Det er vel "meget smart" hvis Ati har et kæmpe lager af x800 chips der bare skal rydes af vejen, og det ligner det. Kan bare ikke forstå hvorfor de så ikke bare lavede pris dumps, det må da være billigere for dem selv. De har alligevel ikke noget der kan trumfe 7800 serien før deres 520 kommer ud.
Mht. 1600 og 1800. Jeg tænker lige lidt:
Der var tale om at deres 580 serie inderhalede 520 serien, derfor kan 520 være lavet om til mainstream og 580 som highend. Så skal de godt nok også ha' rubbet sig. Det vil sige at deres mid-end er lige så hurtig/hurtigere end 7800 og deres high-end er en hel generation foran. Problemet er bare at de så har sendt et produkt på markedet som skulle udfylde hullet mellem 520 og 600(Nu begynder jeg at tvivle lidt på de navne :s). Derfor vil de have et problem når nVidia sætter deres næste på markedet da ati så stadig står med deres sidste generation. Så kan man igen sige at de så kan ofre mere tid på deres 600 serie og så bliver den bedre etc... Men så langt tør jeg altså ikke gætte.
Synes det er en aggresiv og negativ marketingsstrategi aTi fører nu. Håber bare at det, på den ene eller anden måde, kommer os til gode. Hvad hjælper det fx hvis de er clocked til grænsen allerede når vi får dem... Så kan vi ikke lege jo.
Alt ovenstående er kun en ud af mange teorier, men stadig værd at overveje.
Mvh. Rage