Ville lige høre om det kan være rigtigt at følgende fejl skyldes en for lille strømforsyning: Ved opstart af windows stopper "den blå bar" med at rulle mod højre, og systemet fryser.
Min nuværende strømforsyning er en zalman 300 watt og 18 ampærer på 12v, og mit hardware er som føler:
DVD-Drev CD-RW-Drev 512mb ram Harddisk AMD XP 2100+ Processor Onboard lyd og lan ATI Radeon 9500 PRO @ 9700 PRO
Umiddelbart lyder det ikke som den skulle være synderen. Burde passe meget fint til dit system. Det lyder mere som en ram fejl af en art. Så hvis det var mig ville jeg nok prøve at teste mine ram med memtest86 eller lignende dos program.
Jeg har prøvet at skifte ram. min mistanke kommer af at systemet godt kan starte op når jeg afmonterer mine optiske drev. jeg vil lige se om det er en fejl på et af mine drev der bærer skylden.
Brændren virker fint i andre maskiner. Både firmware i brændren og bios på boardet er opdateret. Jeg konkludrer at der på en eller anden måde er en fejl i samarbejdet mellem de to dele. Jeg opgiver at få rettet den, og køber en ny brænder.
Hvad for nogle ide kabler bruger du? Der er nemlig forskel på dem, har dog ikke set at det skulle have nogen betydening for en brænder men hvis din harddisk sidder på samme kabel så kan det nok godt have noget betydning
Det er ganske almindelige 80-pins kabler, og harddisken sidder ikke på samme kabel, så tror desværre ikke der er noget der, har desuden prøvet at skifte IDE kablet, for at se om det skulle være defekt, men det havde ingen effekt.