Rosa... syntes det er dejligt at nogen gør noget...

Er sikkert på at der også findes nogle flinke nørder herinde der vil sætte en underskrift :e



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
08-09-2005 23:50:56
Svar/Indlæg:
14079/622
Der er i hvert fald én nørd her.. :)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 00:00:40
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er ikke fordi jeg ikke vil støtte en god sag, jeg har bare antiparti overfor foreninger der benytter denne form for "rekrutering". Jeg vil gerne selv bestemme hvem, hvad, hvor og hvornår jeg vil støtte en sag, uden at skulle have nogen "hjælpende hånd" fra nogen.

Not signed



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
09-09-2005 00:18:10
Svar/Indlæg:
2458/91
#3 forstår godt hvad du mener... men det kan ikk gøres på anden måde på nettet.. altså underskriftindsamling....

Ellers kan man jo bare fuske med det og skrive en masse navne... meeen... jeg forstår da godt din bekymring...

Jeg skal nok sige til hvis jeg får en gang rekvalmer ind af døren... men alligevel... er det ikke bedre at få disse reklamer i stedet for kuponhæfter og "guds ord"?



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 08:19:16
Svar/Indlæg:
1881/217
Er godt nok ikke en nørd, men har alligevel "skrevet under".

Vil dog primært give min mor skylden, for netop min "underskrift", da hun altid har sagt "Behandle andre, som du selv vil behandles" (Dette gælder vel også dyr).
Netop, af den grund, får jeg svært ved, at se mig selv i sådan et bur - måske fordi, at det er fysisk umuligt, at proppe mig ind i et bur på 1 kvadrat meter.

#0

Vil kun sige godt initeritiv. Og at alle burde have sympati, for andre menneskers gru mod uskyldige individer - mennesker som dyr.

#3

Jeg kan også godt følge din tanke gang i det du skriver, men det også i det her tilfælde muligt selv at bestemme, om man "underskriver" eller ej.
Men jeg ser også sådan her på det, at du intet har, at midste.
Det eneste du egenligt skal, er at skrive dit navn, adresse, post nummer og e-mail.
Hvis du havde var blevet stoppet af en mand nede i din lokale gå-gade som ville bonge dig for 100,- og en underskrift, for "Red Antiloperne, ved at bygge et hegn mellem dem og Girafferne" havde snakken været en lidt anden.
Men igen, fuld forståelse for din holdning :)




Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 08:43:42
Svar/Indlæg:
4263/107
#5

Det er pr. princip. Der findes så ufateligt mange "gode sager" i dag, og jeg har personligt svært ved at skille mange af dem fra hinanden. Røde Kors mv. ved man hvad er, og at de penge man donerer ikke går til administration.



Ziggy1842
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2005 11:23:48
Svar/Indlæg:
11/3
Føj for helvede for en film x(
Hvordan fanden kan man behandle dyr sådan.

Underskrift hermed gjort.



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
09-09-2005 12:03:07
Svar/Indlæg:
5039/109
Underskrevet.



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 16:06:54
Svar/Indlæg:
687/9
underskrevet....



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2005 23:10:20
Svar/Indlæg:
191/8
done! Selvom jeg også er skeptisk overfor at give adresse osv.
#6 vrøvl Jeg støttede Asien under Tsunami katastrofen med 100 kr til Røde Kors som jeg overførte via et link på min netbank uden at opgive adresse eller noget og nu modtager jeg kataloger og breve fra røde kors med jævne mellemrum. Det vil sige de penge jeg støttede med faktisk er gået op i administration, porto osv. Fucking latterligt. Men ja jeg så kun 30 sekunder af den film, fatter ikke at folk kan behandle dyr på den måde. FUCKING SVIN!



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 01:09:11
Svar/Indlæg:
2453/80
forfærdelig film.. men.. de har selfølgelig fundet worst case scenario!
men hvis det foregår under ordentlige forhold er overbevist om at det ikke er så sæemt igen..
og den måde de bliver aflivet på? extremly pianfull? nej.. tror ikke de mærker en bjælde af de der!!

desuden mener jeg ikke den slags reklame hører hjemme her.

not signet!



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 01:15:15
Svar/Indlæg:
3169/185
ærgeligt man ikke kan sætte billeder ind..

Ville finde det passende at indsætte et billede af Pejsens tidligere signatur "velkommen til den lyserøde sky"
Er synd for dyrrene, men logger man ind på et forum om indmaden i en computer for at læse om hvor synd nogle dyr har det?? - Jeg gør ikke i al fald..



