Hehe, well...
Sagen er den at vi snakker hæftigt clock før memcontrolleren bliver en flaskehals, der hvor de fleste ikke rammer...
Min memcontroller på en meget gammelt winchester trækker 270mhz 1:1 som er max for mine ram uden de store vanskeligheder, og er sikker på at G.skill kan nuppes ved pæn hastighed også...
Nu er jeg ikke 100% sikker hva memcontroller angår, men tror der er to ting man kan afgørere hva en god memcontroller er...
En FX's er f.eks istand til ofte at køre højere hastigheder på ram ved 2,5-3-3-7 end en sandiego er - samme hastighed giver måske 2,5-4-3-7 som maximalt stabilt... - Winchester / venice er det primært max speed som er faktor... - Og tilbage til den første, FX'erne kan ofte få ram stabile ved f.eks 2-5mhz mere end andre CPU'er, hvorfor, ved jeg ikke - men i praksis er det tilfælde af hvad jeg har hørt, har aldrig haft en FX'er tilrådighed desværre... Og har ikke råd til at prøve efter ;)
- Men ja, venice clocker somregl bedre end winchester og giver nogle pænere temperature - endvidere er der vidst ikke nogle venice der har coldbug, hvilket bestemt er tilfælde med winchester før en visse dato..
Soveposen, er det dig der hedder noget med silver på XS? ;)