Sata150 og XP

Diverse d.  17. september. 2005, skrevet af negron
Vist: 360 gange.

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 10:06:10
Svar/Indlæg:
42/9
Godmorgen alle.

Er kommet ud i det nedern problem at jeg fik samlet min nye pc igår (hvilket er godt nok), og alt virkede da i første hug, jeg prøvede så og sætte xp cd i osv, og den kunne finde se alle drev, undtagen et ældre ide hd.

Jeg ville have min OS installition på min nye 10k rmp raptor, jeg kan også fint installere osv, og dele op i partioner. havde sat den til 15 gb til windows og resten til krævende programmer.

Jeg installerede så mit windows sp2 på den første partision med de 15gb, og genstartede comp, men så når den kommer til noget windows load ting, så siger den at der er en harddisk fejl og at det ikke kunne læses?

fatter det ikke, håber i kan hjælpe mig, ellers får jeg ikke gang i min nye comp :\, når jeg prøver og hugge cd'en i nu btw. så fryser den ved starter windows installiion, men kan være noget andet.

Har jeg gjort noget galt i BIOS eller?.

ALLE forslag modtages gerne !!

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
17-09-2005 10:16:33
Svar/Indlæg:
2309/846
hvad er det for en type system.
Hvad er der i af stumper ?

A64 systemer kan godt være hysteriske med RAM. Hvis ikke dine settings er rigtige (volt/timing) så kan det give alverdens mærkelige fejl. Jeg har lige haft et lign. problem på en A64 barebone, og jeg skiftede alt ud fordi den crashede Windows installationen igen og igen, og først da jeg fik sat nogen ordenlige ram i virkede det.

Så tjek dine ram - det er ikke sikkert at AUTO indstillingen virker - jeg har tit været ude for at timing er helt i skoven.

Tjek også dine kabler - at de sidder fast - og at der ikke er fedtfingre på Windows CD'en ( mindre sandsynligt...men alligevel )

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
17-09-2005 10:21:10
Svar/Indlæg:
1767/90
Det er F6 problemmet.. Du skulle gerne have en diskette med sata driver, hvis du har det... så starter du win xp install, trykker F6 når du ser det, og så vælger du "blabla" WinXP driver" forsæt

:)

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
17-09-2005 10:32:36
Svar/Indlæg:
2309/846
#2 nej - for han skriver jo at han HAR installeret windows - den crasher når han genstarter !

"Jeg installerede så mit windows sp2 på den første partision med de 15gb, og genstartede comp, men så når den kommer til noget windows load ting, så siger den at der er en harddisk fejl og at det ikke kunne læses? "

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 10:42:09
Svar/Indlæg:
42/9
Mit system er splinter nyt.

Athlon 64 X2 3800+

Club-3D GeForce 7800GT 256

GeIL Value 2 x 1 GB (kommer først på tirsdag!, så bruger gamle samsung skod timing pc3200cl4 ting)

Western Digital Raptor WD360GD 36.7 GB

Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250 GB

Tagan TG480-U01

ASUS A8N-SLI Premium

Som i kan se er det jo ikke et helt billigt system.

Men det er den raptor jeg gerne vil have installeret windows på. Og jeg skulle ikke bruge nogle diskette ting istarten, eftersom den fandt dem derinde hvor alle partitioner osv ligger når man formatere i starten. Derefter laver jeg en NTSF på min ene partition. og kunne btw. ikke få den F6 knap til og virke, ingen reaktion.

Og min xp cd er ikke fedtet :\

Men min comp kommer med en fejl noget med at min harddisk ikke kunne læses, og noget fejl osv. ikke særligt hjælpende.

Håber i kan hjælpe !!!. mega nedern problem

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 10:55:17
Svar/Indlæg:
6624/113
Start med at pille alle andre diske ud end raptoren - og prøv igen. Så vil jeg vædde med du skal bruge driver disketten. ;)

Hvis F6 ikke virker, er det så fordi du har et keyboard med F-Lock på.. Logitech..?

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 10:58:08
Svar/Indlæg:
42/9
Har lige været ude ved min comp og tjekke fejl præcist og skrevet ned.

Fejl meddelse:

[I]Windows kunne ikke starte på grund af problemer med konfigurationen af hardwaren til harddisken.

Den valgte startdiskette kunne ikke læses krontrollere boot-stien og hardwaren til harddisken.