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2005 01:29:56
Svar/Indlæg:
191/8
ikke så slemt igen? Og hvad er så ordentlige forhold? Kig evt. på en normal svinefarm idag, ville du synes det var cool at skulle bruge hele dit liv på at stå i en bås hvor du faktisk ikke kan bevæge dig? Men ja det hører jo nok ikke hjemme her da det jo kun er dyr det drejer sig om og ikke hardware som i kan overclocke og sidde og juble over at nu har jeg scoret 100 point ekstra i 3dmark :e just my 2 words...



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 02:26:22
Svar/Indlæg:
2453/80
#13
kan så sige at slagtesvin sagtens kan bevæge sig rundt..
man kan sige det samme om kyllingeproduktion.. 40.000 kyllinger på 2000 m2.. er det også synd? nej.. de har det bedre der en de ville ha det i fri natur! og desuden ved de ikke selv at der måske findes noget bedre..



Ziggy1842
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2005 08:04:06
Svar/Indlæg:
11/3
#14 hvis du læser lidt mere om ræves adfærd inde på hjemmesiden, så vil du se at modsat svin og kyllinger, er det ræves natur at færdes i størrer områder, og man kan vel ikke sige at 0,8 kvm er et stort område for en ræv der er vandt til at strejfe rundt for at jage og dyrke sit teritorier. Det ville faktisk være mere humant at sætte en hund ind i et 0,8 kvm bur. Så kunne folk fanme komme op af stolene, for det er jo vores kæle dækker.



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 10:03:41
Svar/Indlæg:
2453/80
#15
ja.. sådan er det i det tilfælde på filmen! og det er skræmmende!
men tvivler på at det generelt foregår på den måde...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 23:23:29
Svar/Indlæg:
3943/44
#15 - nu nedstammer grisen fra vildsvinet - og den strefer sku også noget omkring (opholder sig sku ikke kun på de samme 4 km af skoven - ellers var det jo nemt at være jæger!)

Btw. jeg er søn af en tidligere pælsdyr avler - og jo de kunne sku nok have bedre forhold - men det kunne så mange andre dyr også)

Jeg er også jæger (total modsætning til #0) Men syntes absolut at man skulle ind føre jagt tid på folk som lukker mink ud fra mink farme - for det dør der mange vildt levende dyr ved - for mink dræber ikke kun for at spise som ræven gør det - nej mink dræber alle de dyr de kommer i nærheden af!

Bare lige for at komme med min mening (kald mig ond hvis i vil!)



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 23:38:48
Svar/Indlæg:
2453/80
#17
helt enig!
de tree huggin hippies der render rundt og lukker dyr ud fortjener at sidde i et bur på 1 m2 resten af deres hashtågede liv :e



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 23:49:14
Svar/Indlæg:
2353/24
#17
Du er ikke ond, du har bare samme holdning som mig... ;)

til den kommentar om svin:

De nuværende tamsvin (den slags du ser i svinestaldene) er fremavlet til at føde mange unger (for mange, da "naturen" har sat sine begrænsninger på hvor mange der overlever) og til hurtigt at tage på i vægt... og i starten var det også mod alle deres instinkter at være lukket inde.

Selvfølgelig skal dyrene have nogle fornuftige vilkår, men dermed ikke sagt at de skam have 1 km2 til hver enkelt individ.

Personligt mangler jeg at høre sagen fra modpartens side - der er altid mindst 2 sider af samme sag.

Hvis der er ræve opdræt i dk, hvordan bliver de så behandlet? jeg kan personligt ikke bruge det til noget at jeg ser et enkelt videoklip fra en farm som måske ligger i humbabumba-land, da det ikke fortæller om hvordan det er i andre lande (læs: vesteuropa).

Ang. såkaldte dyreværnsforeninger/aktivister, så tænker de slet ikke på dyrenes helbred når de f.eks. lukker mink ud i naturen, for en meget stor del af dem dør afligevel i løbet af vinteren, hvis den bare bliver en lille smule hård pga. de aldrig har lært (instinktet er snart avlet væk) at jage og skaffe sig mad, en anden stor del vil blive kørt ned af biler, så det er ikke bedre for minkene, borset fra dem som godt kan klare sig selv, de bliver tilgengæld et helvede for alle andre dyr i nabolaget.



