Snydt af sælger? hvad er der og gør

Hyggehjørnet d.  09. september. 2005, skrevet af xzipet
Vist: 346 gange.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:40:44
Svar/Indlæg:
378/136
Jeg har købt og betalt et Asus 6800U af ZyRex, som åbenbart holder lidt til her på oc.dk og hol.dk.

Jeg overførtet godt nok først pengene så han havde dem onsdag og han skulle sende kortet torsdag. Så der er jo ikke gået så lang tid, men da han hverken har bekræftet overførslen eller sendt et T&T nr. til mig blev jeg lidt mistænklig. Jeg har sendt ham 2 PM, men kan se han ikke har været online her inde lige siden pengene blev overført, skal siges at de blev overført med det samme da vi har samme bank.

Jeg goglede så lige hans email og fandt til min rædsel at jeg åbenbart ikke har været den første der har haft problemer med ham.

http://www.hardwareonline.dk/t...

http://www.hol.dk/traad.asp?ti...

Ved godt at trådene er ved at være gammle, men det er jo ikke særlig betrykkende at se.

Så er der overhovedet noget at gøre, hvis der ikke kommer noget grafikkort til mig. Skal lige siges at jeg finder mig ikke i at blive taget i røven, så noget må der jo gøres, hvis ikke så må jeg jo selv tage affære.

Har i evnt. nogle forslag til hvad man kan gøre eller er der nogen der har været i samme situation.

VH

Xzipet

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2005 20:43:49
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvis du finder hans rigtige navn/adresse kan du politianmelde ham :i
Eller som ham den anden gut gør, tage hen og besøge ham.

men prøv at give ham lidt tid (ved godt det måske ikke er helt nemt.. :l)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:44:27
Svar/Indlæg:
10398/435
hvad er beløbet? du kan melde det til politiet og få en admin til at udlevere ip adresse..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:45:20
Svar/Indlæg:
10398/435
snakker vi torsdag i denne uge?!

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:51:40
Svar/Indlæg:
378/136
Ja vi snakker torsdag i denne uge. Det drejer om 1750,- og efter at pengene blev overført har han overhovedet ikke været her på siden. eller svaret på email eller taget sin telefon. op på baggrund af det jeg fandt om ham, kan jeg jo ikke tillade mig at give ham tid når han ikke engang svare eller sender T&T nummer, som vi aftalte.

Han kunne da give besked, hvis han blev forhindret i at sende pakken. Der står jo en PC på hvert gade hjørne her i danmark.

Xzipet

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:55:00
Svar/Indlæg:
3169/185
Synes du bør vente med at gøre noget, for vi snakked jo 1 dag?? - Virker list hys'

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 20:57:42
Svar/Indlæg:
10398/435
PC? du har fået computer på hjernen.. PK :) sry..

Ja det skulle han selvfølgelig gøre...

The

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:01:32
Svar/Indlæg:
438/66
Når du har hans tlf nummer kan du jo nok slå ham op på en eller anden side.. Og hvis du ikke får det kan du jo så anmelde ham!

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:01:45
Svar/Indlæg:
2732/41
5# Jeg ved ikke med dig,
Men om så jeg skal tage tidligere fri fra arbejde eller lign skriver jeg lige at den er sendt og giver køber T&T nummer,

Der er ikke noget værre end at have en masse penge liggende hos en fremmed person der skal sende et eller andet også svarer han ikke, Men 0# har self hans adresse?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:03:59
Svar/Indlæg:
10398/435
#8 enig.. når jeg har solgt noget på qxl og pengene står på kontoen, så ryger den lige på posthuset og TT# afsted i en mail..

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:06:02
Svar/Indlæg:
378/136
Jeg er hverken hys eller noget der ligner. Men når man ikke kan overholde det som man aftaler, og han overhovedet ikke har været aktiv herinde lige siden han modtog mine penge onsdag aften.

Efter følgende finder ud af at det ikke er første gang han har været på banen på den måde bliver man jo lidt mærkelig til mode.

