Hydor pump problem.[update]

Vandkøling d.  20. september. 2005, skrevet af vicster
Vist: 728 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2005 15:46:50
Svar/Indlæg:
178/40
[UPDATE]
jeg søger nu anbefalinger/erfaringer med andre pumper... er træt af det skrammel... bare der er ordenligt med smæk på og den er nogenlunde til at betale....

på forhånd tak
Vicster
[UPDATE]

*jeg har lige anskaffet mig en billig Hydor L20 og er også lige blevet sindssyg =)

jeg tænkte fedt nok og smuttede ned i Bonnie dyre center og købte mig 3 meter slange til mit sæt..
MEN!!! sådan skulle det ikke være, låse mekanismen på pumpen er så elendig at den ikke engang kan klare trækket fra slangen der drejer sig Dsv. at hele cirkulations delen bliver "trukket" ud af sit hus..

er der nogen der har en løsning ?? alle slags forslag er velkommende, for jeg har virkelig ikke lyst til at købe pumpe igen.. bare fordi at "låse" mekanismen er skod ...

Mvh
Vicster*

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2005 15:54:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med "trukket ud af sit hus" - men er det ikke noget lim og silikone evt. kan klare?

Sandi.dk

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2005 17:57:36
Svar/Indlæg:
362/13
Hej Vicster.

Du har helt ret det skodder vildt. Det er en skidt låsemåde.Jeg har 4 Hydor L2 V2.
Jeg har simpelthen af sikkerheds hensyn samlet næsen (indgang), så den sidder rigtigt og er i lås. Så har jeg fyldt op med sillicone og sat den sorte :hat: på og ladet det tørre. Det virker fint.
Da det er en pumpe til ca. 180,- er det bare ærgeligt sonnyboy hvis den begynder at rasle. Ud med den og køb en ny.
Mine har kørt i 1/2 år uden en lyd og de kører 24/7 da jeg folder for oc.dk.

René

vicster

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2005 18:00:50
Svar/Indlæg:
178/40
ok takker Sandi og B@ng....

jeg vil gå amok med en gang vandfast silikone

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
26-09-2005 07:17:56
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg limede også min gamle Hydor L20, den holdt heller ikke til at man satte slanger på studsen. Den blev også utæt samme sted hvis slangen trak en smule til den ene side. Men limen hjalp, og holder stadig, får den nok aldrig skilt ad. Det var noget ondt sekund lim jeg brugte. Det som sviger i næse og øjne hvis man stikker hovedet ind over mens det tørrer.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2005 21:01:54
Svar/Indlæg:
178/40
*Update*

jeg har nu været i gang med min silikone pistol 2 gange og gået fuldstændig i rabundus..
hjalp det sprøg man så sig selv... ??? NEJ GUD FANDEME OM DET HJALP...!!!oneone.
det L***** vred sig stadig i stykker

fandt nu lim pistolen frem og har limet "propel" modulet fast.
nu må vi se om det holder... vis det ikke gør så må jeg jo tage "point of no return" middlet i brug.. 2 Komponents araldit skal nok få det skrammel til at hænge sammen...

ellers smider jeg den møg pump ad H til og ofre hvad jeg nu må ofre på en ordenlig pumpe

Mvh
Vicster

Broendum_

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2005 19:02:19
Svar/Indlæg:
160/22
5# Du har så os været meget uheldig, så dårlig er den pumpe altså heller ikke! Jeg har en den fungere uden problemer, og larmer ikke vanvittigt, der er dog og så dæmpings måtte under bunden.

Men som sagt har du været pænt uheldig.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 19:03:54
Svar/Indlæg:
6624/113
#0 - Sådan ca alt hvad der står Eheim på. :D

Black

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 19:09:57
Svar/Indlæg:
2749/122
jeg ka nu slet ikke forstå jeres problemer med de hydor pumper min L30 virker 100% optimalt.. og har ikke rigtigt haft nogle problemer med den ud over at sugekobberne i bunden ikke ka få ordentligt ved bunden af mit kabinet.. (sikkert grundet støv i bunden af kabi :p )

vicster

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2005 07:18:35
Svar/Indlæg:
178/40
hmm å må jeg have været meget uheldig arg....

[update]
hvad tænkte jeg så... hmm sagde jeg til mig selv, "AHHH" lyest gik op for mig, tog min jakke og væltede ud af døren. Over til sølvtorvets værktøjs magasin. "ding ding".
Eksp> hvad kan jeg hjælpe med?

mig> hmm det stærkeste lim du tænketligt kan finde på dine hylder,
til at lime Plastic med plastic sammen!.

Eksp>hmm hvad skal du bruge det til?

Mig> SNiffe !, nej skal sku da lime noget sammen

Eksp>ehhøøø

Eksp>ok øjeblik

mig>"^`_´^"

eksp> ja det er vist det stærkeste jeg kan klare

mig> Er du sikker ?

Eksp, glor dumt

mig> fint den tager jeg, hvad skal du have i nakken for den ?

Eksp> det bliver 120 KR

mig> D")%¤"#"¤"¤"§§===== der er 20 gram !!, vis det ikke kan lime beton sammen også, kommer jeg efter jer...

mig = flad, men pumpen kan ikke skilles ad med menneskelige krafter længere =)

Mvh vicster

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 22:05:52
Svar/Indlæg:
170/29
He ehe.. du har dine problemer..