hjælp til ny pc

Diverse d.  22. september. 2005, skrevet af System
Vist: 196 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2005 16:45:46
Svar/Indlæg:
0/11005
heysa alle , har en lille opgave til jer fikse personer derude:
vil gerne have en ny gaming comp og vil bare høre hvad der kan anbefales. Skal ikke clockes, tunes eller synges for!
vil lave et lille netværk herhjemme hvis jeg ellers kan finde ud af det.
vil bare gerne købe selve maskinen det samme sted da det er lettere når fejl osv måtte opstå.
ca 12K vil jeg bruge +/-
har lige umiddelbart kigget på :

Asus A8N-SLI/Deluxe, nForce4, S939
AMD Athlon64, 3800+, S939, BOX, Venice
Pioneer DVR-110D, DVD±RW, Bulk, Black
Western Digital 740GD, SATA 74GB, 10K rpm
Antec Titan 550, Black, 550 Watt
Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3

indtil videre det inde fra SHG.dk - behøver ikke være fra SHG.!
alt er Random valgt..

i må endelig rette lidt hvis det skulle være!!

(1):
men hvordan ved jeg hvilke slags ram jeg kan bruge da de alle hedder alt muligt mærkeligt forskelligt ??? vil gerne have nogle hurtige som er sat i dual. min 2gb ( 1gb * 1gb) så jeg stadig har 2 sokler fri til en fremtidig opgr. af ram.

(2):
og Grafik kort ville jeg gerne have et til ca 2K +/- . behøver ikke være 2/SLI endnu. igen det der med en fremtidig opgradering.

(3):
og 550 watt skulle være nok til at trække en tung computer ??

(4):
vil gerne have at alt skal køre hurtigt incl. harddiske, derfor raptor - men er det så den jeg skal ligge spil på eller windows på? eller måske begge dele ved at dele partitionen?? - for at jeg kan mærke en forskel i spil osv.

(5) :
En evt fladskærm til compen. min 19# og hurtig til film og spil. ca 3-4K til den. nogle ideer =? gerne ud fra egne erfaringer så det ikke bare er en ekspedient fra elgigantens computer afdeling der siger at den nye no name blablaabla er den bedste og kan finanseres lol.. /slap

Håber at høre fra nogle. håber ikke tråden er for lang og kedelig Hilsen NoObIsH
Ziggy1842
 
Overclocker
Tilføjet:
23-09-2005 11:56:41
Svar/Indlæg:
11/3
Et bud....

Hvad angår fladskærm ville jeg helt sikkert vælge:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Grafik kort:
Ville jeg vælge X800 med 256 GDDR ram. X800 skulle vist være lidt hurtigere end X800GT. De er billige, og kører BF2 i fin opløsning.

Hvad angår ram, 2 Gb lyder fornuftigt.



Ziggy1842
 
Overclocker
Tilføjet:
23-09-2005 11:59:57
Svar/Indlæg:
11/3
Ups, glemte lige at nævne CPU.

Ville vælge AMD X2 4200.



djriggs
 
Overclocker
Tilføjet:
23-09-2005 21:26:12
Svar/Indlæg:
8/2
Har selv lige købt nyt system med en amd x2 4400 ! men jeg har valgt Msi k8n diamond motherboard (spækket med gejl så som bluetooth og trådløstnetværk + Creative 24 bit lyd chip )

Har kun hørt positivt om asus motherboardet 😀 Hvis du vil ha ati grafikkort så skal du måske vente på de får lavet Crossfire (det samme som sli men det skulle ikke kræve to helt identiske gfx-kort) Men ja Sli kræver to identiske kort. Personligt valgte jeg at ta springet og gå efter 2 x Asus 7800 gtx top version (dette er også grunden til at min ordre stadigvæk er i restordre hos SHG) Nvidia skulle efter sigende komme med en 512 mb. version af 7800 gtx men først når Ati kommer med deres "530" eller hva det nu hedder :/

Mener at amd først vil understøtte de nye ddr2 ram engang i 2006, men så må man jo bare opgradere igen :D

Slut med sort snak fra mig.. Syntes at dit kommende system lyder ret cool ! held og lykke med det :D