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2005 23:58:38
Svar/Indlæg:
2453/80
lige en ting mere..

den unskriftsindsamling er jo for at forbyde det der i dk right ?
well.. filmen er ikke dansk.. hvilket i mit hoved betyder, at de ikke har kunne finde noget i danmark, som de kunne lave en skrækfilm over!
det svarer jo til at jeg samler underskrifter ind for at fjerne eskimoer fra gaderne, og viser en film fra grøndland, og siger: ohh nein! se da hvor slemt det er!
(ikke at jeg har noget imod grønlændere.. bare et eksempel) ;)

det er jo svindel! :l x(
og det virker fordi folk ikke tænker videre over det med det samme.. de ser filmen og tænker "det er sørme synd, de ska ha min underskrift"...

får jo næsten lyst til at samle underskrifter ind for at få folkende bag det der i bur :e



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2005 00:00:06
Svar/Indlæg:
2453/80
#19
damn!
too fast mht. til det med filmen :e



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2005 00:13:09
Svar/Indlæg:
2453/80
og de opfordre til at spamme dem der sælger med en lam tudemail x(
http://www.anima.dk/popup2/mai...



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
11-09-2005 00:29:23
Svar/Indlæg:
2458/91
Lige nogle kommentarer:

#17 "for det dør der mange vildt levende dyr ved - for mink dræber ikke kun for at spise som ræven gør det"

Vi menesker dræber da også uden at skulle spise dyret... Der ligger tonsvis at kød i kølediskene i supermarkederne... men alligevel har mange den "hobby'" at gå på jagt søndag morgen, for at skyde hvad de kan komme i nærheden af... samtidig med at der bliver smidt 1000 døde parterede dyr ud, fordi de ikke kunne sælges... er det ikk sygt?

Så kan man forsvare det med: "jamen der er for mange harer, så de skal da aflives alligevel" (bare et eks.) -----> mennesket er det eneste dyr på denne planet der er til fare for sig selv og naturen, og som der samtidig er for mange af...

Hvor grotesk ville vi ikke syntes det var hvis der hvert efterår rendte bjørne rundt på gader og stræder, og skød intetanende mennesker der gik fordi???

Spørgsmålet er: Har vi ret til at bestemme hvilke levevilkår dyr i denne verden skal leve under? Har vi ret til at tage friheden fra dem...?

Syntes da heller ikke at det er en god ide at lukke 100 X mink ud af burene, for at de så kan fryse ihjel i løbet af vinteren... men hvad vil i vælge?

1. sidde i et bur og se jeres medmennesker blive slagtet én efter én... mens man ikke kan løbe sin vej?
2. Slippe løs og leve i naturen, og kæmpe for at overleve på bedst mulige vis?

Det kan godt være at nogle så vil sige... Rævene og -minkene ved da ikke at deres artsfælder bliver slagtet.... i kan tro de ved det...
Jeg har arbejdet med heste i mange år... nogle gange sker det jo at man skal følge en hest til slagteren pga. at den er blevet syg eller lign... Man når lige at komme ind på pladsen hvor slagteren bor, så kan hesten lugte at der er noget galt og bliver frygtelig bange. Jeg ved ikk præcist hvad det er, men de kan lugte det, selvom de er et stykke væk fra slagtehuset, og der ikke er en død hest i syne...

et sidste spørgsmål: Er et menneske liv mere værd en et ræveliv???

Hvis ja... hvorfor?

Nå... har en masse andet at sige, men gider sgu ikk skrive mere nu :l



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2005 01:31:49
Svar/Indlæg:
2453/80
#23

det er muligt at den der bliver slagtet ved det.. men tvivler på dens artsfælder ved det!

"Spørgsmålet er: Har vi ret til at bestemme hvilke levevilkår dyr i denne verden skal leve under? Har vi ret til at tage friheden fra dem...?"
lyder måske lidt flabet, men: ja! fordi vi kan! den stærkeste art overlever...

"et sidste spørgsmål: Er et menneske liv mere værd en et ræveliv???"
ja! det mener jeg det er.. kan dog ikke helt begrunde det!




snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2005 02:28:04
Svar/Indlæg:
191/8
^ja du er bare glad så længe du kan få dit fars til spaghetti kødsovs til 15 kr i Netto og måske en flot pels til kranen. Fuck dyre velfærd right, den stærkeste overlever. Hvorfor fanden er der så et ramaskrig hver gang der er en som bliver spist af en haj, angrebet af en bjørn eller andet? The strongest survive....



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2005 18:30:00
Svar/Indlæg:
2353/24
#23

Du kan have ret i at der hver dag bliver smidt kød fra 100 dyr ud hver dag... hvilket også er noget svineri, men med det som begrundelse for at man ikke skal gå på jagt og skyde rådyr, ræve osv. dur ikke, da de bare vil dø af mangel på føde istedet. Så er det bedre at de bliver skudt af en jæger.

inden for de senste 15 år er der kommet over 10000 (mener jeg det er) flere rådyr i dk, så vi har snart nået grænsen for hvor stor en bestand der kan leve i dk. En anden ting er at man er nødt til at drive jagt i en hvis grad, da man altid har gjort det. I tidernes morgen fordi man skulle have noget at spise, nu for bestandens egen skyld.

