Skal man vente på BTX?

Diverse d.  19. september. 2005, skrevet af JB:-)
Vist: 245 gange.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 12:40:40
Svar/Indlæg:
207/50
Hej på den anden side

Jeg har overvejet, at skifte nogle stumper ud i min maskine, men med de tider vi har i dag kommer jeg til at skifte MB, CPU og GFX lige meget hvad pga PCI-E.
Det betyder altså at jeg som minimum vel skal ud og bruge en 7500 kroner, for at komme videre. Mit spørgsmål er så nu... skal jeg vente på BTX nu når jeg skal ud og bruge en masse penge... vil være lidt træt af at bruge en masse penge, hvis det er forældet om en måned?

Ved alt bliver forældet hurtigt, men vil helst ungår at bruge 2*7500 kroner indenfor kort tid på det samme.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 12:59:30
Svar/Indlæg:
1081/37
Tror ikke at BTX nogensinde vil erstatte ATX iværtfald ikke for os private forbrugere, da fordelene ved BTX fremfor ATX er alt alt for små(hvis der overhovedet er nogen) til at folk vil bruge en masse penge på at skifte over til BTX, hvis ATX nogensinde skulle udfases af BTX skulle det være aftalt spil imellem kabinet, bundkort og PSU producenterne, hvilket jeg tvivler meget på vil ske, da feks bundkort og PSU producenterne vil tjene mange flere penge på at blive ved ATX standarten som i forvejen er helt ok og sagtens kan klare den varme som de forskellige komponenter afgiver, folk vil alligevel ikke købe en computer som bruger over 1000w, det kan simpelthen ikke betale sig.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 13:07:11
Svar/Indlæg:
1548/24
Fordelen ved BTX er det mht til at få varmen væk fra komponenterne, men ifht standart midi ATX kabinet er de små. Det er mest ved de noget mindre kabinetter der bliver en størrer fordel.

Men du kan sagtens købe et nyt ATX system, det eneste du ville skulle skifte hvis du vil over til BTX er kabinet og bundkort :)

Så den dag det sker (og det vil det med stor sandsynlighed) behøver det ikke koste 7500 igen og det er jo i og for sig heller ikke nødvendig at skifte ;)

Quato

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 13:07:55
Svar/Indlæg:
240/13
Jeg tror BTX bliver standarden... dog går der ret langt tid endnu. Et gær ville være 3-5år før at den har helt fat. SElv AMD er ved at gå over. Der er set AMD-bundkort til BTX, så jeg tror det er et spørgsmål om tid, før at det bliver markedsført hårdt nok..

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2005 13:21:24
Svar/Indlæg:
207/50
Så er jeg blevet det klogere, så er der måske ikke den store ide i at vente.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
19-09-2005 13:41:07
Svar/Indlæg:
7881/1165
ikke endnu... måske begynder der at få indpas om et års tid.. men ikke på nuværende tidspunkt.