skal du multitaske? altså har du tænkt dig pakke zip filer ud mens du spiller? eller komprimere en film eller mp3 mens du spiller? man kan nok stadig ikke brænde cd/dvd mens man spiller da det vil blive en fejlbrænding fordi harddisken ikke kan følge med, og der kan cpu'en jo ikke hjælpe dig..
det kommer også an på dine fremtidsudsigter.. jeg lover som regel mig selv at mit ny indkøbte hardware skal holde 2 år før jeg skifter, men denne gang holdt mit 6800gt 1år før jeg skiftede det ud.. hvis din cpu kun holder 1 år, så ville jeg nuppe en 4000+, og så om et år er dualcore blevet billigere og spil har fået support for dualcore...
som sagt, det kommer an på hvor lang tid det skal holde.
jeg tror ikke der er mange af os som multitasker så heavyt at man får brug for en dualcore.. hvis jeg pakker en fil ud, jamen så er det da fordi jeg har tænkt mig at bruge den nu.. jeg pakker ikke filer ud for at skulle spille. dog skal man ikke glemme det aspekt at når spil får support for dualcore, så vil man klart have en fordel. f.eks vil fysikken i spillet køre på den ene kerne og resten på den anden, og det vil sikkert give en del.
btw, har Falkon 4.0 ikke support for multicore?