#42 Du må endeligt ikke stole på de støjangivelser producenterne opgiver, de er langt fra sande, og er en af grundende til at jeg netop er begyndt at lave støjvideoer.
18 Db eller Db(A) "findes ikke". Et så støjfrit miljø er nærmest umulig at skabe, og giver slet heller ikke nogen mening at angive hvis man ikke angiver afstanden det er målt i.
Husk på at køleren her er bedømt ud fra individuelle skalaer på bestemte områder. Ydelsen får 5 da den er den hidtil bedst ydende jeg har testet, i pris får den til gengæld kun 2, vurderet ud fra de kriterier jeg opstiller i konklusionen.
Design er altid en smagssag, så her bedømmer jeg efter hvad jeg synes er pænt.
Jeg har altid synes at hyper 48 var et fantastisk godt og undervurderet produkt, som vist også fremgår af den test jeg skrev dengang, og jeg synes da den er helt på højde med zalman 9500 på mange områder, jeg har aldrig sagt den var ringere? Men du må bare endelig ikke sammenligne de opgivede decibel målinger på den måde, da de begge ikke holder.
Mht. kølepasta gider jeg simpelthen ikke den religionskrig mere :) jeg har testet et utal af kølere og leget med mange forskellige metoder.
Med almindeligt noname hvidt og ret letflydende kølepasta er det mere eller mindre ligemeget, har jeg dog fundet at det giver det mest entydige resultat ved at smøre det ud i et tyndt lag da man ellers kan komme til at bruge for lidt.
Der skal så lidt tryk til at sprede det overflødige væk at det ikke bliver noget problem medmindre man overdriver helt vildt
Arctic Cooling produktet MX-5 som faktisk er noget rigtigt godt kølepasta har en helt anden konsistens (lidt som halvfrossen modellervoks) hvilket gør det umuligt at sprede ud. Det skal derfor mases ud med kølerbunden (som man også kan vælge at gøre med almindeligt hvis man hører til dem der synes det er fedt)
Et produkt som Arctic Silver 5 ligger lidt imellem de to i medgørlighed. Der har jeg fået klart de bedste resultater ved at smøre det ud i et jævnt tyndt lag.
Det har givet mig forskellige resultater når jeg har lagt en klump i midten og mast det ud, fordi det der har haft en tendens til at fordele sig i mellemstor flader med luftsprækker imellem.
Jeg gider ikke diskutere kølepasta religionen mere :) Sådan har jeg de bedste resultater, og hvis #43 bedre kan lide en anden måde er det fint med mig, det er navlepilleri hvilken metode man bruger med standardkølepasta efter min erfaring.