#25
ramaskriget når en haj æder et menneske, skyldtes at folk har et helt absurdt forhold til naturen og dens væsener... menneske er de stækeste, pga evnen til at opfinde krudt og kugler. folk i den vestlige verden har det sådan at vi kan styre alt - også naturen og dens gang/luner, og når det gang på gang viser sig at man kan ikke kontrollere alt (uanset om det er en naturkatastrofe, eller et vildt dyr dræber et menneske).

i denne sammenhæng er naturen = alt det som vi ikke har indflydelse på/kan kontrollere.



jensen
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2005 19:01:56
Svar/Indlæg:
4/0
Underskrift hermed gjort. :r



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
11-09-2005 19:20:33
Svar/Indlæg:
2458/91
#26... oki... dvs at vi burde tage til afrika og skyde løs, fordi der ikke er nok mad til alle...???? Er det ikk det samme???

Er det vores job at afgøre om de skal leve eller ej...

Det der er mest grotesk... det er at folk der jager NYDER det...

Fair nok at man jager for at få mad, det er jo en nødvendighed... men det er da ingen nødvendighed når man kan gå lige ned og købe det i den lokale butik....

Vi kan godt prøve at styre naturen... men det vil ALDRIG lykkedes... på et tidspunkt vil der komme en virus eller en naturkatastrofe der "tynder ud" i menneskeheden... og så har naturen vundet...




vicster
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2005 15:26:22
Svar/Indlæg:
178/40
btw... til det om mink'ne.. så dræber de ikke kun her og der, men er opfostret i bur. mink kan ikke overleve i den danske natur.

det betyder at de "dyre velfærds kæmpe idioter" der lukker dem ud, også lukker dem ud i den visse død, for de viser sig at mink har max 30% chance for at overleve i den danske natur i mere en 4 uger.

så kan vi self. begynde at diskutere om det er Etisk overhovedt rigtig at opfostre dem i bur eller ej.. men det vil jeg ikke gå igang med.

-not signed

mvh
vicster



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2005 20:18:13
Svar/Indlæg:
1476/44
Går selv til jagt, man kan vel sige jeg nyder at skyde dyr(I know, det lyder sadistisk). Der hvor jeg boede før var der faktisk en stor ballade over at 10 "Tree HUggers" havde sluppet en hel minkfarm fri! Dette gjorde så at en masse dyr blev skam bidt og at der blev udlovet en dusør på hver enkelte mink man dræbte!

Sådan noget syntes jeg at det er den værste gang l*rt! :(
At de skide hippier har ødelagt en farmers levebrød bare fordi de syntes at det var åhh så synd for de stakkels dyr!

Men nu er jeg jo jyde så sådan noget her er hverdags kost, en københavner(No offence) ville nok gå helt i spåner over de stakkels dyr og slippe dem fri selvom om vognen kom og hentede dem næste dag!

Generelt så er jeg totalt lige glade med svin(Har arbejdet på en svinefarm), mink og de der skide lorte ræve.

Hvis de ikke har hundegalskab så har de skab, så jeg syntes at verden ville være et perfekt sted uden ræve.

På en måde syntes jeg det er den værste form for tuderi! "Arhj men ræve de er jo så nusser, også er de heeelt vildt kælne". Nej, ræve er kun søde når de er i ladet på bogen, eller på nakken af fruen!

20#

Eskimoer er ikke mennesker, men is! :e

-det gas



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2005 21:21:37
Svar/Indlæg:
2353/24
#28

Den sygdom som du snakker om (som vil tynder ud i menneskeheden) er allerede kommet... HIV/AIDS ser jeg som denne sygdom, og den er også kommet et af de steder hvor der er allerflest mennesker, nemlig Afrika.
Det samme vil ske for dyrene hvis derblev for mange.

#30
Jeg bor selv på landet (hvis du ikke havde gættet det i forvejen), og jeg ser det også naturligt at der bliver drevet jagt for at holde bestanden nede... selvom jeg ikke selv går på jagt.




Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
13-09-2005 22:13:03
Svar/Indlæg:
2458/91
#30... puha... jeg er glad for at jeg ikk har samme syn på liv... Tænk hvis alle havde det.... det ville da være frygteligt... :x



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2005 00:12:37
Svar/Indlæg:
191/8
#32 enig, men nogle folk har bare et mærkeligt syn på livet er totalt ligeglade så længe de selv har det godt så fuck resten. Og ja det med at lukke minke ud er også noget forbandet svineri, det jeg mener bare at dyr skal fandme behandles ordentlig. Det er trolds alt stadig liv og ikke hardware på et samlebånd



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2005 19:03:16
Svar/Indlæg:
1476/44
31#

Nu når du siger "landet", er det så i Jylland eller på Sjælland? :e

32#

Lifes a bitch and then you die, den er ikke længere.

33#

Hvad med køer, høns, svin og ikke mindst strudse?

Det er jo ikke ALLE som avler disse dyr som overskrider disse grænser.



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
14-09-2005 19:27:49
Svar/Indlæg:
2458/91
#34 " Lifes a bitch and then you die, den er ikke længere. "

---> Tal ikk om noget du ikk har forstand på :p

Den dag du har prøvet at leve en frygtelig tilværelse... så vil jeg gerne lytte til dig ;)



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2005 20:50:35
Svar/Indlæg:
1476/44
35#

Det har jeg da, jeg arbejder i en brugs :P



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2005 21:57:06
Svar/Indlæg:
73/17
Giver sq også lige min autograf:)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 21:58:17
Svar/Indlæg:
2353/24
#34

Jylland!! findes der andet :00 :p

:e :e (det gas)



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2005 22:04:00
Svar/Indlæg:
73/17
Så ser jeg lige filmen.

Det er sq syndt. Dyreplageri af helvede til!



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2005 22:09:13
Svar/Indlæg:
73/17
Og vil da også gerne stytte med et banner:)
http://dampbarnet.dk/



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
14-09-2005 22:22:39
Svar/Indlæg:
2458/91
#36... tsk tsk.. jeg har arbejdet i Fakta på Mozarts plads... hvis du vidste hvad Mozarts Plads var... så kan jeg love dig for at du priser dig lykkelig for din Brugs :p ;)

#40 nice :e :e :e :e :e



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2005 22:35:20
Svar/Indlæg:
73/17
#41 hehe;D



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 09:01:22
Svar/Indlæg:
2453/80
#40

det er tydeligt du ikke rigtigt tænker dig om.. filmen viser intet om forholdene i danmark!

stop de underskrifter og skyd dem der står bag... bare min mening :00



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 10:58:10
Svar/Indlæg:
2458/91
#43 Muligt at det ikk viser forholdene i Danmark, ved jeg ikk noget om... Tør ikk se filmen alligevel :r
Men jeg har det også oki med at give en underkradser på, at vi IKKE kommer til at opleve disse forhold i Danmark... ;)



Polka
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 11:49:21
Svar/Indlæg:
77/2
jungleloven.. jeg støtter ikk et dyr der ville æde mig på stedet hvis det kunne :P

not signed



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 12:13:18
Svar/Indlæg:
1476/44
44#

I dare you ;)

Arhj, den er egentlige ikke så slem, den viser bare foholdene i en amerikansk rævefarm,(Dunno om det er i the states) jo dyrene bliver skidt behandlet, men gien så er det et spørgsmål om etik.

Personligt så er jeg dybt ligeglad, for så vidt jeg ved har vi ikke nogle rævefarme i DK. Så alt det andet må de selv rode med i udlandet.

45#

Damn right! :D



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 12:38:12
Svar/Indlæg:
2458/91
#46...

Hey fister... jegkan ikk engang se en human aflivning af en kat uden at tudbrøle... så jeg tror jeg springer over... :p



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 17:22:46
Svar/Indlæg:
73/17
Det er da utroligt.

Det er da helt ligegyldigt om det er i Danmark eller ej?

Jeg syntes sq ikke såadn noget steder overhovedet skal finde sted?

I syntes det er ok, bare fordi det ikke er i jeres eget land?

Tsk EGOISTER!?



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 17:49:51
Svar/Indlæg:
1476/44
47#

Du er en af de personer som går psykisk ned af en tur rundt i huset med en fluesmækker :00 :e

Det bare for sjov (:



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 18:02:53
Svar/Indlæg:
2453/80
#48

jeg syns det er ok at det foregård.. men ik på den måde filmen viser..
men filmen har ikke noget med danmark at gøre!

tsk.. HIPPIE !?

#49

lol :e



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 18:06:25
Svar/Indlæg:
2458/91
#49.. HAR faktisk lidt dårlig samvittighed når jeg slår en flue ihjel.. eller træder på en myre... men det er noget jeg arbejder med :r :e



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 18:54:33
Svar/Indlæg:
2453/80
OMG!.. kvinder... :00

no offence :e ;)



Goerred
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 19:03:51
Svar/Indlæg:
73/17
#50, det kan da godt være det ikke har noget med danmark og gøre, men det burde stadig ikke findes sådan!? Måden dyrene bliver behandlet på er ikke i orden!



