Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 13:46:45
Svar/Indlæg:
13/5
Jeg har lige investeret i en helt ny maskine, som jeg har samlet selv. Det er en herlig box, som på alle mulige måder lever op til mine forventninger. Se evt. min profil for yderligere specifikationer.
Jeg har haft stort held med at overclocke CPU (Athlon64 X2 3800+) fra 2 GHz til 2.5 GHz, og det havde meget lille effekt på CPU temperaturen - selv under load. Dog noterede jeg mig, at chipsettet på mit DFI Lanparty nF4 SLI-DR blev ganske høj. Jeg noterede mig en højeste temperatur på næsten 60 grader. Det er for mig at se ret højt, men omvendt er det jo ikke nogen specielt høj temperatur for et grafikkort. Det var heller ikke fordi systemet blev ustabilt på nogen måde, men jeg kunne nu godt tænke mig at vide, om nogen har veldokumenterede tal for, hvor høj en temperatur det er forsvarligt at have på chipsettet på netop nForce4 boards. Jeg vil selvfølgelig gerne have noget ydelse ud af mit nye uhyre, men omvendt er jeg ikke interesseret i at brænde skidtet af.
Hvis nogen har erfaringer med anden køling (luft) end den der standard sidder på boardet, så hører jeg også meget gerne om det. Dog skal det bemærkes, at der ikke er plads til meget under de 2 stk. 7800GTX kort jeg har smidt ind, som går helt ind over chipset køleren.