#4: PCen jeg bruger der er ikke koblet på nettet så jeg har ikke nogen anti-virus eller firewall installeret andet end den der er i service pack 1.
Jeg har heller ingen CDer i mine optiske drev.
Om det er HD'en ved jeg ikke, jeg har en Maxtor Diamondmax +9 80GB 8mb som er ca 1år gammel, men den kører ellers fint. Men jeg har dog en Maxtor 16GB ældre HD sat til som slave, men den ser ellers ud til at køre ok, men en slave HD skulle vel ikke have indflydelse ?.
Når FPS'ne hopper så gør de det mange gange helt urealistisk fx det ene sekund 130fps og det næste millisekund 155FPS !.
Men så efter en genstart, nogen gange 2 el. 3 jamen så kører det helt normalt igen.
Jeg har en Seasonic super tornado 350watt psu med 19ampere på 12v linien.
Min CPU er 36*c i idle og 42*c i load (målt i loggen med Epox motherboard monitor).
I Epox motherboard monitor kan jeg se at PSU værdierne ligger stabilt igennem det hele på 11.856v.
Problemet er der hvad enten den er kold el. varm, det hjælper ikke at lade den stå i nogle timer hvis det har kørt dårligt, så hjælper kun en genstart el 2-3 stykker.
Rammene kører Dual Channel ved 400mhz.
Som sagt så var problemet der også for ca. 8mdr siden, men forsvandt pludseligt.
Jeg har en mistanke til det er et windows problem, men jeg har jo forsøgt at formattere og geninstallere og jeg har prøvet forceware 61.77 og 66.93 (som jeg bruger nu) og nForce 4.27 og nForce 5.10 (som jeg bruger nu. Jeg ved ikke, men jeg tror problemet måske ligger ved nForce driveren, men det kan jeg ikke opdatere da nVidia (de sløve padder) ikke har lavet nogen nu nForce1/2 driver i 1år !.