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 20:32:11
Svar/Indlæg:
2453/80
#53

nu siger jeg det så igen.... der er tilsyneladene stadig nogen der ik har fanget den :00
du aner ikke en bjælde om hvordan de bliver behandlet!!
hvis der overhovedet er rævefarme i danmark er jeg sikker på det foregård på en ordenlig måde.. de ville blive tjekket af diverse myndigheder i hoved og røv!

så fat det da! :r



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 22:54:17
Svar/Indlæg:
3943/44
Teresa - som sagt går jeg selv på jagt, og nu er der jo det der hedder de jagt etiske regler (ved sku godt at det ikke er alle der overholder dem, min far som er formand for den lokale jagtforening har gjort forskellige ting for at få folk til at overholde disse regler - der står bare ikke noget i nogen lov om det) men kort sagt står der at man ikke må skyde på for lange afstande (der er også lidt info om ca afstande) og og en anden af de vigtige regler siger også at man ikke må skyde mere end man kan anvende - for man skyder ikke bare for at smide væk - man skyder vildtet for at spise det.

#54 der er ræve farme i DK - men ved sku ikke helt med kontrol - men du er sku nød til at være god ved dine dyr - ellers bliver pæls kvaliteten derefter!



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 10:34:23
Svar/Indlæg:
1476/44
Men hvis i lige tjekker hevm der står bag den her "action".

Det er PETA.

Peta er et syg syg SYGT, ekstremisk wannabe greenpeace, de er komplet syge i hovedet!

No shit, pas på.

(Hvis i har set Soutj Park og hvor PETA er med i det, så ved i hvad jeg mener (: )



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 13:25:29
Svar/Indlæg:
2458/91
#55... det med jagt vil vi aldrig blive enig om...

#56... er egentlig ligeglad med hvem der står bag... bare det er nogle der gør noget... :)



#58
Cook
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 14:47:09
Svar/Indlæg:
563/64
Kan ikke se hvad det har med jagt at gøre? Synes jagt er ok fordi der fanger man dyrene i deres naturlige omgivelser. Det andet er der dybt forkasteligt. Bare fordi de bliver masse producerede bliver de da ikke mindre værd af den grund. Det samme om vi snakker svin, køer osv. Man skal sku ha respekt for andre levende dyr.

Pff.. den stærkste overlever? Er i vidst ikke lige for skarpe. Hvis det passede ville grindehvalerne nok ha smidt os ud for lang tid siden.. Det hedder: den bedst tilpassede overlever. Eller slår sig selv ihjel med fussionsvåben..

Den her slags indslag hører IKKE til under overclocking DK.. Hold jer væk..

//Cook - Signed



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 15:01:21
Svar/Indlæg:
2453/80
#58

definer stærk?

fysisk stærk? intelligent?

og jo, den stærkeste overlever...!
det er muligt grindehvalerne er fysisk stærke, men uden arme og ben og en iq på 19 kommer de ikke langt.. hvalerne er nok næsten de svageste.. hvor dum er man ik hvis man bare svømmer op og strander? det er det hvaler kan.. weee!



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 15:08:20
Svar/Indlæg:
4221/223
survival of the fattest - det er så'n den er



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 15:15:27
Svar/Indlæg:
715/51
JUHUUU!!, endnu en messias der fatter brik af hvad der sker uden for Hippe-bo i hippieland.

1: jeg bryder mig ikke om økologi, det er noget hippierne har fundet på.. og hippier er mænd i sandaler, og de gør mig bange. Derfor: Stop hippierne og put dem i små kasser.

Nu til sagen om de små svin i buerne..

Hvis det er så synd for dem.. så er det da kun medlidenhedsdrab at flække nakken på dem, og trække huden af dem fra røven og op?
Kan overhovedet ikke følge folk i at "uuuh, det er så synd for dem." FOR DET ER DET IKKE!, de små skoddyr har aldrig prøvet andet.. og hvis jeg vil have mink i mit skridtbind.. så skal jeg have mink i mit skridtbind.. for sådan er det nu engang.

At det ikke er naturligt vil jeg skide på.. det er heller ikke naturligt at spille playstation, men det kan jeg sjovt nok også godt få det sjovt af.
Dyrerne har ikke prøvet andet, så lad dem da for fanden leve de 30 dage det tager at fede dem op.. og så red dem fra helvede ved at sende en byge af hagl i knolden på dem.. hvorefter vi kan udvikle vores pelsteknik, og få mink og ræv i vores skridtbind.

