Bedste/anbefalet USB trådløst LAN adapter

Diverse d.  17. september. 2005, skrevet af System
Vist: 315 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2005 13:38:28
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg ska kunne komme på nettet via min stationære spand med min bærbare. Min idé var at smide en USB netværks adapter i fætteren (stationære) og så gå på nettet den vej.

Hvilke USB netværksadaptere kan anbefales:
pris/brugervenlighed/kvaltet

Jeg har selv kigget på:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Hva siger de kloge hoveder?
Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 14:03:21
Svar/Indlæg:
1081/37
Skal det være en USB adapter?

Fordi jeg har oplevet at de ikke altid virker helt optimalt, så jeg ville da bestemt anbefale dig et PCI kort istedet.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 14:39:29
Svar/Indlæg:
10398/435
hmm, hvis du alligevel vil sætte fem meter kabel på, kan du så ikke bare bruge netværkskabel i stedet for trådløs?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 14:43:12
Svar/Indlæg:
6624/113
Allnet 11mbit bruger vi ude på arbejdet - kanon rækkevidde og signalstyrke.



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 16:27:58
Svar/Indlæg:
1081/37
#6 nu er det sådan at ved de frekvenser som man bruger til trådløst netværk det reflekterer på overflader uden at tabe specielt signal styrke og derfor skulle det ikke skabe noget problem hvis antennen sidder omme bag et kabinet, med mindre kabinettet er glemt inde i et tætsluttet skab eller ligenen, men det ville i det hele taget skabe problemer med varme, så det tror jeg de færeste har, når man bruger sådan en usb adapter så er man somregel nødt til at bruge noget specielt software som skal køre i baggrunden og som samtidig bruger ressourcer og desuden er sende styrken som regel også meget lavere på sådan en usb adapter, og en sidste ulempe er at de færeste usb adaptorer har en korrekt afstemt antenne, ligesom de fleste kvali trådløse netkort.



Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 18:20:01
Svar/Indlæg:
906/100
Ville bestemt ikke anbefale dig den lille model da de har meget dårligere forbindelse end dem med ledning som man kan stille hvorsomhelst jeg ville vælge denne har selv wireless lan og bruger den ældre version af denne enhed. http://www.edbpriser.dk/Listpr...
ville tro at den nye er mindst ligeså god som den gamle.



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 20:54:13
Svar/Indlæg:
611/26
Hvordan sætter man et trådløst usb netkort op til at fungere som et access point?

Eftersom at det er hvad #0 angiver at han ønsker at gøre.

Jeg ville personligt investre i 10 meter kabel - den skal jo alligevel have strøm på et tidspunkt.

Eller hvad med en tråd router, så er du også bedre sikret når du er på nettet.



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 21:53:48
Svar/Indlæg:
1081/37
Går udfra at du bare vil have trådløs forbindelse imellem din stationære og bærbar og så er routeren connected direkte til din stationære!?

Problemet ligger i at du vist ikke bare sådan lige kan bruge et trådløst netkort eller adaptor som accespoint, så enten skal du skifte din router ud med en trådløs router, ellers kan du købe et accespoint og sætte enten direkte til din router og lade den fungere som en trådløs base station(accespoint :) ) ellers kan du forbinde accespointet igennem din pc igennem et andet netværkkort og så lade din pc dele forbindelsen, men den anden metode(at forbinde et accespoint til din router) ville nok være den bedste løsning nu du har en router.



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 22:15:53
Svar/Indlæg:
1081/37
Ja det tror jeg at vil være den letteste løsning, også som du selv siger ikke vil/kan sætte dig ind i det, og ja det kan godt være lidt indviklet når man ikke har prøvet det før, og sådan et accespoint kan bestemt være indviklet hvis man ikke lige er så ferm med at det der netværksting.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 00:26:47
Svar/Indlæg:
3943/44
Du kan sætte det til at køre det der hedder ad-hoc (svarer til at bruge krysede kabler i normalt netværk!)

Men vil lige som flere af andre anbefale at du købe et pci kort - gerne et af dem med en løs antenne på en ledning - men lige meget hvad du gør tror jeg det bliver mest stabilt hvis du køber en router! (belkin skulle være temmelige stabile - ellers er det en fordel at gå efter samme mærke som wlan kort er lavet af (selv om 3 com heller ikke er stabilt med 3 com kort!))



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 13:20:13
Svar/Indlæg:
1762/36
Ville klart anbefale Linksys eller D-Link i stedet for, min vens Belkin router er ikke særlig fantastisk selvom at den har to antenner, den kan ikke lave et lan samtidig med at man er på nettet - dvs. enten er man i et lan netverk ellers er alle på nettet uden at kunne se hinanden... :l



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 14:19:10
Svar/Indlæg:
1081/37
lige den der model ved jeg ikke så meget om, men har selv en WRT54GS og den er sku nice, den kan man smide anden firmware i og konfigurere stort set som man lyster, men den model du har valgt er vel næsten den samme bare med understøttelse af 5.4Ghz netværk:)



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 15:06:41
Svar/Indlæg:
1081/37
Nej du kan sagtens nøjes med den jeg har, der er for så vidt muligt ikke nogen forskel på 2.4Ghz og 5.4Ghz netværk lige pånær frekvensen, da der også er mange ting der kører på 2.4Ghz kan det nogle gange være en fordel at kører på 5.4Ghz men det er kun i meget sjælne tilfælde med meget følsomt udstyr som feks audio og video sendere osv.

Skal lige siges at jeg har oplevet at få meget dårligere signal med 5.4Ghz grundet bølgelængden er så lille og at der ikke skal særligt meget til at lave refletioner i signalet så det let bliver forstyrret af selv små papir clips osv



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 19:17:58
Svar/Indlæg:
4120/115
Trådløse USB netkort er bestemt ikke nogen dårlig opfindelse!!! Som omtalt tidligere i tråden, så har pci netkort det med at gemme antennen væk, og hvis man samtidig har armerings jern i væggen osv., så er det jo ikke så fedt :P
USB kortet, kan jo nemt og elegant trækkes op i et vindue eller lignende med en USB forlænger!

Og hvad angår eksterne antenner osv. så kommer det et langt stykke ad vejen ud på et... Når vi snakker frekvenser på 2,4Ghz. (bølgelænde = 12,5cm) og man nok i mange tilfælde ønsker en antenne længde, på en ½ bølgelængde, så er usb key'en sku ikke ringere end en stump ledning i et plastik hylster(antenne på mange Wlan produkter) 😉

Men hvad angår udstyr, så ville jeg for alt i verden undgå D-link! De køre deres helt eget løb, og er meget dårlige til at fungere sammen med andet udstyr... Men har senest haft rigtig gode erfaringer med Netgear MA111 som usb key, det er dog kun 11Mbit, men det spiller til gengæld 100% 😉 og så kan man jo sige at det er en del bedre end, f.eks. en 54Mbit D-link der måske kun køre 5% :00



Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
18-09-2005 19:27:38
Svar/Indlæg:
85/2
I dit tilfælde ville jeg nok have anbefalet et pci trådet netkort, og et 10-meters kabel..

Men hvis du absolut skal køre trådløst har jeg brugt NETGEAR i et par år uden problemer..

Netgear skulle også have noget godt grej, men deres design siger mig overhovdet ikke noget!