Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 23:56:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige købt et 6800 Ultra AGP og det opfører sig meget mærkeligt.
PC'en starter fint op og alt fungere i WinXp, kan skrive i Word og surfe på nettet, men lige så snart jeg vil spille fx. FarCry eller teste i fx. 3DMark05, så går den totalt i slowmotion og det hele hakker bare der ud af som et lysbilled show ?
Min PC data:
WinXp Home sp.2
DFI Lanparty UT NF3 250GB
AMD64 3400+
2x512MB Elixir PC3200
Seagate 200gb ATA133
NorthQ 500W ultra silent PSU
Jeg har skiftet fra Radeon 9800Pro som virker uden problemer med ovenstående hardware. Inden installation af nVIDIA driveren kørte jeg drivercleaner, men jeg har altså ikke formateret og nyinstalleret WinXp for skift af graffikkort.
Jeg har installeret de nyeste drivere til bundkort og grafikkort, samt BIOS opgradering til bundkort uden held.
Fra psu'en udgår 2 kabler med 4 molex stik på hver til hdd, CD-R o.lign. og da har jeg taget det nærmest psu'en på de 2 kabler og tilsluttet de 2 strømstik på graffikkortet. jeg har så hdd udover grafikkort på det ene, og en CD-R brænder og DVD-R udover grafikkort på det andet. Jeg brænder ikke mens jeg tester eller spiller 3D-spil.
Jeg havde en formodning om at det var psu'en og den har jeg fået skiftet til en ny i dag, men har stadig problemet. Skal man have strømkabel med jordstik til psu ? Der fulgte ikke noget med og jeg har brugt et gammelt kabel uden jordstik.
Det nemmeste ville bare være at sige graffikkortet er defekt, men alt virker jo fint indtil det skal arbejde og så virker det som om det bare ikke får hurtig nok data eller nok power, måske mine RAM er for langsomme 3-3-3-8-T1 (auto instilling af BIOS).
Nogen der har et bud ?