Jeg overvejer maaske at skifte min FX-55 ud med en X2 4200+, derfor ville jeg gerne hoere om der er nogen herinder der har erfarigner med dual-core.
Jeg har engang haft en Intel med HT og jeg maa indroemme jeg kunne godt li den der "foelelse" af hurtighed i windows naar der blev arbejdet med flere ting paa engang.
Har dual-coren oss denne foelelse ? er det maaske endda bedre ?
#0 hvis du ikke skal kunne mærke en tilbage gang så bør du klart vælge X2 4400+´eren... grundet cache mængden... X2 4200+ har KUN 512kb cache på vær core... hvor 4400+´eren har samme mængde som din FX55 på vær core... ;)
og det bedste er at der kun er ca 300-500kr i forskel. :e
# jeg modtager min X2 3800+ i løbet af de næste par uger...(der er ubekræftet leverings dato på den) og jeg har også en P4 med HT som Pc2 .. så når jeg modtager X2 cpu´en så kan jeg fortælle lidt mere om hvordan de køre i forhold til hinanden men jeg tror at man får endnu bedrer multitasking med X2 ned med HT... + mere Rå power oven i hatten... :e
Jeg faar CPUen Gratis saa jeg kan desvaerre ikke vaelge og vrage .... men det skulle da heller ikk betyde det store med L2 cachen hvis man har to kerner ?
AMD har lavet dualcore så de kommunikere direkte med hinanden. Mens Intel mere har lavet deres typiske vi-skal-have-lavet-en-cpu-med -ny-teknolgi-før-amd-strategi. Kommunikerer de to kerner ikke gennem FSB på p4 dualcore?