Pencil mod på X800XL

Overclocking d.  21. september. 2005, skrevet af Leverpospade
Vist: 383 gange.

Leverpospade

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2005 14:17:36
Svar/Indlæg:
99/12
Har været ved at kigge på denne guide: http://forums.techpowerup.com/... men fatter lidt hat af hvad det er jeg skal. Da det er mit første pencil mod er jeg lidt usikker.

Det er noget med at man skal lave et VGPU, IGPU og Vmods for at øge volten, men hvordan og hvorledes??

Håber der er nogen der kan hjælpe :p

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2005 16:00:30
Svar/Indlæg:
1137/24
Du skal have fat i en blyant med et hoejt indhold af bly...

Med den skal du tegne frem og tilbage over den viste modstand. Naar du har givet modstanden nogle stroej, saa skal du maale efter med et multimeter for at tjekke, at du giver enheden for meget stroem!

Du skal ikke goere det uden du har et miltimeter, da det er meget forskelligt hvor meget hver enkelt stroej foroeger volten, og du kan derved ende med at brande kortet af!!

Ellers er det et meget meget nemt mod at lave! Har selv lavet det paa mit X800 XTPE!
/Thomas

Leverpospade

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2005 16:55:43
Svar/Indlæg:
99/12
#1 På et X800XT PE er det ikke kun 1 modstand man skal tegne på der??

Har allerede købt en 2B blyant til formålet og multimeteret er altid klar, så jeg vil gerne have guiden bukket i neon, så selv jeg fatter den.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2005 18:19:08
Svar/Indlæg:
1137/24
#2 Nu kan jeg ikk lide den maade du spoerger, om at faa mig til at bruge 10 min til at skaere det ud paa... Men jeg goer det nu alligevel, men det er meget nemmere at faa folk til at hjaelpe dig, hvis du spoerger PAENT!

Den guide du linker til er, som der staar i toppen, er til alle X8x0xxxx kort!

Og nej, der er 4 steder som paa alle seriernes kort!

Der er VGPU, IGPU, VDD og VDDQ!

Udover det, saa syntes jeg det er svaert at skaere det mere ud, men jeg vil nu forsoege at goere det endnu mere...

Foerst noterer du dig hvor hoejt du selv vil gaa op med stroem mht. koeling i den tabel der er paa de enkelte dele. Dette kan du altid revidere, hvis du syntes temp paa kortet er god nok, og det ikk crasher!

Spidser blyanten!

Printer billederne ud!

Slukker computeren!

Paa billederne er der foerst vist et billede af hele kort der goer dig i stand til, eller maaske ikke :00, til at lokalisere alle de efterfoelgende punkter paa kortet!

Saa kigger du videre ned i guiden og finder VGPU. Lokaliserer via billedet modstanden. Tegner henover den som du vil lave den foerste del af et "i", bare uden prikken over. Dette gentager du 3-4 gange.

Taender computeren, saetter multimetret paa 20k og maaler paa "VGPU measure point". Hvis VGPU skal have mere, saa slukker du computeren, og simulerer nogle flere "i" uden prikken over paa den naevnte modstand!! Maaler igen etc!

Naar du har ramt den spaending du mener VGPU skal have, saa lader computeren boote helt ind i windows og lader den koere ATiTool for at tjekke den ikke laver artifacs pga. for meget spaending!

Hvis det er ok, saa forsaetter du til IGPU! Du kan godt undlade ovenforstaaende trin, men hvis du vil vaere Toyota sikker, saa goer det...

IGPU er lidt specielt, da man ikke kan maale den spaending, som ved alle de andre... Jeg gav min 10 "i"er uden prik over...

VDDQ og VDD er samme metode som VGPU!

Haaber det var neon nok :)
/Thomas

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2005 22:40:00
Svar/Indlæg:
2029/63
Ellers send det til mig så laver jeg Vmoddene for dig ;)

Leverpospade

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2005 10:44:03
Svar/Indlæg:
99/12
:p :p :p :p :p :p :p Prøver i morgen

;) Ville ikke "stresse" dig, og syntes da heller ikke at jeg spørger grimt :l

Men jeg takker mange gange for neon'et og giver det et par stryg.

Hvis jeg får problemer med det, ska jeg nok spørge dig pænt igen om du vil hjælpe :i

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2005 21:28:01
Svar/Indlæg:
1137/24
#5 Naeh du spurgte ikk grimt, men heller ikke paent ;)

Hvis du faar saa fyr loes :)
/Thomas