Logitech G5 - problemer med Icemat?

Diverse d.  19. september. 2005, skrevet af The Nax
Vist: 763 gange.

The

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 11:08:09
Svar/Indlæg:
270/78
Hej!
har gået og overvejet at købe en G5.
men har hørt lidt om de ikke kan køre på Icemat..
har søgt på nettet efter test, men der står ikke noget om de kan eller ikke kan køre på Icemat.

Nogen der har nogle erfaringer med dette? eftersom hvis den ikke kan vil jeg ikke have den.

mvh. The-Nax

ksuh

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 13:01:46
Svar/Indlæg:
62/1
jeg ved ikke me den nye G5, men den gamle MX1000 har ikke nogen problemer med Icemat. Hverken sort eller hvid.

PS. En Icemat bliver ikke slidt ved normalt brug.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 14:36:56
Svar/Indlæg:
342/54
Nu ved jeg ikke om du kan bruge det eller ej.

Jeg har en Steelpad 4D måtte, her kan G5 IKKE køre på den ru side. Af en eller anden årsag opfatter den overhovedet ikke at man rykker på musen.

Vender man musemåtten om på den glatte side rykker musen til gengæld alvorligt. Det føles som om musen glider på en luftpude helt uden modstand, det er alvorligt lækkert.

Generelt er musen jo bare for najs, men det kan du jo læse alle mulige andre steder,

comment

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 19:24:56
Svar/Indlæg:
1230/171
#3: Er der noget om at G5 musen er mindre hvælvet, end vi er vant til fra Logitechs MX serie af mus? Læste det et eller andet sted, men kan ikke huske, hvor...

Og hvordan er det med knapperne: Er de mere sensitive, end man normalt finder det i MX serien af mus?

/comment

skougaard1

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 19:37:22
Svar/Indlæg:
29/2
Jeg har haft en G5, og den er byttet synes den tracker dårligere end min 510 på alle underlag. Men måske var den jeg fik "defekt".

Trak man den langsomt fra øverst højre hjørne til nederst venstre hjørne så lavede den tracking fejl. Markøren bevægede sig periodisk bare til venstre og ikke skråt nedad. Min 510 har ingen problemer med samme test.

Auditom

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2005 20:11:30
Svar/Indlæg:
10/1
Jeg har også købt en G5 og kan da fortælle at den ikke virker med den ru side af func-surface måtten. På den glatte side er den dog helt perfekt.
Det lyder umidlbart som noget af det samme som med Steelpad'en ?:(

The

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2005 12:08:14
Svar/Indlæg:
270/78
hm..
efter hvad jeg kan læse så er den ikke glad for Icemat.

#1 - Nej ikke min icemat :( den har fulgt mig i lang tid og til adskillige LAN. også er den lækker at have en mus på.
så den ryger ikke ud.
har nu selv en MX500 og der er heller ingen problemer med Icemat, men det lader godtnok til G5 har problemer.. desværre :x x( :(

Mad-Madsen

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2005 18:41:59
Svar/Indlæg:
18/0
Lidt flere facts fra den virkelige verden : Jeg har idag været nede og hente en G5 mus. samt den helt splinterendes nye geniale opfindelse QPAD, Denne pad er kåret som året opfindelse/ pad. Der fået absolut intet der kan måle sig med den
Link : http://www.midtdata.dk/asp/ind...

Den er bare totalt lækker at køre på, alt køre supert let og den er fåes så stor at man kan sove på den... Hvad mere kan man ønske sig.. Eneste problem, er så lige at G5 bare IKKE kan køre på den. Så verdens fedeste PAD blev til året nedtur. Ud med den og på med min Icemap. Samme problem. Virker ikke.. Det eneste jeg kan få den til at køre på en funcinkg 10 stofmåtte fra Netto. Hvad pokker er det fede med at have markedes hurtigste og bedste mus, når den skal benyttet på en snottet stofmåtte.

Måske er jeg bare uheldig at musen ikke kan virke på alle de fede pads, et andet lille minus er så lige at den heller ikke vil scolle op ad... Lortet er nok defekt, hvad det angår..

Håber andre er mere heldige..

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2005 19:37:57
Svar/Indlæg:
906/100
Det er da en skod laser tec logitech bruger når den ikke kan bruge musemåtter med gode overflader. Helt erligt logitech tag jer sammen man begynder at tro at de bare har sadt G5 på markedet for at komme før Razers Copperhead.

neverknow

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2005 13:04:10
Svar/Indlæg:
44/7
Problemet er løst via Logitechs nye firmware 1.1 til G5 musen!

Jeg har selv testet denne update:

http://www.logitech.com/index....

på Icemat Original og V2 og det VIRKER!

WEEEEE

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 14:59:09
Svar/Indlæg:
6899/119
Eller man kunne købe en Steelpad 4S.....pure steel :f

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 15:12:25
Svar/Indlæg:
912/75
#12. Hvis min icemat er kold og jeg sætter min varme hånd på den, så bliver der dannet kondens, og så kan min MX500 ikke køre på Icematten, i hvert fald ikke der hvor kondensen ligger. Tror du at G5 musen har samme problem når dens laser hoved kører over kondens på en icemat?

neverknow

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2005 15:30:12
Svar/Indlæg:
44/7
Eh... jeg tror ikke nogen mus er lavet til at kører på kondens?

Nu var det ikke det problemet i denne tråd var spørgsmålet var om Logitech G5 kan kører på ICEMAT og det kan den godt med firmware update 1.1!

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 16:28:37
Svar/Indlæg:
906/100
Så kan det jo være at man skulle ønske sig en G5 når den nu virker på en QPAD. Tror at det vil være en meget godt kombo QPAD Lowsens BF2 Ed. og en G5 mums. Håber at man stadig kan få fat i julemanden og ændre sine ønsker. Har læst at G5 skulle være blevet mere præcis med den nye firmware er det rigtigt nogen som har musen der kan kommentere dette ?

neverknow

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2005 23:06:47
Svar/Indlæg:
44/7
Den er blevet mere præcis på min ICEMAT skal vi sige det sådan? hehe den er gået fra ikke at virke overhoved til at virke perfekt tror ikke du kan få mere precision alligevel.

Tror sådan set at det døde ud for lang tid siden...