Se i windows-dokumentationen for at få oplysninger om kram til hardwaren og diskkonfigurationen, yderligere oplysninger kan findes i hardware-reference manualen.[/I]

Håber sgu i kan hjælpe !!. meget vigtigt.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 10:59:07
Svar/Indlæg:
6624/113
Læs et indlæg oppe...

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 10:59:23
Svar/Indlæg:
42/9
#5, vil jeg prøve med det samme så.

Ved du hvor jeg præcist kan finde de drivere?. har prøvet og nakket alle de sata ting jeg kunne finde på cd'en, men de har meget med det raid sjov som jeg ikke skal have jo ;o

Skriver løbende !

Endelig bare kom med flere forslag.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 11:03:36
Svar/Indlæg:
6624/113
Når du laver driver disketten, smider den ofte både RAID og non-RAID driveren på, og det kan endda være den samme driver i visse tilfælde.

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 11:12:28
Svar/Indlæg:
42/9
hmm. ok, den driller mig sgu den comp

Har 4 harddiske, 2 ide, også mine 2 nye sata.

og når jeg vil prøve og komme ind via windows cd'en og se mine partitioner fryser den fast ved "installationen starter windows" også sker der ikke mere. den står der bare. imens andre gange komme den over til vent venligst og jeg kan komme videre.

Men vi er enig om det nok er bedst og slette alle de partitioner jeg har lavet på mine sata diske ikke sandt?

Og du havde ret i at det var min F-lock som ikke var til. DOG virker den stadig ikke, den kommer ikke frem med nogen 'pick boot' ting. Selvom jeg trykker F6 lige fra start til slut. :(

arg hader sådanne problemer, det skal bare virke ;o

Og de informationer om sata driverne kan jeg hente på cd'rom right?. og skal det bare være alm. SATA og ikke noget sataraid?

Håber du sajmon og andre kan hjælpe

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 11:18:21
Svar/Indlæg:
722/35
Som Sajmon antyder så er det egentlig en god skik at installere windows med så lidt i maskinen som muligt - systemdisk, gfx og evt. netkort - und nix mehr. Så er der mindre risiko for at noget går galt under installationen. Det burde ikke være nødvendigt, men windows bliver nemt forvirret. Så er det også nemmere at lokalisere et evt. stabilitetsproblem, det kan være stort set umuligt at finde ud af hvor en eventuel fejl eller ustabilitet ligger, hvis man har fået installeret hele molevitten af diske og indstikskort, ekstraudstyr o.s.v. på en gang.
Og ikke noget med at rode med biosindstillinger til efter windows er installeret - lad så meget som muligt stå til "by spd", "automatic" eller "by hardware", så tingene står til det de er rated til som standard.
He he, og ja, det kan være en god ting at have et gammelt billigt standardkeyboard til at ligge når man skal installere - et der ikke kræver hverken drivere eller noget som helst andet finurligt for at virke.

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 11:41:39
Svar/Indlæg:
42/9
Hmm.

skal gøre et forsøg på at give mine stik ud igen selvom mit lednings sjov er så ekstremt pakket ind :(, pga der er så mange.

Hvis jeg bare prøvet og lader den køre uden nogen cd eller noget siger den: DISK BOOT FAILURE - Insert system disk and press enter.

Den snakker vel om XP cd'en der?

men er meget underligt hvorfor lige meget hvad jeg gør ikke kan få mine diskette ting eller f6 funktionen til og virke. har endda sat min boot rækkefølge sådan den starter med diskette først. men hjælper nada. får samme overstående problem :(

Vil i første omgang se om jeg kan hitte ud af og hive stikkende ud igen til mine harddiske. også kun lade min raptor have styring.

Endelig kom med flere forslag til og kunne installere mine sata drivere!: den gider ikke rigtigt nu, og mitnye mb er et ASUS A8N-SLI Premium og mit tastatur er er Logitech internet keyboard, hvid med blå kant. virker fint ellers :o

//Daniel

negron

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 12:16:17
Svar/Indlæg:
42/9
WEEEE!!

Den kom igennem, det hjalp og hive alle harddiske fra, og mit bundkort virker fint uden nogle drivere når det er til sata osv. det er jo så nyt.

Men den kom videre til windows installation!. TAKKER ALLE FORDI I HJALP!!

skriver hvis der kommere flere probs. takker igen!. var xp som var forvirret over flere harddiske