Ingen opstart?

Bundkort / CPU d.  15. september. 2005, skrevet af System
Vist: 273 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 15:20:38
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Jeg har et lille problem som jeg håber nogle af jer kan give mig løsning/svar på. Jeg har købt og udskiftet følgende:
AMD Sempron 3300+ (incl. tilhørende køler)
512 MB ram
MSI K8MM-V mobo
Plus NorthQ 400W strømforsyning.

Problemet er at når jeg tilslutter den til strømen, og trykker på POWER knappen, snurre CPU blæseren lige rundt i ca. 30 sek., hvorefter computeren ikke kommer videre, altså intet andet sker, udover at man lige i starten når man trykker på knappen kan se at der løber strøm i computeren, og så stopper den, og den grønne POWER LED blikker med et monoton interferans (konstant blikkende med lige jævne mellemrum). Der kommer overhovedet intet skærm billede på den korte tid.

Hvad skal jeg gøre?!?! Please! Help me ^^
Abild

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:25:10
Svar/Indlæg:
1287/32
Hvilket grafikkort har du?

Kunne godt være et PSU relateret problem, men med mindre du har et meget stort grafikkort burde den ikke have nogle problemer med at trække det... Så tjek om du har nogle kortslutninger et sted.
Prøv også at koble alt fra som ikke er nødvendigt for at computeren starter. Dvs at du trækker alt fra undtaget grafikkort, cpu og ram.

Vær også sikker på at du kobler cpu blæseren til det rigtige stik i bundkortet. Nogle bundkort kræver nemligt at der er en blæser i dette stik før de vil starte.

Undersøg også CPU'en har ordentlig kontakt med køleren selvom boxkøleren umiddelbart er meget svær at fejlmontere.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 18:50:06
Svar/Indlæg:
2126/135
Flyt rundt på ram!

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 23:13:46
Svar/Indlæg:
201/38
Jeg havde det samme problem engang i tidernes morgen..

Fandt ud af at problemet skyldes enten at du ikke har tilsluttet en cpufan der har nok RPM, eller at du har en kortslutning et sted i dit system, fx et fixet molexstik eller lignende....

Det hjalp mig..

Mvh

Nordby21

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 01:43:27
Svar/Indlæg:
2870/65
Har du sikret dig at din BIOS er opdateret til at klare en Sempron cpu? Ikke alle boards er klart til Sempron fra forretningen.

Har du prøvet at nulstille din BIOS?

Når du så har nulstillet den...og starter op igen, skal du holde Insert-tasten nede INDEN du starter din maskine.

Jeg har prøvet det samme med et helt nyt Abit Fatal1ty board....skiftet bios chip...virkede ikke. Fik et nyt board af Abit...det hjalp.