Kan det være CPU-fejl?

Diverse d.  19. september. 2005, skrevet af Fuse
Vist: 243 gange.

Fuse

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 11:18:47
Svar/Indlæg:
120/29
Jeg har samlet en ny PC til en kammerat den består af følgende:

Asrock mobo, 2,8ghz celeron LGA775, 512mb ram, 80gb wd hd, og en liteon cd-r...

Så kommer problemet:
Når jeg tænder dyret giver det et hurtigt lys i power LED og blæserne starter men så går den ud igen. Det sjove er så at hvis man bliver ved med at trykke på POWER knappen så tænder den pludselig helt op og kører fint i et stykke tid indtil den så lukker sig selv ned igen...
Nu har jeg så prøvet at skifte: Bundkort, PSU og grafikkort... Jeg har haft alle enheder taget fra undtagen CPU...Og lige meget hvad giver den stadig kun den korte tid strøm.
Det endnu mere mystiske er og som også er hvorfor jeg troede det var en PSU fejl, er at når jeg tager 12V stikket ud af mobo, så starter PC'en hver gang...med det samme...

HJÆLP!!! Det eneste jeg kan udskifte nu er CPU og kabinet...har i andre forslag?

mvh
Fuse

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 11:26:20
Svar/Indlæg:
6624/113
Der er ikke en kortslutning mellem bunden af bundkortet og en af de små messing-afstandsstykker på bagsiden vel?

Hvis du nu evt havde glemt en...

Nøjes du med at sætte power knappen på bundkortet, eller smider du hele lortet sammen hver gang?

Evt en kortslutning i et af dine drev?

Flå ALT fra som ikke er tvingende nødvendigt for at maskinen starter - her menes også drev og dioder...

the

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 12:09:25
Svar/Indlæg:
1019/119
det kunne godt tyde på en kortslutning men prøv dig frem.

The name 8)

Fuse

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 20:43:25
Svar/Indlæg:
120/29
jeg prøver lige at montere den helt uden for kabinettet...synes bare ikke det kan være en kortslutning når den gør det med begge mobo's...og alle dele er sprit nye skal lige siges...