Overclocker
Tilføjet:
13-09-2005 19:20:50
Svar/Indlæg:
3/1
Halløjsa!
Jeg har nogle problemer med mit grafikkort, når jeg spiller Splinter Cell: Chaos Theory samt demoen til F.E.A.R.
Min umiddelbare (og uprofessionelle) hardware-sans siger mig, dels at disse to spil er lavet med samme grafikmotor, dels at mit GeForce 6800 128MB er "allergisk" overfor denne grafikmotor. Problemet opstår mere eller mindre uregelmæssigt, når jeg spiller - det kan ske med det samme, efter en loading sekvens eller bare helt igennem umotiveret. Når problemet så for alvor udløses, så sker der 2 ting: Enten forvrænges lyden nærmest - der kommer en konstant skrallen og summen og evt. stemmer forvandles til dybe elektroniske stemmer. Hvis ikke dette sker, så genstarter min computer simpelthen bare... Fuldstændig umotiveret genstarter den... Det er yderst frustrerende!
Mht. lyden så har gjort alt, hvad jeg kunne for at modificere mine lydindstillinger - jeg har sågar slået mit 5.1 lydkort fra for at se om ændringer skulle ske af den grund. Intet resultat... Derudover har jeg selvfølgelig også prøvet at køre spillene i allerlaveste detaljegrad i 800x640 opløsning - heller intet resultat
Jeg har knap så meget lyst til at gå ud og købe et nyt grafikkort alene af den grund, så jeg ville såmænd lige høre, om der var nogle kloge hoveder herinder, der vidste lidt om grafikkort.
På forhånd mange tak!
PS. Min computer består af:
Athlon 64+ 3200+
Geforce 6800 128MB (det er standardmodellen)
768 MB DDR Ram
160 MB HD Maxtor