Overclocker
Tilføjet:
16-09-2005 00:12:40
Svar/Indlæg:
8/2
Hej
Jeg har brug for en vurdering af komponenterne til min næste PC. Jeg har pr. d. 28/9 solgt mit næsten nye P4 640 system, da jeg ikke var helt tilfreds med ydelsen (ikke overclocked), men det er nu uden betydning.
PC'en skal gerne kunne bruges til stort set alt, altså både spil, tunge programmer osv. Systemet skal måske overclockes, men ikke voldclockes. Desuden skal systemet helst ikke larme alt for meget.
CPU:
AMD Athlon64 X2 4400+, 2.2 GHz, Dual Core, 2x1MB Cache, Socket 939, BOX
Model: ADA4400CDBOX
Pris: 4069,-
Er lidt i tvivl om hvordan denne performer i forhold til andre AMD CPU'er, men mener selv det er et meget godt valg.
Bundkort:
Asus A8N-SLI/Premium, nForce4
Pris: 1.345,-
Har kigget på dette, men vil måske overveje et DFI LanParty (men umiddelbart ikke andre mærker, har dog kigget på Sapphire PURE Innovation). Der skal dog være godt med SATA tilslutninger.
RAM:
Corsairs TwinX 2x1024 MB PC3200 DDR400 - TWINX2048-3200PT
Pris: 2.669,-
Skal i hvert fald være 2 GB og har bare valgt disse da de var det eneste 2 GB sæt, der var der hvor jeg helst handler og fordi jeg plejer at bruge Corsair ram.
GFX:
Vil helst vente til ATI kommer med deres næste generation såsom X1800XT eller noget i den retning. Men skal have noget indtil da. Et X800XL vil vel egentlig være nok til stort set det meste? eller X800XT PE ?
CPU Køler:
Er godt tilfreds med Zalman, bare lidt i tvivl om jeg skal vælge deres nye model CNPS9500 eller om CNPS7700-CU er stort set ligeså god?
PSU:
Chill Innovation CP-520A2 (520W)
Pris: 799,-
Har kun tidligere haft Chill Innovation, men har været fuldt ud tilfreds.
Kabinet:
Antec Performance P180
Pris: 1079,-
Vil lige høre om der er nogen med gode/dårlige erfaringer angående dette kabinet eller P160 modellen?
Til sidst vil jeg lige spørge om nogle har erfaring med TV-kort (eks. Sapphire ATI Theatrix TV Tuner Card), da jeg overvejer at anskaffe mig sådan et, da jeg nu alligevel er igang med at handle.
Er specielt interesseret i kommentarer til GFX.
Håber jeg fik det hele med og at I vil komme med nogle kommentare. Hvis jeg har glemt noget eller lignende så må I jo lige sige til.
Med venlig hilsen
kRuSe