Problemer med Geforce 6800

Diverse d.  13. september. 2005, skrevet af Jobban
Vist: 198 gange.

Jobban

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 19:20:50
Svar/Indlæg:
3/1
Halløjsa!

Jeg har nogle problemer med mit grafikkort, når jeg spiller Splinter Cell: Chaos Theory samt demoen til F.E.A.R.
Min umiddelbare (og uprofessionelle) hardware-sans siger mig, dels at disse to spil er lavet med samme grafikmotor, dels at mit GeForce 6800 128MB er "allergisk" overfor denne grafikmotor. Problemet opstår mere eller mindre uregelmæssigt, når jeg spiller - det kan ske med det samme, efter en loading sekvens eller bare helt igennem umotiveret. Når problemet så for alvor udløses, så sker der 2 ting: Enten forvrænges lyden nærmest - der kommer en konstant skrallen og summen og evt. stemmer forvandles til dybe elektroniske stemmer. Hvis ikke dette sker, så genstarter min computer simpelthen bare... Fuldstændig umotiveret genstarter den... Det er yderst frustrerende!
Mht. lyden så har gjort alt, hvad jeg kunne for at modificere mine lydindstillinger - jeg har sågar slået mit 5.1 lydkort fra for at se om ændringer skulle ske af den grund. Intet resultat... Derudover har jeg selvfølgelig også prøvet at køre spillene i allerlaveste detaljegrad i 800x640 opløsning - heller intet resultat

Jeg har knap så meget lyst til at gå ud og købe et nyt grafikkort alene af den grund, så jeg ville såmænd lige høre, om der var nogle kloge hoveder herinder, der vidste lidt om grafikkort.
På forhånd mange tak!

PS. Min computer består af:
Athlon 64+ 3200+
Geforce 6800 128MB (det er standardmodellen)
768 MB DDR Ram
160 MB HD Maxtor

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2005 19:32:28
Svar/Indlæg:
913/114
Altså det det sratten havde jeg også med spillet men så installerede jeg bare de nyeste lyd drivere til mit bundkort så gik det væk. Hmm og det med grafikken der. Har du de nyeste drivere fra nvidia.com?

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2005 19:46:02
Svar/Indlæg:
3532/303
Hvor varm er dine forskellige komponenter ? :)

Jobban

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 20:22:03
Svar/Indlæg:
3/1
Til Seballe's svar:
Jeg har de nyeste Nvidia drivers (78.01) ja :l

Til cornerrage's svar:
Jeg er ikke sikker på hvor varme mine computer komponenter bliver eller i det hele taget er, men jeg har kørt mere krævende spil som Doom3 og FarCry uden lignende problemer...

Tak for svarene alligevel - kom endelig med flere muligheder, hvis det er muligt :)

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2005 21:00:18
Svar/Indlæg:
378/106
har du tjekket om der er nogle patche til Splinter Cell: Chaos Theory? og om der evt andre med samme problemer (tjek deres forum hvis de har et)
og med hensyn til F.E.A.R. tror jeg mest på en fejl.. da det jo er en demo.. jeg har ikke selv prøvet disse spil, men jeg har ingen problemer med 6800..

Jobban

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 21:19:45
Svar/Indlæg:
3/1
jeg har prøvet at opdatere Splinter Cell, men det ændrede intet :(
jeg er mest tilbøjelig til at tro, at grafikkortet er problemet, eftersom at F.E.A.R og Splinter Cell 3 er lavet med samme grafikmotor. Igen, tak for svaret, det kan jo være jeg tager fejl. Det ender sikkert med at jeg under alle omstændigheder går ud og investerer i et Geforce 7800 GT :e

Black

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2005 21:32:11
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 hvilken psu har du... det kunne også være en form for strøm mangel hvis de spil presser dit gfx mere end de andre du spiller... eller hvis det er det eneste tidspungt din pc bruger max watts... ;)

jeg vil mene at 350watts med 15A på 12v er absolut minimum til dit system.. men det kan du jo lige finde ud af om du har ... ;)

:)

Jobban

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 23:31:02
Svar/Indlæg:
3/1
Hmm.... jeg fatter forholdsvis mange ting omkring computer, men strøm og watt og volt osv. fatter jeg altså beklageligvis hat af (fik 03 i fysik/kemi - både i folkeskolen og i gymnasiet :e )
Så jeg bliver jo nok nødt til at spørge, hvordan jeg finder ud af det... hvordan finder jeg ud af det?
Tak for hjælpen anyways :)