Hvis jeg nogensinde møder sådan en dyremessias på gaden om hvor synd det er for dem.. så kunne det godt være personen kom til skade, og eventuelt skulle hjælpes hjem.. jeg hader de små idioter der hopper op af ned af gaden for at nasse penge ind, så ræven kan få 10cm2 mere at skide på..

Ps: Hvis du er så glad for dyr.. hvorfor spiser du så deres mad?



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 15:45:24
Svar/Indlæg:
2458/91
#61... et ledt... men dog velfomuleret og underholdende svar...

"hader de små idioter der hopper op af ned af gaden for at nasse penge ind, så ræven kan få 10cm2 mere at skide på..."

*loool* mand... hvor får du det dog fra??? :e :e :e :e :e :e

Og hvem har dog opdraget dig :l ;)

oki... dvs. hvis et menneske ikke har oplevet andet end ulykke i sit liv.... så skal vedkommende bare have flækket nakken, og få trukket huden af fra røven og op???

Eller hvad???? er det ik det samme? Har alle ikk ligemeget ret til at være her???

Minken dræber alt hvad den næsten kommer i nærheden af..... Det gør mennesket da også, VORES synd handler bare om drab i en større kaliber... hvem er det største "skadedyr"??? Hvem fortjener mest at blive "aflivet"???



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 16:40:32
Svar/Indlæg:
2453/80
#61

:e

#62

tror ik der er mange der er intreseret i menneske hud.. det er også en anden snak når det er "vores egne" :)



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 16:41:40
Svar/Indlæg:
1419/29
#61 HAHA Nr.1 der

Er satme enig med dig på mange punkter




1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 17:26:41
Svar/Indlæg:
3169/185
Kan vi ikke bare få tråden fjernet, for er jo til at... Lukke op og s**** i... Dyrre velfærd hører ikke hjemme på en hW side.... Synes det er tragisk at du Teresa bakker sådan op om essensen for offentlig skue og mere eller mindre sørge for at tråden fortsat eksistere, for... - Er forfanden da ikke noget der ønskes at folk skal lave en hurtig profil eller blot en guest skal smække sådan noget fis ind og så pille af igen....

Er næste månedes emne de små negerbørn i afrika??? - Er også synd for dem, og vil langt hellere give dem penge og opbakning end et eller andet dyr.. - Men vil stadig finde det grotesk hvis sådanen emne ville dukke op på et HW fora medmindre der var sket en MEGA katastrofe som berører alle.. :|



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 18:04:08
Svar/Indlæg:
2458/91
#65...

Jeg skal nok afgøre hvornår en tråd skal fjernes eller ej.... Hvis der var andre moderatorer der var enige med dig, var den nok også blevet fjernet...

Soap-box er til for hyggesnak, diskussioner og humør... Så længe diskussionen her fungerer på et ordentligt plan, så består tråden hér...

Kan ikk se at andre tråde som "se denne uhyrlige sjove film med en fuld mand, der brækker sig" skulle have mere ret til at være her end denne tråd...



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 18:22:33
Svar/Indlæg:
3169/185
#66

Well, nok bare min opfattelse af soapbox der er lidt forkert, opfatter det som værende den sektion (en) visse admin(s) rykker ting hen i når det ikke lige falder i hans smag at det ligger f.eks under hardware eller overclocking / grafikkort eller software for den sags skyld... F.eks optimering..

-----

Dog er der også lidt fis og ballade i soap-box som du nævner, men... - Næste bliver vel en poll om folk foretrækker at se tøser i tangatrusser eller g-streng?? - Eller som jeg nævnte tidligere om de dårlige vilkår i afrika??



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 18:33:16
Svar/Indlæg:
191/8
ja dette er soap boxen hvis I ikke kan lide lugten i bageriet så hold jer da for til hardware forums eller lad være med at kigge i denne tråd...

//edit teresa....

Lad os nu holde det på et fornuftigt plan... ellers må den bare deaktiveres.. det ville være synd... ;)



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 18:45:56
Svar/Indlæg:
2458/91
#67... Soap-box er ikke helt som du beskriver til emner der ikke liige falder inde under de andre katagorier... det har vi "diverse" til...

Soap-box er til for at undgå OT, diskussioner og andet gas i de seriøse kategorinaer...

Som der står...

"En kategori der er blevet til efter mange overvejelser. I denne kategori er alt tilladt indenfor lovens rammer, hvilket i praksis vil sige at man kan diskutere, skændes eller rose hinanden, hvis man mener der er behov for dette. Formålet med kategorien er naturligvis at give frit løb for nogle af de diskussioner der ellers fylder op i de andre fora."

