Problemer med Raid på GA-8KNXP

Diverse d.  23. september. 2005, skrevet af Assassin.dk
Vist: 152 gange.

Assassin.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2005 09:08:23
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har haft et par 160GB sata diske liggende i et par måneder og besluttede at jeg ville installe Windows på dem (Efter jeg var blevet træt af at spille WoW).

Jeg pillede alle andre diske diske fra og havde kun de to SATA diske sat til på ICH5R raid controlleren og mit CD-rom drev på Sekudær Master IDE.

Jeg satte raidet op i Intel's conf ting (CTRL+I) under boot

Under Windows install trykker jeg F6 for at installe Raid drivernes og det køre som det skal og windows bliver installeret.

Jeg slukket PC'en og sætter to andre SATA diske til Silicon Image Serial ATA (I non-raid) og to IDE diske til GIGARaid (også ikke i raid).

Under boot får jeg NTLDR not found error.

Hmmm, Jeg roder lidt i BIOS (kan ikke huske helt hvad jeg laver) og så bliver fejlen ved med at være der.

Jeg tager tilslut alle de andre diske fra og booter - nu er Raidet så f*cked up, så jeg sletter det og opretter det igen for at installe Windows igen, men denne gange kan jeg slet ikke finde mit Raid (selv med f6 med drivere fra Gigabytes CD eller fra Intels hjemmeside).

Jeg beslutter så at reset BIOS til default og så følge denne guide:
http://europe.giga-byte.com/Mo...

Men lige meget hvad jeg prøver, så kan jeg ikke finde diskene igen under install.

Det eneste mulighed keg har er at sætte On-Chip SATA til Manual og så sætte SATA Port0 Configure as Pri. Master - så finder windows de to diske hver for sig og ikke i raid som de skal.

Mit sidste forsøg er at update BIOS (som jeg vil prøve når jeg kommer hjem).

Men er der nogen der også har et GA-8KNXP bundkort og lige ved hvad man skal gøre - eller nogen gode ideer fra de mange lyse hoveder herinde?

Jeg sige bare FISK!

Note:
- Jeg har aldrig kørt raid før.
- Install CD'en er lavet med nLite, men det virkede første gange så jeg tror ikke det er det
- Windows kan godt finde diskene (Et windows der er installed), men jeg kan bare ikke finde dem når jeg vil installe windows på dem