Eller det kan da godt være det kun er mig der ville blive lidt klam om Kuglerne.

xzipet

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:07:18
Svar/Indlæg:
461/64
Prøv at giv ham et par dage.. Man kan være lovligt forhindret jo!! Har selv været forhindret nogle gange pga. arbejde.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:10:57
Svar/Indlæg:
378/136

Ja man kan da være forhindret, men man kan da lige give køberen besked hvis det er. Så ved man jo hvad der sker ikke. Det er fandme ikke sjov når sælger har ens penge og slet ikke giver nogen meldinger.

Og en med hans baggrund gør det sku ikke bedre.

xzipet

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:17:24
Svar/Indlæg:
1081/37
ja vendt til på mandag og så tag kontakt til politiet og anmeld det hvis du stadigvæk ikke har hørt noget, så længe du har beviser på at du har overførst pengene til hans konto og går også udfra at handlen står herinde et sted, så er det dig der har fat i den lange linie

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:24:19
Svar/Indlæg:
378/136
#13.

Jeg har hele handlen stående i min personlige mappe, med alt hvad han har skrevet. Så må vi se mandag om der kommer noget eller om han har givet lyd fra sig. Ellers tager jeg kontakt til politiet. Vi må se.

xzipet

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:40:57
Svar/Indlæg:
191/8
Ja sådan noget er noget forbandet svineri og det er også derfor jeg aldrig overfører penge kun ved små beløb. kan godt forstå du er bekymret efter at have læst de andre tråde. Men man kan jo aldrig være sikker heller ikke pr efterkrav der kan de jo bare sende en tom kasse eller andet :l

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 21:46:38
Svar/Indlæg:
2192/67
Well jeg har været uheldig en enkelt gang. Hvor jeg blev snydt for et større beløb end det vi snakker om her. Jeg prøvede også alt, og gik også og gruede over hvordan jeg skulle få skovlen under ham, da han bor røv langt væk fra mig.
Ved et tilfælde handlede jeg med en anden bruger herinde fra. Erik..(et eller andet) og lagde så tilfældigvis mærke til at boede på samme vej.
Så fik ham lige til at smutte ned og tag en lille snak med ham.
Har så næsten, fået alle mine penge (får forhåbentlig snart det resterende beløb). Så det fungerer rimelig godt med at tale et par alvors ord med folk.
Det er jo også noget helt andet når der er står en person lige foran en, end når det sker som hændvendelser på computeren.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 22:48:43
Svar/Indlæg:
378/136
Har lige snakket med Drengens mor, og det viser sig at han som sat bosat i broager, men sagde til mig at kortet var i københavn og han brugte den til sin arbejds pc. Så nu ville hans mor give ham besked om at ringe til mig.

Så må jeg se hvad der sker.

xzipet

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 23:06:47
Svar/Indlæg:
688/32
#16 og delvist #0

Jeg har en kammerat der er blevet snydt for omkring 500,- på samme måde som #0. Han meldte det til politiet men der skete ikke rigtigt noget i et år. men så en dag ringede politiet og fortalte at de havde fanget gutten og at han sad fængslet indtil de havde overblik over alt hvad han har lavet.

Så jo politiet gør hvad de kan med deres begrændsede resourcer, om min kammi så får pengene igen er en anden snak. Jeg tvivler.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 23:10:04
Svar/Indlæg:
378/136
Angående det med at politiet ikke gør noget ved det passer ikke. Jeg har lige talt med Esbjerg politi og de henviser mig til at tale med kriminalpolitiet mandag, da der er tale om bedrageri af en eller anden afskygning som han sagde. Så hvis han ikke giver lyd fra sig her i weekenden må jeg jo tale med dem.

Som sagt har jeg forsøgt at kontakte ham på adskillige måder men han vil tydeligvis ikke snakke med mig.

Xzipet

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2005 23:17:58
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg ved godt det lyder lidt pivet men hvad med at tale lidt mere med hans mor. Fortæl at du har kontaktet politiet og at de sikkert vil gøre noget mandag hvis ikke du afblæser det. Sådan en mor må for fanden da kan tage sig lidt af sådan en hjernelam spasser.