Men stadigvæk skal de overordnede regler i forummet følges.. ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-09-2005 18:53:37
Svar/Indlæg:
14079/622
->#67
"Well, nok bare min opfattelse af soapbox der er lidt forkert"

Ja, det er det sgu nok.

"Næste bliver vel en poll om folk foretrækker at se tøser i tangatrusser eller g-streng?? - Eller som jeg nævnte tidligere om de dårlige vilkår i afrika??"

Og hvad så?
Kan du sige mig helt præcist, hvad der <b>tvinger</b> dig til at læse dem ?




snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 18:54:06
Svar/Indlæg:
191/8
edit: nevermind havde ikke set min inbox :D


Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 18:57:48
Svar/Indlæg:
1476/44
:00

teresa, no offence. Men jeg syntes du er en værre hippie :00 :e

:e



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 19:04:41
Svar/Indlæg:
2458/91
#72.... peace and love ;) :f :f :f :f :f :f :f :f :f :f :f



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 19:12:49
Svar/Indlæg:
2458/91
Ingen personlige angreb... gider ikk ha at tråden bliver smadret pga det...

Stop det og lad os køre videre i en ordentlig tone... og holde os til emnet...



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 19:30:35
Svar/Indlæg:
1476/44
Det skam heller intet angreb, bare en hentydning ;)



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 19:33:09
Svar/Indlæg:
715/51
Er helt enig med knud..

Dette er en soap-box og bør derfor kun indeholde sæbe!!!!!!

TIL DET KAN VI TAGE NOGLE AF DE DERSENS DYR.. DE GIVER EN SKIDEGOD EN, SÅ LAD OG BEGYNDTE SLAGTNINGEN OG LAVE SÆBE..


ÅLLÅLÅLÅLÅLÅ




hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 19:33:23
Svar/Indlæg:
1419/29
Teresa nu strammer du den ;)
Tråden her var lige ved at blive sjov :e
:p :e

:r



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 19:33:26
Svar/Indlæg:
2458/91
#75... ja ja... ved det :)



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 19:44:22
Svar/Indlæg:
2458/91
#77... ha ha... i er sgu værre end en gang sladretanter med strikketøj...




Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 20:07:18
Svar/Indlæg:
2453/80
#77

du kan jo efterhånden også more dig over alt... :00 :e

anyways.. hippier.. nej tak.. rævepelslokumspapir.. yes sir :e

har set det afsnit af south park med peta.. og ja.. det er en seriøs fucked "organisation" (/kult? :l )



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-09-2005 20:19:49
Svar/Indlæg:
2458/91
#80 he he... humor er vejen til det meste godt... :r



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 21:20:03
Svar/Indlæg:
1476/44
80#

Vote or die!:e



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 15:55:05
Svar/Indlæg:
2732/41
80# Du har vidst set for meget Dolph igen :D



#84
Sp0n
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 15:58:11
Svar/Indlæg:
73/4
Anima er militante veganere og bør skydes på stedet...



#85
Sp0n
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 16:01:11
Svar/Indlæg:
73/4
Folk der påstår at man bliver sundere af at fravælge noget vi er bygget til at spise er jo gale i hovedet!!! Jeg er omnivor - Derfor spiser jeg kød! /me styrter ud og dræber dyr og spiser dem, og tager deres hud på!

Cows would live a lot longer if they weren't made out of steaks and leather...



#86
Sp0n
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 16:04:04
Svar/Indlæg:
73/4
For helvede, hvor pisser Anima mig i grunden af x( x( x(
Der er meget bedre alternativer, hvis man vil gøre noget for dyrene...



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 17:44:23
Svar/Indlæg:
191/8
:e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 18:41:04
Svar/Indlæg:
1476/44
:e



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 18:47:46
Svar/Indlæg:
2453/80
:e



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 22:10:20
Svar/Indlæg:
1419/29
:e

Hva' griner vi af ?
Anyways nu er jeg også med :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2005 22:23:28
Svar/Indlæg:
1476/44
:e

DOUBLE :e



snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2005 23:38:33
Svar/Indlæg:
191/8
omg it's aliiiiiiiive :e
Kender som sagt ikke til den der Anima gruppe, men Verdens Naturfonden og WSPA har jeg støttet et par gange i tidens løb så kald mig bare en Hippie ;)



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
21-10-2005 11:36:29
Svar/Indlæg:
1476/44
92#

Hippie

Hvis du lugter af fyretræ så ved jeg hvad du har røget :P

:e